2013 m. "Formulės-1" sezono uždanga nusileido. Garsiai paplojome Sebastianui Vetteliui, "Red Bull" komanda išlaistė visą triumfo šampaną, automobilių karalienė pasiruošusi žiemos miegui. Iki vasario, kai prasidės pirmieji važiavimai Cherese ir Barselonoje, ekipoms teks nemažai ką nuveikti.
Penki klausimai
Naujojo sezono kontūrai jau ryškėja, nors 2014-ųjų sezono dėlionėje nežinomųjų dar nemažai. Dauguma ekipų jau yra apsisprendusios dėl savo sudėčių – gali raitotis rankoves ir ruošti naujojo sezono bolidus.
Tarp labiausiai mindžikuojančiųjų ir neapsisprendusiųjų vis dar yra šiemet neblizgėjusios "Sauber", "Caterham" ir "Marussia" komandos. Pirmosios dvi dar neapsisprendė nė dėl vieno lenktynininko, o rusai kol kas turi tik prancūzą Jules Bianchi.
Atrodo, kad vienintelė komanda, pro kurios duris šį tarpsezonį neprapūs permainų vėjai, bus "Mercedes". Jos garbę ir toliau gins britas Lewisas Hamiltonas bei vokietis Nico Rosbergas.
Visos kitos komandos keisis. Naują komandos draugą turės ir keturis kartus pasaulio čempionas S.Vettelis. "Red Bull" ekipoje karjerą baigusį australą Marką Webberį pakeis jaunas jo tautietis Danielis Ricciardo.
Kurį laiką "Red Bull" derėjosi su Kimi Raikonenu, tačiau galiausiai derybos nutrūko ir durys į čempionų ekipą plačiai atsivėrė "Toro Rosso" lenktynininkui. Australas į "Formulės-1" pasaulį koją įkėlė 2011 m. viduryje ir atstovavo HRT ekipai. Pastaruosius du sezonus D.Ricciardo važiavo "Toro Rosso" automobiliu.
"Aš manau, kad kitais metais jis taps tam tikru siurprizu. Jis žino, ko iš jo tikimasi. Atstovauti komandai kartu su Sebu nebūtų lengva nė vienam lenktynininkui. Danielis – jaunas vyrukas, kuris yra tikrai talentingas. Manau, kad jo požiūris ir charakteris yra tinkamas siekiant išspausti kuo daugiau iš turimos patirties ir pasimokyti iš Sebastiano", – naujoką pristatė "Red Bull" ekipos vadovas Christianas Horneris.
"Mercedes" prarado vadovą
Už "raudonųjų bulių" likę "Ferrari" ir "Mercedes" taip pat pergrupavo savo jėgas, viltingai dairosi į techninius pakeitimus ir viliasi bent kiek priartėti.
Naująjį sezoną Fernando Alonso porininku "Ferrari" komandoje bus suomis K.Raikonenas, sudaręs metų sutartį, o brazilas Felipe Massa nuo šiol vairuos "Williams" automobilį.
"Mercedes" pavyko išsaugoti abu lenktynininkus, tačiau vokiečiai prarado bene svarbiausią pergalių architektą Rossą Browną. Komandos vadovas perleido savo pareigas Toto Wolffui ir Paddy Lowe’ui.
"Svarbiausias dalykas, kurį svarsčiau apsispręsdamas pasitraukti iš komandos vadovo pareigų, buvo siekis tai padaryti geriausiu laiku ekipai ir jos sėkmei ateityje", – teigė R.Brawnas.
"Mercedes" valdybos pirmininkas Niki Lauda pažymėjo, kad buvo dedamos pastangos išlaikyti R.Brawną komandoje skiriant jam kitas pareigas, tačiau britas nusprendė pasitraukti.
"Daug diskutavome su Rossu apie tai, kaip jis galėtų tęsti darbą komandoje, tačiau esmė ta, kad negali sulaikyti apsisprendusiojo permainoms", – teigė austras.
Jėgų pusiausvyra pasikeis?
Konkurenciją pirmajam trejetui pasirengę sudaryti apie atgimimą svajojanti "McLaren" komanda. Britų komandos vadovas Martinas Whitmarshas net suspėjo kumščiais pagrūmoti "Red Bull" ekipai ir pasaulio čempionui S.Vetteliui, kad šis nesitikėtų tokios pat lengvos kovos ir kitąmet.
2014 m. stipriai pasikeis ir, M.Whitmarsho teigimu, nėra jokių garantijų, kad "Red Bull" ekipai pavyks išlaikyti milžinišką pranašumą. "Nemanau, kad pastaruoju metu komandų pajėgumui didelį vaidmenį turėjo varikliai. Degalų sąnaudos, varikliai, jų galia, ERS efektyvumas – visi šie dalykai kitais metais turės didelės įtakos ekipų pajėgumui. Taigi kai kurios komandos 2014 m. sezoną gali netekti iki šiol turėto pranašumo", – įsitikinęs "McLaren" komandos vadovas.
"McLaren" metų pabaigoje taip pat atliko vieną keitimą. Jensonas Buttonas išsaugojo poziciją, o meksikietį Sergio Perezą pakeis danas Kevinas Magnussenas.
"Neapsakomai džiaugiuosi tuo, kad pagaliau debiutuosiu su "McLaren" komanda. Pasakysiu paprastai: tai pati geriausia ekipa. Nuo pat mažens turėjau svajonę kada nors atstovauti "McLaren". Galima sakyti, kad paskyriau kiekvieną dieną tam, kad pasiekčiau šį tikslą", – sakė šių metų "Formulės Renault 3.5" čempionas.
Pasirinko sotų gyvenimą
Praėjusią savaitę galutinai paaiškėjo "Lotus" sudėtis. Kartu su Romanu Grosjeanu britišką automobilį vairuos iš "Williams" perviliotas Venesuelos lenktynininkas Pastoras Maldonado.
Dar visai neseniai "Lotus" vadovai labai rimtai buvo nusitaikę į Nico Hulkenbergą, tačiau racionalų protą nusvėrė plačiai atverta P.Maldonado piniginė. Vieša paslaptis, kad į "Lotus" venesuelietis ateina su didžiuliu pinigų kapšu. Sportininko rėmėjų PDVSA siūlomas 40 mln euro dydžio užnugaris – kone kiekvienos "Formulės-1" komandos svajonė.
Kurį laiką "Lotus" dar mėgino derėtis su "Quantum" ir sėkmės atveju galbūt būtų pasirinkusi N.Hulkenbergą, o ne P.Maldonado, tačiau galiausiai derybos užtruko ir komandos vadovai nusprendė rinktis sotų garantuotą kąsnį nei nežinomybę.
"Sauber" rusiški viražai
Nežinomybės debesys kaupiasi virš "Sauber" komandos stovyklos. Teigiama, kad ekipos savininkai Peteris Sauberis ir Monisha Kaltenborn netgi svarsto parduoti komandą, o neįvardijami investuotojai iš Jungtinių Valstijų netgi labai rimtai domisi šia galimybe.
Laikas bėga, o klausimų, susijusių su "Sauber", ir laisvų lenktynininkų lieka vis mažiau. Būtent dėl užsitęsusios nežinomybės į "Force Indią" buvo priverstas pabėgti tas pats N.Hulkenbergas. Vokietis neslėpė simpatijų Šveicarijos komandai, su kuria šiemet užėmė 10-ąją vietą, tačiau vis dėlto nusprendė po metų pertraukos grįžti į Indijos ekipą. Kartu su juo "Force India" vairą turėtų laikyti ir meksikietis Sergio Perezas. Manoma, kad vietos "McLaren" ekipoje netekusio lenktynininko dosnūs rėmėjai indams atseikės per 15 mln eurų.
Kartu su N.Hulkenbergu į "Force Indią" perbėgo ir vienas pagrindinių "Sauber" komandos inžinierių Tomas McCulloughas.
Taigi vis dėlto: kas vairuos "Sauber" bolidus? Manoma, kad bent vienas lenktynininkas bus rusas, o štai antrąjį kostiumą greičiausiai apsivilks iš "Force Indios" atvykęs Adrianas Sutilas. Pirmojo lenktynininko poziciją finansinių injekcijų laukiančio "Sauber" vadovai buvo parengę rusui Sergejus Sirotkinui, tačiau pastarojo rėmėjai kiek delsė sumokėti, o beveik tuo pat metu į šveicarų būstinės duris su lagaminėliu, prikimštu pinigų, pradėjo belstis kito ruso – Vitalijaus Petrovo atstovai.
Kalbama, kad V.Petrovas su savimi į "Sauber" atneštų apie 30 mln. eurų, kuriuos sutiktų mokėti Rusijos dujų milžinė "Gazprom". Jei vis dėlto tokia rokiruotė įvyktų ir ši milžiniška suma pasiektų "Sauber", S.Sirotkinui greičiausiai tektų tenkintis tik lenktynininko bandytojo pozicija.
Paskutinėmis žiniomis, vis didesnė tikimybė, kad "Sauber" netolimoje ateityje gali būti apskritai sujungta su rusiško kapitalo valdoma "Marussios" ekipa. Nė viena jų negali pasigirti stipriu finansiniu užnugariu, todėl jų susijungimas būtų naudingas abiem stovykloms. Kiek anksčiau "Marussia" bandė susijungti su "Williams" ekipa, tačiau sandoriui pasipriešino pastarosios komandos vadovo pavaduotoja Claire Williams.
"Marussios" komandos sąskaita kasmet pasipildo 40 mln. eurų suma, tad su finansinėmis problemomis susiduriantiems šveicarams tai atrodytų tikrai patrauklus kąsnelis.
2014 m. sezono kontūrai
2014 m. sezonas bus 65-as FIA organizuojamas "Formulės-1" sezonas.
Šį sezoną iki tol naudotus 2,4 L V8 variklius pakeis labiau aplinkai nekenkiantys ir taupesni 1,6 L turbo V6 varikliai. Per visą sezoną vienas lenktynininkas galės panaudoti penkis naujus V6 variklius.
Pagal kitąmet įsigaliosiančias taisykles važiuoklės aukštis turės būti 525 mm. Atstumas nuo žemiausios bolido nosies dalies iki žemės turės būti 185 mm.
Atsižvelgusi į daugelio komandų pageidavimus, "Pirelli" nusprendė kitąmet nekeisti padangų dydžio. 2014 m. sezonui skirtomis padangomis ."Pirelli" siūlė padangų plotį padidinti nuo 20 mm iki 400 mm, o diametrą – nuo 660 mm iki 690 mm.
2014 m. sezoną sudarys 22 etapai. Pirmą kartą "Formulės-1" lenktynės bus rengiamos Sočio (Rusija) ir Naujojo Džersio "Port Imperial" (JAV) trasose. Taip pat į čempionato kalendorių įtrauktas Meksikos etapas, kuriame paskutinį kartą lenktynės vyko 1992 m. Tiesa, kol kas dar abejojama dėl trejų lenktynių – Korėjos, Amerikos (Naujajame Džersyje) ir Meksikos. Jei patvirtintas kitų metų tvarkaraštis išliks nepakitęs, 2014 m. komandų laukia ilgiausias sezonas per "Formulės-1" istoriją. Pastarasis turėtų prasidėti kovo 16 d. Australijoje ir baigtis lapkričio 30 d. Brazilijoje.
Naujausi komentarai