„Fugro Equator“ pirmadienį iš Frimantlo uosto Australijos vakarų pakrantėje išplaukė į 120 tūkst. kv. km zoną, kurioje, kaip mano tyrėjai, 2014 metų kovo 8 dieną dingo „Malaysian Airlines“ lėktuvas, su 239 keleiviais ir įgulos nariais skridęs reisu MH370 iš Kvala Lumpūro į Pekiną.
Per didžiulę paieškos operaciją vandenyse prie Australijos krantų nebuvo rasta jokių pėdsakų, bet tyrėjai patvirtino, kad trys nuolaužos, rastos vakarinėse Indijos vandenyno pakrantėse, yra būtent šio lainerio.
„Tai buvo didvyriškas reikalas, bet turime pasirengti perspektyvai, kad artimiausiomis savaitėmis galime ir nerasti MH370 (lėktuvo), nors ir toliau puoselėjame viltį“, – antradienį laikraščiui „The West Australian“ sakė transporto ministras Darrenas Chesteris (Darenas Česteris).
Laikraštis pridūrė, kad per paskutinę laivo ekspediciją bus patikrinta maždaug 200 nedidelių plotų, kurie buvo pernelyg gilūs ankstesniems tikrinimams arba nebuvo deramai ištirti dėl prastų hidrolokatorių rodmenų.
Paieškai vadovaujantis vyriausybinis Australijos transporto saugumo biuras (ATSB) trečiadienį nurodė, kad „Fugro Equator“ misija turėtų būti baigta kitą mėnesį.
Daugelis dingusiame lėktuve buvusių žmonių artimųjų ne kartą skundėsi, kad trūksta koordinuotų paieškų Indijos vandenyno vakaruose ir palei Afrikos pakrantę.
Kai kurių dingusių keleivių giminaičiai šiuo metu yra Madagaskare ir tikrina paplūdimius, ieškodami kokių nors su dingusių lėktuvu susijusių daiktų, nes pastaraisiais mėnesiais Rytų Afrikos pakrantėse buvo rasta fragmentų, „beveik neabejotinai“ susijusių su šiuo laineriu.
Šeimas lydi amerikiečių tyrėjas mėgėjas Blaine'as Gibsonas (Bleinas Gibsonas) – teisininkas iš Siatlo, kuris bandydamas įminti MH370 paslaptį apkeliavo pasaulį.
B.Gibsonas taip pat yra radęs kitų galimų ieškomo Malaizijos lėktuvo nuolaužų, bet pareigūnai dar nepatvirtino, ar jos tikrai yra iš dingusio lainerio.
Nei vieta, kur nukrito lėktuvas, nei katastrofos priežastys nėra žinomos, tad plėtojama daugybė sąmokslo teorijų.
ATSB praėjusį mėnesį paskelbtoje ataskaitoje nurodė, kad lėktuvas krito į vandenyną su tūpti neparengtais užsparniais ir tikriausiai buvo nevaldomas. Šiame dokumente reiškiamos abejonės dėl teorijų, kad pilotas katastrofos momentu dar valdė lėktuvą.
Australijos, Malaizijos ir Kinijos – lėktuvo keleiviai buvo daugiausiai iš šių šalių – vyriausybės susitarė užbaigti operaciją, kai bus nuodugniai patikrintas paieškų rajonas, nebent pasirodytų „patikimos naujos informacijos“.
Naujausi komentarai