Už tai balsavo 71 Seimo narys, nė vienas nebuvo prieš, 13 susilaikė.
Išimtis, leidžianti Lietuvai netaikyti europinių reikalavimų dėl geležinkelio pritaikymo žmonėms su negalia, turėjo baigti galioti šiemet, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ nepadarė visų būtinų darbų.
Konservatorė Ingrida Šimonytė atkreipė dėmesį, kad tai ne pirmas termino atidėjimas.
„Tai labai didelė gėda prieš mūsų bendruomenę ir prieš tuos bendruomenės narius, kurie yra neįgalūs ir negali naudotis infrastruktūra“, – sakė ji.
„Mes ne tik nesame įvykdę reglamento, mes vos tik planą esame sukūrę, kaip jį galbūt įvykdysime“, – pabrėžė parlamentarė.
„Lietuvos geležinkeliai“ tvirtino, kad išimties pratęsimas būtinas, nes kitu atveju, anot jų, tektų skubiai įsigyti 32 naujus traukinius su vagonais, o tai valstybės įmonei kainuotų apie 449 mln. eurų. Be to, didelių investicijų reikia atnaujinti daugiau kaip 100 peronų stotyse ir stotelėse.
Europos Tarybos reglamentas dėl geležinkelių keleivių teisių ir pareigų galioja nuo 2007 metų spalio.
Šių metų gruodžio 4 dieną valstybės valdomos bendrovės valdyba pritarė programai, pagal kurią iki 2024 metų „Lietuvos geležinkeliai“ savo paslaugas labiau pritaikys neįgaliesiems, senjorams, šeimoms su mažais vaikais.
Pirminiais duomenimis, visoms programos priemonėms reikės apie 270 mln. eurų.
Naujausi komentarai