Viešojo transporto vizija: greičiau ir patogiau Pereiti į pagrindinį turinį

Viešojo transporto vizija: greičiau ir patogiau

2013-04-04 18:42
Viešojo transporto vizija: greičiau ir patogiau
Viešojo transporto vizija: greičiau ir patogiau / V. Skaraičio/BFL nuotr.

Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas teigia, kad viešojo transporto pertvarka tik pagerins ir pagreitins susisiekimą visame mieste. Anot sostinės vadovo, jam ėmus vadovauti miestui, Vilniaus viešojo transporto skolos vien per 2011 m. sumažėjo daugiau nei 70 mln. litų (nuo 181 mln. iki 111 mln. litų).

„Sujungėme autobusų ir troleibusų parkus, panaikinome dubliuojančius maršrutus, įvyko pertvarka vadovybėje“, - gyrėsi A. Zuokas.

Šiuo metu planuojama itin pagreitinti keliones viešuoju transportu įdiegus greituosius maršrutus, bet teigiama, kad vien tokio sprendimo negana.

„Tačiau taip pat reikia pagerinti ir galimybes greitesniam susisiekimui – reikia daugiau A juostų, neišvengiamas ir gatvių platinimas, „pilvukų“ nuėmimas. Vien viešojo transporto juostų planuojama jau iki liepos 1 d. nutiesti apie 15 kilometrų visame mieste. Taip pat autobusams ir troleibusams numatytos žaliosios juostos – viešasis transportas sankryžose galės nuolat sukti į dešinę nepriklausomai nuo degančio šviesoforo signalo“, - aiškino savivaldybės specialistas Kastytis Lubys.

Skaičiuojama, kad elementariausia kelių pertvarka atsieis maždaug pustrečio milijono litų ir, anot A. Zuoko, iki vasaros pabaigos tai turėtų būti įgyvendinta, nes šiltuoju metų laikotarpiu miestas ir gatvės yra ištuštėję.

Teigiama, kad po pertvarkos autobuso teks laukt iki penkių kartų trumpiau - jau greičiau nei po pusmečio greitieji maršrutai kursuos maždaug kas 5-6 minutes, o kelionė nuo Pašilaičių iki Saulėtekio truks maždaug 10 min. trumpiau (nuo 46 iki 35 min.). Taip pat numatoma, kad viešojo transporto juostomis taip pat galės važiuoti automobiliai, kuriuose keliauja keturi ir daugiau žmonių.

Tiesa, laukia ir viena kita nemaloni naujovė , pavyzdžiui, greituosiuose maršrutuose, kurių planuojami šeši pagrindinėmis važiavimo kryptimis, sumažinti stotelių skaičių trečdaliu.

Pristatyme nebuvo išvengtas ir mikriukų likimo klausimas.

„Visos sutartys su privačiais vežėjais yra nutrauktos nuo šių metų liepos 1 d. Dabar ore pakibo ir privežamųjų maršrutų klausimas, kai taryba nusprendė tam nepritarti“, - aiškino meras.

Pasak A. Zuoko, sutartys pratęstos nebus, o visos pretenzijos yra nesąžiningos, nes per aštuonerius metus privatiems vežėjams atsipirko ir investicijos, ir išlaidos, taip pat jie pasiėmė pelną. „Nesutinku su privataus verslo pretenzijomis, kurios, mano nuomone, yra keistos - sutartyse buvo numatyta, kad likus pusmečiui iki pabaigos, jos gali būti nutrauktos. Mes visuomet esame, buvome ir būsime sąžiningi su privačiu verslu Vilniaus mieste“, - rėžė meras.

Privežamieji maršrutai esą yra vienintelė galimybė pagerinti susiekimą miesto pakraščiuose. „Ypač sudėtinga autobusams yra, pavyzdžiui, Bajoruose, kur jie vargiai gali prasilenkti su kitomis transporto priemonėmis. Taip pat galima kalbėti apie Kalnėnuos, kuriuose viešojo transporto apskritai nėra buvę“, - konstatavo K. Lubys.

Sostinės vadovas teigė, kad melas yra tai, jog miestas nesitarė su gyventojais. Esą buvo atlikta daug gyventojų apklausų ir gavus duomenis buvo nuspręsta, kad būtent tokios viešojo transporto pertvarkos miestiečiai ir norėjo, kokią dabar bandoma įgyvendinti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra