Varžovai atsiliko
Iš Belgijos kilęs ir Nyderlandams atstovaujantis 25-erių M. Verstappenas šiemet pasaulio čempiono titulą buvo užsitikrinęs iki sezono pabaigos likus keturiems etapams.
„Red Bull“ komandos žvaigždė po du kartus triumfavo Italijoje ir JAV, po kartą – Saudo Arabijoje, Ispanijoje, Azerbaidžane, Kanadoje, Prancūzijoje, Vengrijoje, Belgijoje, Nyderlanduose, Japonijoje, Meksikoje ir Jungtiniuose Arabų Amyratuose (JAE) surengtose lenktynėse.
Surinkęs iš viso 454 taškus, M. Verstappenas didoka persvara aplenkė monakietį Charlesą Leclercą (308 tšk., „Ferrari“) ir savo bendražygį meksikietį Sergio Perezą (305 tšk.).
Dešimtuke – trys britai
Ch. Leclercas laimėjo tris pasaulio čempionato etapus (Bahreine, Australijoje ir Austrijoje), S. Perezas – du (Monake ir Singapūre).
Į pirmą dešimtuką taip pat pateko britas George’as Russellas (275 tšk., „Mercedes“), ispanas Carlosas Sainzas jaunesnysis (246 tšk., „Ferrari“), britai Lewisas Hamiltonas (240 tšk., „Mercedes“) ir Lando Norrisas (122 tšk., „McLaren“), prancūzas Estebanas Oconas (92 tšk., „Alpine“), ispanas Fernando Alonso (81 tšk., „Alpine“) ir suomis Valtteris Bottasas (49 tšk., „Alfa Romeo“).
C. Sainzas jaunesnysis buvo greičiausias dešimtojo etapo lenktynininkas, G. Russellas – 21-ojo.
Pasirinkimas: keturiskart F1 pasaulio čempionas S. Vettelis nusprendė baigti lenktynininko karjerą. formula1.com nuotr.
Patirtis – ateičiai
Pirmą kartą nė vieno etapo nelaimėjo septyniskart pasaulio čempionas L. Hamiltonas.
„Šis sezonas man – vienas iš trijų prasčiausių per karjerą, bet ne sunkiausias, o toks buvo 2011-aisiais (anuomet britas užėmė 5-ąją vietą – aut. past.), – kalbėjo Lewisas. – Visą čempionatą automobilis elgėsi ne taip, kaip norėjome. Tačiau išbandymai sutelkė komandą, todėl tikiuosi, kad tai pozityvi patirtis ateičiai.“
Tai, kad mūsų automobilis nepakankamai konkurencingas, žinojome jau prieš čempionatą.
„Tai, kad mūsų automobilis nepakankamai konkurencingas, žinojome jau prieš čempionatą. Pavyko atlikti tam tikras korekcijas, bet greitis buvo ne toks, kad Lewisas galėtų susigrąžinti čempiono titulą“, – teigė „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas.
Konstruktorių įskaitoje „Mercedes“ su 515 tšk. užėmė trečią vietą. Aukštesnėse pozicijose – „Red Bull“ (759 tšk.) ir „Ferrari“ (554 tšk.).
Džiaugsis gyvenimu
Baigti F1 lenktynininko karjerą nusprendė 35-erių Sebastianas Vettelis.
Šį sezoną „Aston Martin“ komandai atstovavęs vokietis užėmė dvyliktą vietą, o 2010, 2011, 2012 ir 2013 m. tapo pasaulio čempionu.
„Norėčiau pasakyti, kad visam laikui pasitraukiu iš F1, bet jei būčiau labai atviras – nežinau. Kolegos ir bičiuliai man sako, kad po trijų mėnesių norėsiu sugrįžti. Pažiūrėsime, kaip bus, o jau šiandien pradėsiu džiaugtis gyvenimu su šeima“, – kalbėjo S. Vettelis.
Jo idealas buvo legendinis Michaelis Schumacheris.
„Kartą paprašiau jo patarimo. Tikėjausi išgirsti vos ne receptą, kas lemia sėkmę, tačiau Michaelio atsakymas buvo paprastas: mėgaukis tuo, ką veiki, ir mylėk tai“, – papasakojo S. Vettelis.
Planai: 2023-iaisiais F1 sezonas prasidės kovo 5-ąją, numatoma surengti 24 etapus. formula1.com nuotr.
Papildomi trofėjai
Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) nusprendė F1 lenktynininkus po kiekvieno etapo apdovanoti medaliais.
„Trofėjai, kurie įteikiami prizininkams, vėliau dažniausiai papildo komandų lentynas, o sportininkams tenka kopijos. Medalis bus papildomas, bet unikalus prisiminimas apie sėkmingas varžybas“, – paaiškino FIA atstovai.
Šiemet FIA medalius gavo paskutinio etapo Abu Dabyje prizininkai – M. Verstappenas, Ch. Leclercas ir S. Perezas.
Naujausi komentarai