Interviu "Kauno dienai" sportininkas sakė, kad, žengdamas šį žingsnį, ant kortos stato savo kaip lenktynininko reputaciją, tačiau neneigia, kad pirmosiose lentynėse iškovotas bent vienas taškas bus puikus pasiekimas.
– Kas paskatino po aštuonerių metų pertraukos grįžti į šį sportą?
– Žinote, kaip sakoma: kad ir kiek vilką šertum, ji vis vien į mišką žiūri. Po 2008-ųjų sezono, antrą kartą iš eilės laimėjus Europos automobilių kroso čempionatą, kabinti šalmą ant vinies atrodė visiškai logiška: 24 metus su nedidelėmis pertraukomis sukausi automobilio ruošimo – treniruočių – varžybų ir vėl automobilio ruošimo karuselėje, todėl buvo susikaupusios didelės skolos šeimai. Nusprendžiau jas grąžinti ir visą dėmesį skirti verslo reikalams.
Vis dėlto, kas vyksta automobilių kroso ir ralio kroso padangėje, visą laiką viena akimi stebėjau, kai kuriems bičiuliams padėdavau ruošiantis startuoti Lietuvos čempionato lenktynėse. Atrodo, kad automobilių sporto virusas buvo tiek įsisenėjęs, kad nei pasveikti, nei pamiršti to, ką veikiau didesnę pusę sąmoningo savo gyvenimo, negalėjau. Kai vienas vaikystės laikų draugas, buvęs mūsų komandos dalyvis Europos kroso pirmenybėse, prisižiūrėjęs Pasaulio ralio kroso (RX) čempionatą transliacijų, paskambino ir pradėjo svaigti, kad reikėtų pasitikrinti, kaip jame atrodytume, neatsispyriau – pradėjau ieškoti sprendimo būdų, kaip tas svajones realizuoti.
– Ar per tuos aštuonerius metus dalyvavote kokiose nors varžybose, ar ne?
– Jokiose oficialiose profesionalų kovose nestartavau, todėl bandymas grįžti į didįjį sportą – startuoti Pasaulio ralio kroso čempionate iš tiesų yra ėjimas va bank. Realiai ant kortos statau savo kaip lenktynininko reputaciją, nes, jei trasoje būsiu lėtesnis nei varžovai, 100 proc. užgrius komentarų lavina, kad esu visai nemokantis važiuoti nevykėlis. Be abejonės, mane veikia visi tie patys procesai, kurie, bėgant metams, koreguoja reakciją ar judesių aštrumą. Kita vertus, turiu tikrai gana daug patirties ir labai tikiuosi tuo kompensuoti praradimus, kuriuos galbūt patyriau per aštuonerių metų pertrauką. Pagaliau 44-eri tai ne 88-eri – lašiniai tose vietose, kurios dirba vairuojant lenktyninį automobilį, neužaugo.
– Kodėl būtent "Škoda"?
– Ne paslaptis, kad visose techninėse sporto šakose rezultatai tiesiogiai susiję su pinigais. Automobiliai, su kuriais bent jau teoriškai galima galvoti apie iššūkį dabartiniams RX čempionato lyderiams, kainuoja beprotiškai daug. Tarkim, pernai Rene Muunichas su "Audi S3" iš "ALL-INKL.COM Racing Munnich Motorsport" disponavo maždaug 3,5 mln. eurų biudžetu. Mūsų finansinės galimybės bus maždaug dešimteriopai kuklesnės, todėl vienintelis būdas turėti konkurencingą mašiną – pasidaryti ją patiems. "Škodą" pasirinkome, nes turėjome šiokių tokių ryšių su šios bendrovės technikų komanda, dirbusia "Škoda WRC" projekte. Po šios programos pabaigos ralio bolidą kūrę inžinieriai nutarė tęsti veiklą susibūrę į naują privačią įmonę. Išdėstėme savo vizijas, o jie sutiko prisidėti.
Antrasis motyvas – kadangi tai bus pirmasis "Škoda" markės automobilis RX seriale, tikimės natūraliai sulaukti daugiau dėmesio tiek iš žiniasklaidos, tiek iš pačios bendrovės "Škoda". Kol kas su čekais mes neturime jokios oficialios bendradarbiavimo patirties, tačiau gauname tam tikrą techninį palaikymą. Jei pasirodymas keliuose paskutiniuosiuose šio sezono etapuose bus sėkmingas, tikimės partnerystę kilstelėti į kokybiškai naują lygį, sulaukti ne tik intelektinės pagalbos, bet ir finansinės paramos. T. y. sėkmės atvejus galbūt ir mes galėsime vadintis gamykline komanda.
– Kuo ypatingas bus automobilis, su kuriuo varžysitės čempionate?
– Kaip jau sakiau, negalėdami nusipirkti tikro kovinio automobilio, turime rinktis eksperimentų kelią, maksimaliai rizikuoti ir patys pasigaminti tokį automobilį, kuris būtų geresnis nei dabartinių čempionato lyderių. Todėl dėliojame automobilį kaip "Lego" žaidime – "Škoda Fabia R5" griaučius bandome aprengti specialiai pagal mūsų užsakymą pagamintais agregatais ir detalėmis. Labai tikimės, kad mūsų skaičiavimai teisingi ir kad tos detalės nesipyks vienos su kitomis. Teoriškai mūsiškė "Škoda Fabia R5" su 4 cilindrų, 2000 ccm darbinio tūrio varikliu su turbokompresoriumi generuos maždaug 600 AG jėgą ir leis iki 100 km/val. įsibėgėti greičiau nei per 2 sek. T. y. savo dinaminiais parametrais lenks absoliučią daugumą serijiniu būdu gaminamų superautomobilių.
– Jau atlikote pirmuosius testus. Kokį įspūdį palieka automobilis?
– "Škoda Fabia R5" pastatyta ant ratų ir buvo visiškai sukomplektuota vos prieš savaitę – daugiau nei mėnesiu vėliau, nei planavome. Faktas, kad sudėtingas ir labai ilgas automobilio reguliavimo darbas dar tik prasideda, todėl bet kokie apibendrinimai yra gerokai ankstyvi. Manau, kad apie tai, ar pavyko priartėti prie to, ką mes patys laikome geru automobiliu, ar reikia tobulinti kažkokius agregatus ir konstrukcijas, bus galima kalbėti ne anksčiau kaip po mėnesio. Be to, turiu prisipažinti, kad esu nepaprastai reiklus. Mechanikams, laukiantiems kol automobiliu būsiu 100 proc. patenkintas, reikės pasiutusiai daug kantrybės, nes jei tik bus bent mažiausių galimybių ir vietų, kurias galima tobulinti, taip ir darysime. Šia prasme nieko naujo nenutiks – dalyvaujant Europos autokroso čempionate, automobilis būdavo glostinėjamas, vos grįždavo į garažą, iki pat kito starto.
– Kokius tikslus keliate šį sezoną?
– Tikslai – išbandyti jėgas likusiuose šio sezono RX čempionato etapuose ir sukaupti maksimaliai daug informacijos, kurie eksperimentai ir techniniai sprendimai pasiteisino, kur suklydome, kur mūsų silpnos vietos, kuria kryptimi reikėtų dirbti ruošiantis 2017-ųjų čempionatui. Atsakymus tikimės gauti išvažiavę į trasas. Artimiausias etapas – lenktynės Prancūzijoje. Jei pavyktų užsidirbti bent tašką – būtų tobula.
– Papasakokite plačiau apie komandą: ar tai bus visiškai lietuviška komanda (mechanikai ir kiti nariai), ar padės ir "Škodos" mechanikai?
– Komandos branduolį sudaro patyrę ir patikrinti mechanikai iš Lietuvos. Džiaugiamės, kad prie mūsų prisijungė buvęs Ramūno Čapkausko mechanikas Stasys Greičiūnas, variklio sveikata rūpinsis vyrai iš "EAMW motorsport" komandos. Tikimės, kad sparčiai judėti į priekį padės bendradarbiavimas su Čekijos automobilių sporto specialistais, kūrusiais sportinius automobilius "Škoda".
Nerijaus Naujokaičio dosjė
1984–1989 m.– lenktynės su kartingais.
1993 m. prasideda karjera autokrose.
1995 m. iškovotas Lietuvos čempiono titulas.
1995–1997 m. lenktyniauja su "VAZ 2101".
2001 m. įsigijo "Ford Cosworth 4x4".
2002 m. tapo Baltijos šalių ir Lietuvos automobilių kroso čempionu.
2007–2008 m. iškovotas Europos automobilių kroso čempiono vardas. Pirmą kartą – su "VW Golf Turbo 4x4", antrąkart – su "VW Polo 4x4".
Naujausi komentarai