Kiaulės nugaros salos, kur statomas SGD terminalas, prijungimas prie Klaipėdos uosto padėtų didinti jo konkurencingumą bei išplėstų teritoriją, kurioje būtų galima įrengti naujas krantines, sako Vyriausybės kancleris. Uosto vadovas teigia, kad taip būtų galima ne tik išplėsti uostą, bet ir padidinti SGD terminalo vertę.
„Jeigu norime, kad uostas būtų konkurencingas, tai tas atkovotas iš vandens plotas labai padėtų. Tai išplėstų krantinių plotą, o kiekvienas uostas ieško plėtros galimybių“, - BNS sakė Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis.
Klaipėdos jūrų uosto vadovas Arvydas Vaitkus BNS sakė, kad taip pavyktų „vienu šūviu nušauti kelis zuikius“: būtų vietos, kur dėti iškasamą gruntą, nesimaišytų gėlas Kuršių marių ir sūrus jūros vanduo, o uostas gautų naujų plotų bei padidintų SGD terminalo vertę.
„Grunto išvežimas į jūrą mums kainuoja, tai galėtume jį panaudoti žemės formavimui, taip pat reikia slenksčio, kad jūros vanduo ir gėlas mažiau maišytųsi, tai čia turėtume tą struktūrą. (...) Taip pat kai yra infrastruktūra (geležinkelių ir automobilių kelių - BNS) platesnė, tai dvigubai padidina SGD terminalo vertę. Visame pasaulyje tokie terminalai labiau vertinami, na, ir be abejo, žemės plotai papildomi uostui reikštų papildomą krovą, papildomas krantines“, - BNS sakė A.Vaitkus.
Praėjusią savaitę premjeras Algirdas Butkevičius, A.Mačiulis ir kiti Vyriausybės atstovai lankėsi Klaipėdos uoste, kur pritarė uosto vadovybės siūlymui detaliau išanalizuoti galimybę Kiaulės nugaros salą prijungti prie uosto krantinės, užpilant sąsiaurį.
A.Butkevičius antradienį sakė, kad sujungus salą su krantine, būtų galima nutiesti geležinkelius bei kelius, taip sudarant galimybę terminalą pasiekti įvairesniam transportui.
„Klaipėdos naftos“ statomas SGD terminalas pradės veikti gruodžio pradžioje - numatoma, kad pirmaisiais metais Lietuva per jį atsigabens apie 1 mlrd. kubų dujų, o ateityje jo pajėgumas didės iki 4 mlrd. kubų.
Naujausi komentarai