Iš bagio – į T1+
Karščiausia naujiena – iš Roko Baciuškos stovyklos: triskart pasaulio bagių čempionas sėdo prie T1+ kategorijos visureigio „Toyota Hilux Ultimate Evo“ vairo.
Tauragiškio šturmanas – ispanas Oriolis Mena.
Pasak R. Baciuškos, visureigis pagamintas šiemet vasarą, jis bus išbandytas artimiausiu metu Jungtiniuose Arabų Emyratuose, tačiau lietuvis jau yra vairavęs T1+ automobilį kitose varžybose.
„Pirmas dešimtukas būtų labai geras rezultatas, tačiau tikslas – prizininkų podiumas“, – mintimis apie užmojus pasidalijo Rokas ir pabrėžė, kad bent dešimtmetį Dakare nebuvo tokios konkurencijos, kokia laukia 2025-aisiais.
Šiemet sausį R. Baciuška iš legendinio ralio grįžo su trofėjumi – beduino statulėle. Ją pelnė už trečią vietą „Challenger“ klasės varžybose.
B. Vanago užmojai
T1+ kategorijos visureigius taip pat vairuos Benediktas Vanagas ir Vladas Jurkevičius.
B. Vanagas, kol kas neįvardijęs savo šturmano, sėdės prie atnaujinto „Toyota GR DKR Hilux Ultimate Evo“ vairo.
„Šešiaženklę sumą kainavęs „Evo“ papildymas važiavimui suteikia stabilumo, ekipažui – daugiau komforto. Gamintojas skaičiuoja, kad dėl šios konversijos visureigis tampa greitesnis iki 1 sek. per 1 km. Tad, paprastai skaičiuojant, 5 tūkst. km sunkiausiose planetos lenktynėse įveiktume valanda greičiau nei iki šiol“, – teigė B. Vanagas.
Šiemet Dakaro ralį užbaigęs rekordinėje 8-oje vietoje, lenktynininkas kitąmet sieks geresnio rezultato.
„Nuskambės gražiai: geriausiųjų penketukas. Manau, kad tai yra įmanoma mūsų komandai („Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ – red. past.), tik nesu tikras, ar šiemet“, – kalbėjo B. Vanagas.
V. Jurkevičius su šturmanu Aisvydu Paliukėnu startuos „X-Raid“ komandos visureigiu „Mini“.
Iššūkis: K. Raišys lenktynėms ruošia 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“. / flameris.com nuotr.
V. Žala tramdo žvėrį
Vaidotas Žala, iš visureigio persėdęs į sunkvežimį „IVECO Powerstar“, šį bekelės žvėrį jau išbandė Maroke ir Lietuvoje.
Anot lenktynininko, Afrikoje buvo įvairių sąlygų: kopų masyvas, daug išdžiūvusių upių su akmenimis, uolienomis.
„Sunkvežimio galimybės sugerti smūgius ir „suvalgyti“ akmenis, kirsti kliūtis sudėtingomis trajektorijomis – įspūdingos. Jei taip pabandytum važiuoti automobiliu, tikrai kas nors sulūžtų arba kentėtų stuburas“, – pasakojo V. Žala.
Jo ekipažą sudarys šturmanas portugalas Paulo Fiuza ir mechanikas olandas Maxas van Grolas.
„IVECO Powerstar“ generuoja 1 000 arklio galių (AG) ir išvysto net 5 000 niutonmetrų sukimo momentą, kurį į 22,5 colių ratus perduoda automatinė „Allison“ pavarų dėžė. Suvaldyti visais keturiais ratais varomą monstrą padeda „Reiger“ amortizatoriai, kurių pakabos eiga siekia 30 cm.
Pirmuosiuose Dakaro raliuose lenktynių ir avantiūros santykis buvo kitoks nei dabar.
„Galėtume lėkti ypač greitai, tačiau Dakaro ralyje mums greičio limitas – 140 km/val.“, – „IVECO Powerstar“ charakteristikas akcentavo V. Žala.
Šiuolaikinė avantiūra
Dakaro ralio „Classic“ dalyvių gretose debiutuos Karolis Raišys – kartu su šurmanu Ignu Daunoravičiumi važiuos penktą dešimtį skaičiuojančiu „Land Rover 109 Station Wagon“, kuris geriau žinomas kaip trečiosios serijos originalusis „Land Rover Defender“.
„Šį automobilį pasirinkau todėl, kad būtent tokiu modeliu pačiame pirmame, 1979-aisiais surengtame, Dakaro ralyje dalyvavo du broliai prancūzai. Tai – „Defender“ ištakos. Mano idėja – atkartoti pirmuosius Dakaro ralius, kai lenktynių ir avantiūros santykis buvo visai kitoks nei dabar, žmonės ieškodavo nuotykių ir leisdavosi į nežinomybę. Dabar greito interneto ir globalizacijos laikais visada aišku, kas laukia. Kuo automobilis naujesnis, tuo su juo lenktynėse lengviau, o senas gali pateikti staigmenų“, – svarstė K. Raišys.
Jis – daugkartinis prestižinio „Monte Carlo Historique“ ralio dalyvis, nugalėtojas ir prizininkas.
„Classic“ kategorijos lenktynininkai varžysis automobiliais, pagamintais iki 2005 m.
Pratybos: V. Žala jau įsitikino, kokios „IVECO Powerstar“ galimybės smėlynuose. / skuba.lt nuotr.
Tikslas – ne pasivažinėti
Keturis kartus Dakaro ralyje keturratį vairavęs Laisvydas Kancius ruošėsi sukaupti šturmano patirties – dviviečio bagio ekipaže kartu su Gintu Petrumi, tačiau planų teko atsisakyti.
„Deja, kelią užkirto asmeninės problemos. Jos išsprendžiamos, nieko sudėtingo, bet reikia laiko, o tai kertasi su ralio kalendoriumi“, – paaiškino L. Kancius.
„Šturmuosime Dakarą su Dariumi Leskausku“, – naują varžybų bendražygį patvirtino G. Petrus.
Motociklininkų lenktynėms jėgas kaupia Gediminas Šatkus, Arūnas Gelažninkas, Modestas Siliūnas, Mykolas Paulavičius, Nerimantas Jucius.
„Pagrindinė užduotis, kurią aptariau ir su savo sporto psichologe, – finišuoti. Tai bus pirmas mano Dakaras, iš paskos tikrai nevažiuos antras motociklininkas ir neveš man atsarginių detalių, tad normalu sau kelti tikslą pasiekti finišą. Kita vertus, stengsiuosi užbaigti ralį kuo geresniu rezultatu. Nevyksiu į Saudo Arabiją vien pasivažinėti, nenoriu nuvilti nei savęs, nei savo rėmėjų“, – kalbėjo M. Paulavičius.
Laukia „Empty Quarter“
47-ąjį kartą rengiamas Dakaro ralis prasidės 2025-ųjų sausio 3-iąją Saudo Arabijos mieste Bišoje ir baigsis 17 d. Šubaitoje.
Visureigių, sunkvežimių ekipažai ir motociklininkai važiuos kelis skirtingus greičio ruožus.
Lenktynės prasidės prologu ir žiediniu greičio ruožu. 10, 11 ir 12 etapai numatyti tuščiausioje planetos vietoje – „Empty Quarter“ dykumoje, kurioje suplanuotas ir 48 valandų 950 km greičio atkarpa.
Naujausi komentarai