Skrydžių bendrovė "flyLAL-Lithuanian Airlines" siekia atgauti sausį sustabdytą skrydžių licenciją. Tačiau prašymo iškelti bankroto bylą atsiimti nežada.
Be licencijos niekas negelbės
"Kad būtų galima galvoti apie įmonės atgaivinimą, reikia turėti licenciją. Visi investuotojai, kurie domisi galimybėmis atgaivinti bendrovę, nustoja jomis domėtis vos sužinoję apie atimtą licenciją", – dienraščiui vakar aiškino "flyLAL" generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.
Pasak jo, sausio 16 d. sustabdydamos licencijos galiojimą Civilinės aviacijos administracija (CAA) ir Susisiekimo ministerija pasielgė neteisėtai. "Mūsų manymu, jie pasielgė skubotai ir ne pagal teisės aktus, kurie tai reglamentuoja. Priekaištas labiau skirtas CAA, o ne ministerijai. CAA sustabdė mūsų vežėjo sertifikato galiojimą, o ministerija remdamasi tuo po kelių valandų sustabdė licenciją", – prisiminė V.Kaikaris.
"flyLAL" vadovo žodžiais, ties kracho riba atsidūrusia bendrove domisi nemažas būrys potencialių pirkėjų. "Vos ne kas savaitę kas nors kreipiasi – tai vieni, tai kiti. Su visais labai sunku šnekėtis, nes viską stabdo licencijos neturėjimas", – tęsė pašnekovas.
Kreipėsi į teismą
Siekdama atgauti licenciją, bendrovė Vilniaus apygardos administraciniam teismui apskundė CAA sausio 16 d. priimtą sprendimą stabdyti nacionalinio vežėjo pažymėjimo galiojimą ir Susisiekimo ministerijos tos pačios dienos sprendimą stabdyti licencijos oro susisiekimui vykdyti galiojimą. Vis dėlto V.Kaikaris pripažįsta nesitikintis sulaukti greito teismo sprendimo.
Oro bendrovė atkreipė dėmesį į tai, kad CAA direktoriaus įsakyme dėl vežėjo pažymėjimo galiojimo stabdymo nėra pateikta jokių faktų, kurių pagrindu galima būtų daryti išvadą apie galimą grėsmę "flyLAL" skrydžių saugai. Administracija esą nenurodė, kokių konkrečių skrydžių saugos reikalavimų nebuvo laikomasi.
"Pagal galiojančius aktus inspektorius iš anksto turi įspėti vežėją apie pastebėtus trūkumus ir pareikalauti laiku juos pašalinti. Be to, vežėjui turi būti suteikta galimybė pasikonsultuoti. Tik tuomet, kai vežėjas nurodytų trūkumų nepašalina, galima taikyti kitas priemones", – pabrėžė "flyLAL" vadovas.
Susisiekimo ministerijos sprendimas stabdyti licencijos galiojimą, anot bendrovės, irgi nepagrįstas jokiais faktais. Esą pasiremta tik minėtu CAA sprendimu, ministerija nenurodė teisės normų, kurių pagrindu buvo pritaikyta tokia drastiška priemonė.
Bankrotas netrukdo
Nors "flyLAL" skelbiasi ieškanti įmonę išgelbėti galinčių investuotojų, prašymo iškelti bankroto bylą neatsiims. V.Kaikario teigimu, bankroto procedūros pradžia visiškai nekliudo ieškoti oro bendrovei gelbėtojų.
"Nemanau, kad tie procesai (kova dėl licencijos ir bankroto bylos iškėlimas – red. past.) vienas kitam trukdo. Jie gali būti paraleliai daromi, ir netgi iškėlus bankroto bylą galima atnaujinti įmonės veiklą, jei tik bus tokios galimybės", – sakė "flyLAL" vadovas.
"flyLAL" dėl bankroto bylos iškėlimo į teismą kreipėsi sausio 23 d. Teismas sprendimą turi priimti per 30 dienų.
Naujausi komentarai