„Šių priemonių buvo galima tikėtis, be abejonės, turime galvoti apie tai, kad turi būti ieškoma alternatyvių koridorių, ne per Baltarusijos teritoriją. Ši praktika turėtų būti labai svarbi verslui, nes didelių iliuzijų dėl Baltarusijos režimo nepuoselėjame“, – spaudos konferencijoje po susitikimo su Vyriausybės, politikos ir verslo atstovais ketvirtadienį sakė prezidentas.
Anot jo, rasti kitus kelius įmanoma.
„Tai puikiai parodė oro erdvės uždarymas, tai parodo, kad prisitaikyti įmanoma, kad prisitaikyti reikia“, – sakė šalies vadovas.
Šių priemonių buvo galima tikėtis, be abejonės, turime galvoti apie tai, kad turi būti ieškoma alternatyvių koridorių, ne per Baltarusijos teritoriją.
Anot G. Nausėdos, „šis režimas pagal savo agresyvumą pakankamai lengvai prognozuojamas ir jo veiksmai įspėjami“.
Minskas trečiadienį pranešė, kad nuo vasario 7-osios bus draudžiamas geležinkeliais iš Lietuvos gabenamų naftos produktų ir trąšų tranzitas.
Šiuo metu per kaimyninę šalį trąšas į Ukrainą geležinkeliu eksportuoja bendrovė „Achema“, o naftos produktus – „Orlen Lietuva“, tikėtina, kad Baltarusijos sprendimas sukels joms papildomų sunkumų. „Orlen Lietuva“ BNS teigė, kad jau išbandė naujus maršrutus per Lenkiją.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vertinimu, užtvėrus kelią tranzitui per Baltarusiją gali būti sutrikdytas 2-3 mln. tonų ar net didesnis krovinių srautas iš Klaipėdos uosto. Asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika BNS teigė, kad verslas savo krovinius gali nukreipti per kaimynines šalis.
Baltarusija tranzitą uždraudė reaguodama į„Lietuvos Vyriausybės sprendimą nuo vasario 1-osios stabdyti trąšų gamintojo „Belaruskalij“ tranzitą per Lietuvą.
Naujausi komentarai