Pereiti į pagrindinį turinį

B. Vanagas Dakare startuos naujausiu „Toyota GR DKR Hilux“

2022-11-15 14:42

Paslapties šydas atskleistas – „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komanda Dakare kausis su naujausiu turbininiu, šešių cilindrų variklį turinčiu „Toyota GR DKR Hilux“ modeliu. Tokiu pačiu, kokiu buvo laimėtas šių metų Dakaras. Antradienio rytą Benediktas Vanagas patvirtino savo startą bei pristatė komandos planus 2023-ųjų metų Dakarui.

Benediktas Vanagas

Automobilis – iš išorės toks pat, kitoks vidumi

Nors išoriškai naujasis automobilis atrodo identiškai kaip ankstesnioji jo versija, šiame modelyje be daugybės evoliucinių pokyčių yra ir du esminiai revoliuciniai sprendimai.

Bolido jėgainė tapo pajėgesnė – šešių cilindrų benzininis variklis su dvejomis turbinomis. Nors variklio darbinis tūris sumažėjo nuo 5 tūkst. iki 3,5 tūkst. kubinių centimetrų, jo galia bei sukamasis momentas išaugo dėl didesnio turbininio variklio efektyvumo.

Kitas svarbus pakitimas – nauja „monoshock“ pakabos sistema. Iki šiol Dakare dėl patikimumo didžioji dalis automobilių turėdavo du amortizatorius vienam ratui. „Toyota“ inžinieriai sukūrė naują, patikimą sprendimą, kai vienam ratui naudojamas tik vienas amortizatorius. Toks sprendimas leidžia pakabai išgauti daugiau efektyvumo kopijuojant kelią bei sugeriant milžiniškus smūgius.

B. Vanagas pripažino fanus teisingai spėjus, kad naujasis „Hilux“ yra būtent tas „vienas brangiausių sprendimų gyvenime”, kurį sportininkas priėmė dar sausio mėnesį.

„Grįžęs iš 2022-ųjų Dakaro sakiau, kad netrukus prasidės T1+ klasės automobilių medžioklė. Taip ir nutiko. Tuo metu mes buvome ramūs, nes sprendimą dėl naujo automobilio patvirtinome dar Saudo Arabijoje, kitą dieną po didžiosios avarijos“, – pasakojo B. Vanagas.

Beje, būtent tokį „Toyota“ modelį pilotavęs Nasser Al-Attiyah 2022-aisiais laimėjo Dakaro ralį. Visgi, kokia technika artėjančiose lenktynėse bus ginkluota gamyklinė „Toyota“ komanda, dar nėra skelbiama.

Šturmano vietą užims buvęs klasikinio ralio meistras

Į šturmano kėdę šalia B. Vanago sės prie komandos birželį prisijungęs Kuldaras Sikas. Klasikinio ralio meistrui šis sezonas „cross-country“ disciplinoje buvo pirmasis, tačiau naujam duetui tai nesukliudė būti konkurencingiems FIA Europos „cross-country“ bajų taurės etapuose. Rugpjūtį Vengrijoje vykusiose lenktynėse „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ buvo greičiausi ir užėmė pirmąją vietą.

„Kuldaro pasirinkimas – investicija į ateitį. Esu tikras, kad šis sprendimas pasiteisins, jei ne šiame, tai kituose Dakaruose. Kuldaras yra vienas labiausiai patyrusių klasikinio ralio šturmanų, kuris, be visa ko, trokšta tobulėti. Per vasaros sezoną, kuris buvo skirtas mūsų su Kuldaru pasiruošimui dirbti drauge, įveikėme ne vieną tūkstantį šios automobilių sporto disciplinos kilometrų. Tai, kiek mums pavyko pasiruošti, vertinu labai gerai“, – sakė komandos pilotas B. Vanagas.

„Dėl lūkesčių rezultatui, būsiu atviras, tai labai didelė atsakomybė. Tačiau tai, kad didžiausias pasaulio automobilių gamintojas pasitiki privačia komanda leidžia jaustis užtikrintai. Net ir būdami iš nedidelių valstybių galime generuoti labai gerų rezultatų ir konkuruoti su stipriausiais lyderiais. Tą jau matau iš šios komandos istorijos”, – sakė iš klasikinio ralio į Dakarą žengiantis estas K. Sikas.

Neatsitiktinai pristatymui pasirinkta vieta

Komandos pristatymą Benediktas Vanagas surengė Vilniaus Taksi parke. Anot lenktynininko, tai vieta, svarbi Lietuvos automobilių gerbėjams. Prieš kelerius metus atnaujintas Taksi parkas turi ne tik dviejų spiralių serpentiną, kuriuo pristatymo metu nusileido naujasis „Black Hawk“. 2023-aisiais jame bus atverta erdvė, automobiliais bei jų istorija besidomintiems vilniečiams ir miesto svečiams.

Dakaro ralis šiemet startuoja paskutiniąją metų dieną ir tęsiasi iki sausio 15 dienos. Sportinė ir aptarnaujanti technika iš Marselio uosto Prancūzijoje į Saudo Arabiją išplaukia paskutinėmis lapkričio dienomis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų