Aštuoni šimtai arklio galių, tūkstantis niutonmetrų – tokie skaičiai kalbant apie šoniniam slydimui parengtą automobilį nieko nenustebina. Lietuvos „drifto“ čempionato „Pro“ lygoje su trimis ar keturiais šimtais arklio galių pasiekiantį variklį turinčiu automobiliu svajoti apie aukštas pozicijas yra neįmanoma, tad skaičiai čia mažų mažiausia įspūdingi kitų sporto šakų atstovams, o ir patys lietuviai šiame sporte yra žinomi visame pasaulyje ne tik dėl savo vairavimo, bet ir konstravimo sugebėjimų.
Vienas šviežiausių į Lietuvos šoninio slydimo padangę pakilusių sportininkų – iš pajūrio kilęs ir Kaune gyvenantis Vygantas Rimkus. Iki šiol važiavęs „BMW 3“ automobiliu, trečiame Lietuvos „drifto“ čempionato etape Palangoje liepos 18-19 dienomis, 1006 km lenktynių savaitgalio metu, jis pristatys visiškai naują modelį „Nissan 350Z“ su „Toyota“ V8 varikliu. Prie jo buvo primontuota turbina ir pasiektas įspūdingas galingumas – 807 AG ir 1 041 Nm. To užtenka, kad automobilis būtų galingiausias tarp žiedinių lenktynių dalyvių, tačiau šoninio slydimo lygoje čia tik statistinis vidurkis.
Kintai – miestelis Šilutės rajone ant Kuršių marių kranto, kurį savo atostogų Mažojoje Lietuvoje metu yra aplankęs dažnas lietuvis. Jis garsėja viena aukščiausių Europoje tujų (jos aukštis – 18 metrų) bei tuo, kad miestelyje kurį laiką gyveno ir dirbo Vydūnas, tačiau šiandien šalyje Kintai garsėja ir dėl kitos priežasties – „drifto“. Miestelyje yra apie 600 gyventojų, tačiau iš jo kilę du Lietuvos šoninio slydimo „Pro“ lygos sportininkai – tokio gyventojų ir profesionalių drifterių santykio neturi niekas kitas.
„Čia įsikūrusi bene garsiausia Lietuvos komanda „Drift Devil“, iš Kintų yra ir klubo prezidentas Kęstutis Kelpša. Jis nuo paauglystės užsiiminėjo sportu ir tuo domėjosi. Tuomet aš buvau tik besivystantis, augantis jaunuolis. Mane tai žavėjo. Aš norėjau prie komandos prisijungti ir, kai man buvo 13 ar 14 metų, pasiūlė būti atsakingu už marketingą, socialinius tinklus, partnerių paiešką. Taip ir atsiradau „drifte“, – savo istoriją pasakoja Veega pseudonimu žinomas Vygantas Rimkus.
Vygantas Rimkus / Organizatorių nuotr.
Kaip jis prisimena, su laiku noras tik augo ir važiuoti norėjosi tik labiau. Sulaukęs paskutinio „niolikto“ gimtadienio, jis prisiruošė ir išvažiavo į pirmąjį „Street“ lygos etapą – tai pradedantiesiems skirtos varžybos, kuriose dalyvauti ir aukštus rezultatus pasiekti galima su standartiniu automobiliu.
„Turėjau paprastą mašiną, mano tikslas buvo tilpti į tūkstantį eurų. Man pavyko išvažiuoti, tačiau pavyko ir kur kas daugiau – užsikabliavau. Supratau, kad noriu sportuoti. Nenoriu būti chuliganas, noriu, kad mano automobilis būtų tikras bolidas – ne tas, kuris gatvėje važiuoja“, – prisiminė V. Rimkus.
Supratęs, kad anksčiau ar vėliau važiuos „Pro“ lygoje, V. Rimkus iškart pradėjo rengti automobilį pagal jos reglamentą. Tai nebuvo sudėtina. Kaip sakė pats sportininkas, viską gavo savo kieme, nes tas pats K. Kelpša ruošia automobilius sportui.
Visą sezoną V. Rimkus, kaip sako pats, „su gera mašina“, įveikė 2017 metais.
„Prasidėjo ilgas darbas. Negalėjau kažko pavyti, reikėjo patobulinimų. Nusiperki vieną detalę, o ji daro ne tai, ką tu norėtum. Nusiperki kitą – ji jau veikia tinkamai. Po daugybės tokių atvejų ir mokymųsi iš klaidų atsirado žinios, pradėjau auginti patirtį ir 2018 m. važiavau jau „Semi-Pro“ lygoje – tai tarpinis variantas tarp „Street“ ir „Pro“, – apie savo kelią iki aukščiausios Lietuvos drifto lygos pasakojo Veega.
Gerą rezultatą pasiekti pavyko jau pirmame sezone – 2018 metų sezono įskaitoje V. Rimkaus pavardė buvo įrašyta ties antrąja vieta. Tad sportininkas suprato, kad atėjo laikas kilti dar aukščiau – į Lietuvos „Pro“ lygą.
2019 metų sezono pradžia neapsiėjo be netikėtumų. V. Rimkus pradėjo gaminti visiškai kitą automobilį – „Nissan 350Z“, tačiau, kaip dažniausiai nutinka, nespėjo jo paruošti laiku ir pirmame etape Rygos Bikerniekų trasoje startavo su skolintu „Mazda RX-8“ automobiliu – į jį sumontuotas V8 variklis pasiekia 280 AG.
Antrajam etapui Kačerginės „Nemuno žiede“ naudojo jau savo „BMW M3“ su V8 varikliu bei turbokompresoriumi – 720 AG ir turbininis variklis buvo visiškai nauja patirtis V. Rimkui.
Trečiajame etape Palangoje jau pasirodys su „zetke“. Tai bus visiškai unikalus automobilis, kito tokio Lietuvos „drifto“ „Pro“ lygoje nėra, nors toks modelis dėl gero svorio balanso ir kompaktiško kėbulo gana populiarus Japonijoje bei JAV.
Nepaisant patirtų nesklandumų, rezultatu V. Rimkus nesidžiaugti negali. Debiutiniame sezone jis po dviejų etapų „Pro“ lygoje užima trečiąją vietą ir sieks ją išsaugoti po varžybų Palangoje, o gal ir pakilti dar aukščiau.
„Trasa 1006 km lenktynėse yra labai „crazy“ – daug vairuotojų jos bijo, varžybos ankstesniais metais dėl įvairių incidentų net buvo nutrauktos, tačiau aš tą trasą prisipratinau ir man ji patinka“, – kaip visada ramiai, bet užtikrintai sakė V. Rimkus.
Kaip seksis jam ir kitiems Lietuvos „drifto“ profesionalams unikalioje Palangos 1006 km lenktynių teritorijoje suformuotoje trasoje, pamatyti bus galima liepos 18-19 dienomis. Tai bus trečias iš penkių 2019 metų Lietuvos „drifto“ „Pro“ lygos čempionato etapų. Po dviejų etapų lyderio poziciją užima Benediktas Čirba, antras – Linas Klevinskas, trečias – V. Rimkus.
Varžybos Palangoje bus ir Baltijos šalių „drifto“ čempionato etapas, tad Palangoje laukiama stipriausių šoninio slydimo meistrų iš Lietuvos, Latvijos bei Estijos.
Naujausi komentarai