Trečiadienio pavakarę Palangoje duotas simbolinis startas didžiausioms Baltijos šalyse, jubiliejinėms 25-osioms „Aurum 1006 km lenktynėms“.
Kiekvienos didesnės automobilių sporto varžybos prasideda jose dalyvausiančių sportininkų ekipuotės ir jų automobilių kovinės parengties patikra, kuri patikėta administracinei ir techninei komisijoms.
Tik palankus komisijų verdiktas atveria komandoms vartus nuo netoliese esančios trasos, kurioje šeštadienį, liepos 20 d., užvirs atkakliausia kova dėl jubiliejinių lenktynių čempiono titulo, o kas pasipuoš nugalėtojo laurais, sužinosime to paties šeštadienio vakarą.
Prie starto linijos – tik po nuodugnios patikros
Ne tik varžybų organizatorius, bet ir daugelį lenktynininkų bei komandų vadovų ne iš nuotraukų pažįstantis, daugelį metų čia dirbantis vyriausiasis technikos komisaras Raulas Koovas iš Estijos ir jo brigada teisę varžytis lenktynėse suteikė 20 komandų.
Jubiliejinėse „Aurum 1006 km lenktynėse“ varžysis 72 vairuotojai ir 20 komandų vadovų, atstovaujančių aštuonioms šalims – Airijai, Didžiajai Britanijai, Nyderlandams, Danijai, Šveicarijai, Estijai, Latvijai ir Lietuvai.
Pirmą kartą lenktynių miestelyje plevėsuos Šveicarijos vėliava.
Prie starto linijos – dvi dešimtys komandų su puikiai parengtais, galingais automobiliais. Daug tai ar mažai?
„Vaikštau aukštai pakelta galva, nes šiais laikais lenktynėse sulaukti dviejų dešimčių gerai parengtų, bemaž tolygaus pajėgumo, iš kurių daugiau nei pusė turi tvirtą potencialą kautis dėl nugalėtojo titulo, ekipų – išties nemenka sėkmė, – varžybų spaudos centrui sakė šių nuo pat 2000-ųjų be pertraukų vykstančių lenktynių iniciatorius ir pagrindinis organizatorius, VšĮ „1000 km lenktynės“ direktorius Darius Jonušis. – Mano argumentai bus dar įtikinamesni, jei pažvelgsime kiek komandų dalyvauja Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionate, kodėl jų taip ryškiai sumažėjo kultine laikomoje „Creventic“ klubo organizuojamoje tarptautinėje ilgų nuotolių lenktynių serijoje ir kitose?
Automobilių sportas paskutiniais metais ryškiai tobulėja ir todėl neišvengiamai brangsta, o tai kai kurioms ekipoms tampa jau nepakeliama našta“.
Kita vertus, pasak lenktynių organizatoriaus, lenktynių trasa nėra ilga – tik 2682 metrai.
Tad 20 komandų pilotai joje galės jaustis kaip žuvys vandenyje: nebus daug lėtesnių varžovų, kuriuos lyderiams tektų lenkti, bus gana daug erdvės ir, neabejojama, pagerintų greičio rekordų, kurių taip laukia žiūrovai.
V. Pilkausko, A. Lauciaus nuotr.
Rekordininkas sugrįžo
Dabartinis trasos greičio rekordas – 1 min. 05,425 sek. priklauso Danijos sportininkui Andersui Fjordbachui, kuris pernai vykusiose lenktynėse užfiksavo tokį rezultatą, tapusį orientyru daugeliui apie titulą svajojančių lenktynininkų.
Tačiau jį paveržti nebus lengva, nes šį pasiekimą tikisi pagerinti ir pats jo autorius, kuris šiemet kartu su Juliumi Adomavičiumi, net keturis kartus paeiliui (2019–2022 metais) laimėjusiu šias lenktynes, ir Nemunu Dagiliu, Palangoje triumfavusiu tris kartus – 2005, 2013 ir 2018 metais, gins „Stateta BRO – IGNERA by AMG“ komandos garbę.
Kaip sakė komandą deleguojančio „ES Motorsport“ klubo prezidentas Ernestas Staponkus, įkalbėti pernai Palangoje debiutavusį daną sugrįžti į Lietuvą buvę labai nesunku, nes jam ir pačios lenktynės, ir jų organizacija palikę geriausius įspūdžius.
Rimtus ekipos, kurios sportininkai vairuos tą patį „Mercedes-Benz AMG GT3 EVO“ automobilį, ketinimus liudija ir tas faktas, jog į komandos vadovo postą pakviestas patyręs Seanas Paulis Breslinas iš Airijos.
Į titulą pretenduoja ne tik rekordininkai
Pernai „Aurum 1006 km lenktynių“ čempionu tapo ir Eimantas Navikauskas, kuriam šiemetinės lenktynės čia bus jau penktosios.
Šįsyk Eimantas su „Juta Racing“ pirmosios komandos nariais, jaunosios sportininkų kartos atstovais Justu Jonušiu ir Simu Juodviršiu, vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ automobilį ir yra laikomi vieni iš pretendentų į nugalėtojus.
„Nekelčiau sparnų į naują komandą, jei nematyčiau galimybių apginti pernai iškovotą nugalėtojo titulą“, – sakė E. Navikauskas.
Tačiau geidžiančių nuskinti šį saldų vaisių, kaip minėjo pagrindinis lenktynių organizatorius, yra daug, o nuspėti kas finišuos pirmas – sunku.
Štai ambicijų nestokojanti ir Europos fronte sėkmingai lenktyniaujanti „Nebankrutuok.lt Club Exit by RD Sings“ komanda, kurios sudėtyje patyrę Audrius Butkevičius, Paulius Paškevičius ir Deividas Jocius, savo pajėgas dar sustiprino iš Šveicarijos pasikvietę Timą Miulerį.
„LGOLED & Rimo Adero“ komandoje kartu su Aurelijumi Rusteika, Mantu Janavičiumi ir Mariumi Bartkumi antrus metus paeiliui startuos Didžiosios Britanijos lenktynininkas Benjaminas Barkeris, o „Baltic Caps“ ekipos Klaudo Bučinsko ir Povilo Gutausko duetui padės Nyderlandų lenktynininkas Maxas Tiubbenas.
„Pažiūrėsime, kaip baigsis šie rankų paspaudimai ir draugiški linkėjimai vienas kitam sėkmės lenktynėse, kai šeštadienį visi jie išvažiuos į trasą“, – spėliojo komisijų darbą stebėjęs žiūrovas.
V. Pilkausko, A. Lauciaus nuotr.
Margas dalyvių būrys
Tarp 20 lenktynėse dalyvaujančių komandų vadovų – tik dvi moterys. „Eligita-Jusema by GSR“ ekipai vadovaus Ernesta Globytė, kurią dar neseniai regėjome skriejančią šioje trasoje, ir Inga Kačinskienė, diriguosianti „Audosta Racing“ komandos vyrams.
Tarp lenktynininkų dailiosios lyties atstovių dar mažiau – tik viena Joana Survilaitė, kuri drauge su Karoliu Gedgaudu ir Dovydu Ketvirčiu gins „Eligita-Jusema by GSR“ garbę.
Baigusi darbą administracinė komisija paskelbė, jog 2024 metų „Aurum 1006 km lenktynių“ vyriausiojo sportininko titulas atitenka tik neseniai paraišką atsiuntusios „Porsche Latvia Racing Team“ atstovui Andrejui Kuznecovui, kuriam birželį sukako 62-eji.
O jauniausias, kartu su tėvu Audriumi „Audosta Racing“ ekipai atstovausiantis Gustas Stasiulevičius. Jam rugpjūčio pabaigoje sukaks tik 15 metų.
Metais vyresnis „Prima line Racing“ jaunasis sportininkas Agnius Narbutas.
Galia alsuojantis technikos parkas
Galios antplūdžiu alsuojančiame lenktynių autoparke dominuoja įvairių modifikacijų „Porsche“ automobiliai, kurių – net aštuoni.
Beje, ir pernai lygiai tiek pat šios vokiškos markės keturračių suko ratus trasoje.
Kodėl „Porsche“ automobiliai nusipelno tokio komandų strategų dėmesio, paaiškinti nesunku. Iš visų 24 jau įvykusių maratoninių lenktynių Palangoje net 15 laimėjo komandos, kurių sportininkai vairavo būtent šios markės automobilius.
Antroji pagal gausą vieta atitenka „Audi“ markei, kurių bus keturios. Ir vėl norisi priminti, jog ir pernai varžėsi tiek pat „Audi“ automobilių.
Šiemet važiuos po du „Lamborghini“ ir BMW, po vieną „Seat Leon“, „Mercedes-Benz AMG GT3 Evo“, „Cupra“ ir LADA 2104.
„Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvių paradas
Šiandien, 10 val., prasidėjo „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvių paradas į Palangos Vytauto gatvę, kur vyks renginio atidarymo ceremonija, o visos dalyvaujančios lenktynėse komandos bus pristatytos visuomenei.
Renginį užbaigs pirmosios trumpos, tačiau labai azartiškos ir įdomios, didelio žiūrovų dėmesio susilaukiančios „Dynami:t Super Sprint lenktynės“.
Nuo rytdienos tikrais lenktynininkais galės pasijusti ir daugelis į renginį atvykusių žiūrovų, kurie norės išbandyti savo jėgas prasidėsiančiame „Technitis“ žiūrovų slalome“ ir kurio varžybos vyks visas „Aurum 1006 km lenktynių“ dienas, o šeštadienio pavakarę paaiškės ir nugalėtojai bei prizininkai.
Naujausi komentarai