Pereiti į pagrindinį turinį

"Rail Baltica": prie projektavimo darbų stoja lietuviai

2010-11-17 14:11
"Rail Baltica": prie projektavimo darbų stoja lietuviai
"Rail Baltica": prie projektavimo darbų stoja lietuviai / Tomo Raginos nuotr.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka ir UAB „Kelprojektas“ direktorius Algimantas Medžiaušis pasirašė sutartį dėl projekto „Rail Baltica“ techninio projektavimo darbų ruože Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas.

Šia sutartimi viešojo pirkimo konkurso nugalėtoja UAB „Kelprojektas“ įsipareigoja per 11 mėnesių nuo pasirašymo dienos suprojektuoti geležinkelio ruožą Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas. Specialistų vertinimu, europinės (1435 mm pločio) vėžės tiesimas rekonstruojant esamą (1520 mm pločio) vėžę yra neeilinis sprendimas, nes projektuojant reikės atsižvelgti į jau esamus vežimus Kaliningrado kryptimi, t.y. į sutampančias esamo ir numatomo tiesti „Rail Baltica“ europinės vėžės geležinkelio IX D koridoriaus dalis. UAB „Kelprojektas“ projektavimo darbus vykdys kartu su jungtinės veiklos pagrindu veiksiančiomis „Eisenbahn - und Bauplanungsgesellschaft mbH Erfurt“ (Vokietija) bei subtiekėjais - VĮ „Geležinkelių projektavimas“, UAB „Tiltų ekspertų centras“, UAB „Optimalus ryšys“ ir VĮ „Transporto ir kelių tyrimo institutas“. Sutarties vertė su PVM – 10,4 mln.Lt. 

AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos teigimu, ši sutartis - svarbus „Rail Baltica“ įgyvendinimo etapas, kadangi paruošus ruožo tarp Marijampolės ir Kauno europinės vėžės geležinkelio projektą, bus galima pratęsti šiais metais Šeštokuose pradėtus statybos darbus. Numatomo projektuoti europinės vėžės ruožo ilgis – apie 70km, o tai yra maždaug du trečdaliai viso atstumo nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Kauno.

„Džiugu konstatuoti, kad projektas „Rail Baltica“ per labai trumpą laiką jau patvirtino savo tarptautinį statusą, nes yra įgyvendinamas ne vien lietuvių jėgomis. Mūsų organizuotus viešuosius konkursus jau laimėjo ir įgyvendina kompanijos iš Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos ir Didžiosios Britanijos“, - sakė S. Dailydka.

UAB „Kelprojektas“ vadovas Algimantas Medžiaušis, kalbėdamas apie pasiryžimą imtis minėtojo ruožo projektavimo darbų, teigė, kad bendrovė yra gerai įvertinusi numatomo paruošti „Rail Baltica“ projekto sudėtingumą. Anot jo, nepaisant didelės bendrovės patirties projektavimo srityje, dalyvavimas šiame tarptautinės svarbos projekte išties yra nemažas iššūkis. „Darbas vykdant tokios apimties projektą svarbus ne tik mūsų turimų aukštos kvalifikacijos darbuotojų išsaugojimui Lietuvoje, bet ir puiki galimybė jauniesiems bendrovės specialistams įgyti dalyvavimo tarptautiniuose Europos Sąjungos projektuose  įgūdžių“, - sakė A. Medžiaušis.

Parengusi techninį projektą UAB „Kelprojektas“ atliks ir šio ruožo projekto vykdymo priežiūrą statybos darbų metu.Šiandien, tuo pat metu pasirašyta sutartis ir su UAB „Kelvista“. Ruožo Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas projektavimo metu ši bendrovė vertins techninių sprendimų parinkimą ir projekto vykdytojui (AB „Lietuvos geležinkeliai) teiks pagalbą gerinant projektavimo kokybę bei mažinant galimų klaidų riziką. Viešojo konkurso nugalėtoja sutartį vykdys jungtinės veiklos pagrindu kartu su UAB „Energetikos tinklų institutas“, subtiekėjais AB „Pramprojektas“ ir Vilniaus Gedimino technikos universitetu. Sutarties vertė su PVM – 347,9 tūkst. Lt. 
„Didžiuojamės galėdami savo žiniomis, patirtimi bei gausaus būrio specialistų darbu prisidėti prie sudėtingo ir visai Lietuvai svarbaus projekto „RailBaltica“ įgyvendinimo“, – sakė UAB „Kelvista“ vadovas Valdas Kezys.

Aktyvūs darbai vykdomi ir kituose „Rail Baltica“ europinės vėžės geležinkelių ruožuose. Šių metų rugsėjo pabaigoje buvo paskelbtas konkursas atlikti projektavimo darbus ruože Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena – Mockava. Taip pat jau yra atlikti pagrindiniai statybos darbai geležinkelio ruože Šeštokai – Mockava. Vyksta galimybių studijos geležinkelio ruože Šeštokai-Marijampolė ruošimas. Vykdomi projektavimo darbai ir visuose 1520mm pločio vėžės ruožuose nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos.

„Rail Baltica“ – vienas iš prioritetinių Europos geležinkelių projektų, sujungsiantis Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Finansinė pagalba skirta 2008-2013 m. periodui. Remiantis 2009 m. liepos 3d. pasirašyta sutartimi su Transporto investicijų direkcija, AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra „Rail Baltica“ projekto vykdytojas. Projektas finansuojamas Europos sąjungos TEN-T, Sanglaudos fondų ir Lietuvos valstybės lėšomis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų