Pereiti į pagrindinį turinį

Sunkvežimių ir autobusų vairuotojų varžytuvėse dominavo kauniečiai

2012-09-10 22:21
Sunkvežimių ir autobusų vairuotojų varžytuvėse dominavo kauniečiai
Sunkvežimių ir autobusų vairuotojų varžytuvėse dominavo kauniečiai / Algimanto Brazaičio nuotr.

Daugiausiai XV-osiose tolimųjų reisų krovininių automobilių bei tarpmiestinių autobusų vairuotojų konkurso-varžybų trofėjų pateko į kauniečių rankas.

Baigėsi tolimųjų reisų krovininių automobilių bei tarpmiestinių autobusų vairuotojų konkurso-varžybos. Jų lyderiai – bendrovės "Vičiūnai“ komandos tolimųjų reisų vairuotojai.

Neatsitiktinai ant nugalėtojų taurės nuo pat 1997 metų, kai įvyko pirmasis toks konkursas, daugiausia kartų išgraviruotas būtent šios komandos pavadinimas.

„Vičiūnų“ ekipa – beveik nuolatinė šių varžybų, kurias savaitgalį šalia Kėdainių esančiame Daukšių aerouoste jau penkioliktąjį kartą surengė VšĮ „Saugus ratas“ drauge su nacionaline vežėjų asiociacija „Linava“ ir renginį parėmusiomis „ScanBalt Trailer“ bei „EcoTrans“, – dalyvė. Ir šiame, jubiliejiniame renginyje būtent „Vičiūnų“ vairuotojai dominavo daugelyje rungčių.

Jos narys Tomas Garokovskis užėmė trečiąją prizinę vietą visiems privalomame Kelių eismo taisyklių žinovų konkurse, kurio dalyvių klaidos virsdavo baudos minutėmis, o vilkikų slalomo rungtyje jis džiaugėsi dar aukštesne, antrąja vieta. Pirmąją Tomas užleido ne kam kitam, o savosios „Vičiūnų“ komandos nariui Arūnui Paulavičiui.

Arūnas pirmasis iš visų vilkikų vairuotojų, kuriam iš pirmo bandymo pakluso bene sunkiausia – vilkiko parkavimo šonu į labai ankštą „garažą“, rungtis. Netrukus tokios pat sėkmės susilaukė ir „Eveko“ atstovas Robertas Vaičas, tačiau kitas jo komandos narys Arūnas Vozbinas į lyderius nepretendavo, nors KET egzamine pasirodė gana neblogai.

A. Paulavičius, pasiekęs bendrą 3 min. 16.58 sek. rezultatą, po varžybų pelnytai kopė ant vilkikų klasės nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio, o šalia jo stovėjo komandos draugas T. Garokovskis (3 min. 53,9 sek.)

Trečioji prizinė vieta atiteko „Eveko“ komandos nariui R. Vaičui, kurio rezultatas – 4 min. 21.78 sek. ir kuris buvo pripažintas geriausiu eismo taisyklių žinovu vilkikų vairuotojų tarpe. Antrąją vietą KET rungtyje pelnė „Transvelo“ atstovas Eugenijus Markevičius.

„Vičiūnų“ vairuotojai užtikrintai laimėjo ir komandinę įskaitą, aplenkę antroje vietoje likusius UAB „Vantra“ ir trečiąją vietą užėmusius „Rivatros“ antrosios komandos vilkikų vairuotojus.

Į tradicines varžytuves gausiai susirinkę žiūrovai dar karščiau palaikė autobusų vairuotojus, kurie ankštoje slalomo trasoje turėjo nedidelį pranašumą prieš vežėjus vilkikais ar autotraukiniais. Tik todėl, kad net ilgiausi autobusai bent pora metrų ir keliais centimetrais trumpesni, nei didieji sausumos kelių laivai.

Tačiau kaip neretai nutinka, tarsi dovana atitekęs pranašumas ima ir pakiša koją. Nemenka autobusų vairuotojų dalis klydo „žiedinės sankryžos“, kurių kasmet šalyje vis daugėja, rungtyje, kai pernelyg spausdami akceleratoriaus pedalą galiniais ratais kliudydavo „šaligatvį“ - varžybose vienas šalia kito sustatytus kūgelius. Todėl pragaištingų baudos sekundžių čia susižvejojo ne mažai dalyvių.

Autobusų slalomo meistru tituluotas šios rungties laimėtojas „Kautros“ senjorų komandos narys Vitalijus Mudrikas, kliudęs tik vieną kūgelį. Vitalijus pranoko komandos draugą Vytautą Kukalį, o trečioji vieta atiteko „Kauno autobusų“ vairuotojui Audriui Kavaliauskui.

Geriausiu KET žinovu pripažintas Klaipėdos autobusų parko atstovas Rolandas Statkevičius, pranokęs kolegas iš „Kautros“ Aleksejų Poliancevą ir „Kauno autobusų“ vairuotoją Vytautą Varžgalį.

Kadangi abiejų rungčių nugalėtojais tapo vis kiti konkurso dalyviai, tarpmiestinių autobusų klasės absoliučių nugalėtojų ir prizininkų rikiuotės lyderio pozicijas pavyko išlaikyti tik V. Mudrikui, pasiekusiam bendrą 2 min. 32,47 sek. rezultatą.

Antrąją vietą užėmė V. Varžgalys (2 min. 36,95 sek.), o trečiąją – A. Kavaliauskas (2 min. 37,25 sek.)

Komandinę autobusų vairuotojų įskaitą įtikinamai laimėjo „Kautros“ senjorų komanda, įrodžiusi savo pranašumą prieš toje pačioje įmonėje dirbantį jaunimą – varžybose dalyvavusią „Kautros“ Junior ekipą.

Antrąją vietą užėmė „Kauno autobusų“, o trečiąją – varžybų šeimininkai – Kėdainių „Kėdbuso“ komandos tarpmiestinių autobusų vairuotojai Alfonsas Vaitiekaitis, Marijus Balzaravičius ir Gintaras Zukas.

Pasibaigusiame XV-ajame tolimųjų reisų krovininių automobilių ir tarpmiestinių autobusų vairuotojų konkurse varžėsi 18 komandų, kurių sudėtyje buvo per 50 geriausių iš geriausiųjų šalyje šios profesijos žinovų ir praktikų. Tarp jų ir dvi moterys – autobusų vairuotojos Dainė Ribokienė iš „Vilniaus viešojo transporto“ ir Rima Matutienė, atstovavusi „Klaipėdos autobusų parko“ komandai.

„Nors varžytuvių dvasia užkrečianti, tačiau svarbiausia – šios profesijos atstovų bendravimas, pasibuvimas drauge, ir žinoma, galimybė ugdyti įgūdžius, semtis meistriškumo, - po varžybų kalbėjo antrąsyk paeiliui į vairuotojų konkursą komandą atvežęs „Rokiškio autobusų“ direktorius Valentinas Repčys. – O tokios galimybės pasitaiko tik kartą metuose, todėl esame dėkingi šių renginių organizatoriams ir nekantriai lauksime kito susitikimo, į kurį, neabejoju, atvyksime dar geriau pasirengę.“

Nors ir ne visi džiaugėsi laimėję slalome ar kitose konkursinėse rungtyse, tačiau be prizų iš Kėdainių regis niekas neparvyko namo. Galybėje įvairų skonį tenkinančių atrakcijų didesnio susidomėjimo susilaukė lietuviškos ripkos, virvės traukimo, modelių ir kitos varžytuvės, buvo renkamos stilingiausios komandos, gražiausi vilkikai ir autobusai, autotraukiniai, pagerbti vyriausi ir jauniausi varžybų dalyviai, muzikantai ir atlikėjai.

Ko gero pagrindinė šių konkursų gyvybingumo vertė – ta, kad juose mielą sau užsiėmimą randa ir jaunas, ir jau pagyvenęs, ir net tas, kurį ne itin domina galingi ir riaumojantys varikliai lenktynių trasoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų