Graži tradicija nepažeista ir šįmet. Susirinkę į didžiausiąjį šalies vasaros kurortą ir prieš pradėdami kovas trasoje „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviai ir varžybų organizatoriai prisistatė Palangos gyventojams ir svečiams.
Bene pagrindinė vyravusių pokalbių tema – be pertraukų nuo pat 2000-ųjų vykstančių maratoninių lenktynių, kurias organizuoja VšĮ „1000 km lenktynės“, 25-čio jubiliejus.
„Gal tik porą kartų su skaudama širdimi praleidau šiuos spalvingus ir pažintine prasme įdomius varžybų pristatymo paradus, vykstančius mano gatvėje, tačiau niekaip negaliu patikėti, jog tai jau 25-osios lenktynės... – stebėjosi Vytautas iš Kelmės. – Nejaugi kartu su šiomis lenktynėmis ir mano nugarą jau slegia 25 metais sunkesnė našta?“
Paskelbė lenktynių pradžią
Jubiliejines, 25-ąsias jų istorijoje lenktynes atidarė ir apie jų svarbą šalies automobilių sportui, kurorto bei viso regiono gyvenimui, pasveikinę lenktynėse dalyvaujančių komandų sportininkus ir organizatorius, kalbėjo Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus, Kretingos rajono savivaldybės vicemerė Vilija Venckutė-Palaitienė bei pagrindinis „Aurum 1006 km lenktynių“ organizatorius Darius Jonušis, nuoširdžiai padėkojęs ir visai savo komandai, jau 25 metus sėkmingai vykdančiai tokius didžiulius ir atsakingus projektus, kaip „Aurum 1006 km lenktynės“.
Lenktynių atidarymas tapo pristatymo kulminacija, o pati šventė Vytauto ir aplinkinėse gatvėse prasidėjo gerokai anksčiau, kai spalvingas varžybose dalyvaujančių komandų paradas užtvindė Palangos centrą.
Žvelgdamas į tokią žiūrovų minią galėjai pagalvoti, jog kurorto paplūdimiai bus visiškai ištuštėję.
Automobilių sporto gerbėjai tirštai apsupo čia išrikiuotus, spalvingai išdažytus, lenktynėms paruoštus, tviskančius automobilius.
V. Pilkausko, A. Lauciaus nuotr.
Buvo į ką paganyti akis
Jubiliejinių lenktynių atidarymo parade dalyvavo ir prie starto linijos šeštadienį išsirikiuos 20 automobilių.
Bene pusė jų, o tiksliau – aštuoni – įvairių modifikacijų „Porsche“, kurie pakeitė ilgus metus kultiniais laikytus BMW. Beje, ir pernai lenktynėse dalyvavo tiek pat „Porsche“ automobilių.
Vis daugiau komandų pirmenybę šios markės automobiliams teikia ir todėl, kad iš visų 24-ų jau Palangoje įvykusių lenktynių daugiau nei pusę – net penkiolika – laimėjo komandos, kurių sportininkai vairavo būtent „Porsche“ automobilius.
Ir pernai, ir šiemet lenktynėse dalyvaus po keturis „Audi“ markės automobilius.
Be to trasoje matysime po du „Lamborghini“ ir BMW, po vieną „Seat Leon“, „Mercedes-Benz AMG GT3 Evo“, „Cupra“ ir LADA 2104.
Padangos – visiems vienodos
Šiemet į lenktynes vėl sugrąžintos ir visoms komandoms privalomos „Hankook“ padangos.
Pernai šio reikalavimo buvo atsisakyta dėl šių padangų gamintojus ištikusios nelaimės.
Sudegus pagrindinei „Hankook“ įmonei Pietų Korėjoje, ilgamečiai „Aurum 1006 km lenktynių“ partneriai tiesiog nebuvo pajėgūs aprūpinti visų dalyvių savo produkcija, o šiemet „Hankook“ gamintojai, „Aurum 1006 km lenktynes“ laikantys vienu iš savo prioritetų, vėl sugrįžo į Lietuvą.
Renginio organizatoriaus D. Jonušio nuomone, visiems vienodos padangos dar labiau sulygins galimybes, o čia ir prasidės visas įdomumas.
Tikrai nemaža dalimi lems sėkmingas vienokio ar kitokio mišinio padangų pasirinkimas, sukelsiantis daug galvos skausmo ne vienos komandos vadovui.
V. Pilkausko, A. Lauciaus nuotr.
Sunku įspėti nugalėtojus
Kam šypsosis pergalės deivė Nikė? Tai amžinas klausimas, kasmet neduodantis ramybės ir į lenktynių atidarymo paradą susirinkusiems žiūrovams.
Atsaką į jį rasti nelengva ir šiemet.
Prognozuoti, kas laimės jubiliejines lenktynes nedrįso ir Vytauto gatvėje sutiktas vienas iš jaunosios kartos lenktynininkų, daugkartinis Lietuvos kartingų čempionas, 22-ejų Justas Jonušis, kurio pasiekimų ir „Aurum 1006 km lenktynėse“ galėtų pavydėti daugelis. Justas 2020 m. džiaugėsi pirmąja vieta TCR klasėje ir trečiąja vieta absoliučioje įskaitoje, 2023 m. jis drauge su komandos atstovais iškovojo antrąją vietą GT3 klasėje ir trečiąją absoliučioje įskaitoje.
„Šiemet daug bemaž vienodo pajėgumo komandų, kurios subūrė labai talentingus, ambicijų nestokojančius sportininkus, todėl, manau, kad nugalėtojas paaiškės tik paskutiniame 1006 km maratono rate, o galbūt netgi paskutiniuose metruose. Sportininkams tai bus labai atsakingos, atkaklios lenktynės, kuriose netgi viena klaidelė gali niekais paversti visos ekipos triūsą, o žiūrovus jos privers ilgai neapleisti tribūnų“, – sakė J. Jonušis.
Šiemet Justas kartu su Simu Juodviršiu ir pernai šias lenktynes laimėjusiu Eimantu Navikausku gins „Circle K Miles Plus Racing Team“ komandos garbę ir vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ automobilį, kurio ratus suka net 5,204 litro darbo tūrio variklis.
„Vienas kitą pažįstame nuo kartingo laikų, todėl klimatas komandoje labai geras, vienas kitą suprantame iš pusės žodžio“, – sakė J. Jonušis.
Komandos nuomone, pasiruošimo „Aurum 1006 km lenktynėms“ egzaminas išlaikytas mėnesio pradžioje „24h series“ lenktynių Europos čempionato etapo Italijoje, Misano trasoje, vykusiose 12 val. lenktynėse svilinant 30 laipsnių karščiui, kur ekipa iškovojo antrąją vietą bendroje įskaitoje ir sidabrą GT3 PRO/AM klasėje.
Justui ne viena komanda jau yra patikėjusi labai atsakingą lenktynių finišą ir sportininkas dar niekada nepavedė prieš finišą neretai demonstruodamas geriausius rato įveikimo laikus.
Ar taip bus ir šiemet?
„Kol kas dar nežinau, nes galutinius taktikos ir strategijos taškus susidėliosime tik po treniruočių prieš lenktynes Palangoje“, – atviravo J. Jonušis.
V. Pilkausko, A. Lauciaus nuotr.
Sugrįžo po 10 metų pertraukos
Vos paminėjus „Antėja Racing Team“ komandos vardą daugelis žiūrovų nevalingai dairytųsi trasoje dyzelinu varomo „BMW 135D“, kurį ekipos sportininkai daugelį metų vairavo šiose lenktynėse.
Tačiau į Vytauto gatvėje vykusį paradą „Antėja Racing Team“ lenktynininkai atvairavo pažymėtą 11-uoju startiniu numeriu daug galingesnį ir greitesnį 2022 m. laidos GT3 klasės „Porsche 992 Cup“, kurio ratus suka 4 litrų darbo tūrio variklis.
Naujas ne tik automobilis. Naujas ir komandos vadovas Gediminas Kriaučiūnas.
„Visišku naujoku nesijaučiu, nes po 10 metų pertraukos man tai bus jau šeštasis ekipos kapitono tiltelis, – pasakojo Gediminas. – Kaip sakoma, kartą paragavęs – negali sustoti. Taip ir aš sugrįžau, nors nuo šitų lenktynių nebuvau niekur nutolęs.
„Porsche 992 Cup“, lyginant su ankstesniuoju „BMW 135D“, – šuolis šešiais laipteliais į viršų. Todėl savo vyrams nepaliauju kartojęs, jog pagrindinė mūsų užduotis – išmokti važiuoti su juo saugiai, greitai ir stabiliai. Tada galėtume pagalvoti apie vietą dešimtuke, į kurį patekti šiemet bus daugelio svajonė“, – komandos tikslų neslėpė G. Kriaučiūnas.
Naująjį „Antėja Racing Team“ „Porsche 992 Cup“ vairuos 49-erių vilnietis Rimas Cesiulis, 55-erių kaunietis Vidas Gedutis, 44-erių klaipėdietis Vaidotas Mitkus ir 45-erių vilnietis Robertas Saveikis.
Jau išdalintos pirmosios taurės
Pasibaigus šventiniam šurmuliui Vytauto gatvę iškart užtvindė galingų motorų gausmas.
Pagal ilgametę tradiciją čia surengtos ir pirmosios „Aurum 1006 km lenktynių“ programoje esančios trumpos, tačiau labai dinamiškos „Dynami:t Super sprint“ varžybos, kurias su „Porsche Cayman“ laimėjo „Porsche Baltic“ ekipos sportininkas Audrius Piktys, maždaug 60 m. distanciją įveikęs per 4,7 sek.
4,96 sek. laikas antrąjį prizininkų pakylos laiptelį garantavo pernykščiam šių varžybų nugalėtojui Karoliui Blėdžiui iš „Nanosun by Tarzanija Racing“ komandos. Sportininkas vairavo „Audi S4“.
Beje, Karolis pernai su tuo pačiu automobiliu akimirka buvo greitesnis ir distancijoje sugaišo tik 4,57 sek.
Trečiąją vietą iškovojo „LG Oled&Rimo Adero“ komandos atstovas Marius Bartkus, su „Porsche 911 GT3 Cup 992“ distanciją įveikęs per 5,13 sek.
Popietę visi įvykiai persikėlė į laikinąjį lenktynių miestelį ir pagrindinę „Aurum 1006 km lenktynių“ trasą, kurią jau išbandė savo važiavimus surengę „Porsche“ klubo Lietuva“ nariai, atrankos varžybas pradėjo „drag‘o“ lenktynių dalyviai, startavo ir net tris dienas truksiantis „Technitis“ žiūrovų slalomas, kuriame išmėginti jėgas ir pasijusti tikrais lenktynininkais gali visi norintys.
Pirmąsias treniruotes popietę pradėjo ir šeštadienį dėl pagrindinio lenktynių trofėjaus kovosiantys sportininkai.
Naujausi komentarai