Pertvarkys krantines
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus minėjo, kad pagal Malkų įlankos kompanijų vystymo planus prie dabar esančių 5,5 mln. tonų per metus pajėgumo tikimasi pridėti dar kokius 10-15 mln. tonų.
Į Malkų įlankos vystymo projektus artimiausiais metais numatyta investuoti apie 150-180 mln. eurų.
Bus pertvarkomos visos Malkų įlankos krantinės. Dalis jų bus kapitališkai pertvarkytos, kitas numatoma pritaikyti didesniam gyliui.
Jau netrukus paaiškės, kas tvarkys 139 ir 140 krantines. Prie jų „Vakarų laivų gamykla“ suformuos naują krovos teritoriją. Perspektyvoje krovos teritoriją galėtų plėsti net iki 40 hektarų.
Iš esmės numatoma pertvarkyti - gerokai praplatinti „Klaipėdos konteinerių terminalo“ naudojamą pirsą prie 127-128 krantinių. Naujam gyliui bus pritaikytos „Malkų įlankos terminalo naudojamos krantinės 141 ir 142, „Klaipėdos konteinerių terminalo“ krantinės 143 ir 143A, Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) krantinė Nr. 144.
Sukurs vienodas sąlygas
Malkų įlankos pertvarkymas turėtų startuoto jau netrukus.
Šios įlankos apsauginę sienelę pagal Smeltės pusiasalį ir 143 krantinės dalies rekonstrukciją už 11,73 mln. eurų atliks Latvijos kompanija „Latvijas tilti“ pagal jungtinės veiklos sutartį veikianti su Klaipėdos kompanija „Borta“.
Tai paaiškėjo atlikus viešojo pirkimo konkurso procedūras. Kaip subrangovai prie šio projekto taip pat dirbs „Sweco Lietuva“, „Eurovia Lietuva“ ir „Voltas“.
Iki kitų metų įrengus apsauginę sienutę Malkų įlanką nuo 11 metrų bus galima gilinti iki 14,5 metrų. Bus įrengtas naujas laivų apsisukimo ratas. Planuojama, kad reikės iškasti iki 2,5 mln. kubinių metrų grunto.
Taip pat bus praplatintas ir pats įplaukimas į šią įlanką. Į ją galės įplaukti „Panamax“ tipo laivai su 13,8 metrų grimzle.
Išgilinus Malkų įlanką ir pertvarkius krantines bus sukurtos vienodos konkurencinės sąlygos visoms uosto kompanijoms.
Investicijos – geriausiais garantas
„Klaipėdos uostas yra skolingas Malkų įlankos bendrovėms. Apie šios įlankos pertvarkymą buvo kalbama berods nuo 2003 metų. Ir nieko nedaroma. Mums abejonių nekyla. Šią įlanką reikia pertvarkyti. Bus nauji pajėgumai, bus ir krovinių“, - kalbėjo A.Vaitkus.
Visos Malkų įlankos kompanijos, kurios bus rekonstruojamos krantinės yra pateikusios savo planus su ekonominiu pagrindimu. A.Vaitkus teigė neabejojantis, kad pažadai krauti gerokai daugiau krovinių bus įvykdyti.
„Klaipėdos uostas yra pats geriausias pavyzdys Lietuvoje, kaip tarp verslo ir valstybės interesų galima rasti naudingų sąlyčio taškų. Uosto kompanijų investicijos yra vidutiniškai du kartus didesnės nei Uosto direkcijos. Ir tai yra geriausia garantija uostui, kad jų įdėtos investicijos į suprastruktūrą ir mūsų investicijos į infrastruktūrą atveš naudos valstybei“, - svarstė A.Vaitkus.
Naujausi komentarai