Kasmet ant geležinkelio bėgių nutinka apie 50 įvykių, kuriuose žūsta žmonės. Dalis nelaimių nutinka mašinoms įvažiavus į pervažas, kai dega raudonas semaforo signalas, tačiau didžioji dalis įvykių atsitinka dėl pėsčiųjų kaltės.
Vieni jų neatsargiai vaikšto bėgiais ir patenka po traukiniais, o kiti sąmoningai pasirinka tokią mirtį. Jie puikiai supranta, kad traukinio nesustabdysi.
„Nors šiuolaikiniai lokomotyvai yra labai modernūs, valdomi elektronikos, tačiau jiems irgi galioja tie patys fizikos dėsniai. Kilometrų per valandą bei tonų santykis būna per didelis, kad traukinys sustotų už keliasdešimties metrų. Keleivinio traukinio svoris siekia šimtus, o krovininio – tūkstančius tonų. Taigi, jų stabdymo kelias matuojamas šimtais metrų. Didelis krovininis traukinys ekstremaliai stabdomas sustoja tik už kilometro“, - pasakoja LNK laidos „Ne vienas kelyje“ rengėjai. Pasakojimą žiūrovai išvys sekmadienį 17 val.
Traukinio mašinistas kartais tampa savižudybės bendrininku. Jo sąžinę prislegia savižudžio pasirinkimas. Kelias dešimtis metų šį darbą dirbantys vyrai, ant vienos rankos pirštų nesuskaičiuoja visų mirtinų atvejų, kuriuose jiems teko dalyvauti.
Kartais po tokių įvykių, traukinių mašinistams reikia reabilitacijos bei psichologo pagalbos, o būna atvejų, kuomet mašinistai daugiau nebegali dirbti šio darbo.
Naujausi komentarai