Pereiti į pagrindinį turinį

Gdansko uostas aplenkė Klaipėdą

2018-05-07 16:00

Tik laiko klausimas buvo, kada konteinerių paskirstymo centru tapęs Lenkijos Gdansko uostas aplenks kitus uostus Baltijoje.

Misija: Gdansko konteinerių terminalas ėmė plėtotis tapęs „Maersk Line“ konteinerių krovos centru. Misija: Gdansko konteinerių terminalas ėmė plėtotis tapęs „Maersk Line“ konteinerių krovos centru. Misija: Gdansko konteinerių terminalas ėmė plėtotis tapęs „Maersk Line“ konteinerių krovos centru. Misija: Gdansko konteinerių terminalas ėmė plėtotis tapęs „Maersk Line“ konteinerių krovos centru. Misija: Gdansko konteinerių terminalas ėmė plėtotis tapęs „Maersk Line“ konteinerių krovos centru. Misija: Gdansko konteinerių terminalas ėmė plėtotis tapęs „Maersk Line“ konteinerių krovos centru.

Universalumu nenusileidžia Klaipėdai

Pagal 2017 m. rezultatus Klaipėdos uostas Baltijos jūros regione buvęs ketvirtas po didžiųjų Rusijos uostų, šiemet jau liko penktas. 

Šiais metais rekordiniu tempu dirba didžiausias Lenkijos Gdansko uostas. Per tris mėnesius jis krovė 12,76 mln. tonų krovinių. Tai net 44 proc. daugiau nei pernai. Gdanskas aplenkė ne tik Klaipėdą, bet ir Rusijos Primorsko uostą, kuris krovė 12,2 mln. tonų.

Gdansko uostas pirmą kartą savo istorijoje aplenkė Klaipėdos uostą, kuriame per 3 mėnesius krauta 10,79 mln. tonų. Tiek Gdanskas, tiek Klaipėda yra universalūs uostai. Klaipėdoje yra penki pagrindiniai kroviniai - naftos produktai, konteineriai, trąšos, maisto produktai (grūdai) ir jūrų keltais gabenami kroviniai. Taip pat yra ir kitų mažesnių krovinių

Gdansko uostas dar universalesnis. Jame iš viso kraunama apie 10 rūšių kroviniai. Tačiau skirtingai nuo Klaipėdos uosto Gdanske dominuoja konteineriai. Taip pat didesniais kiekiais Gdanske kraunami naftos produktai ir anglys.

Sėkmę lėmė išorinis uostas

Gdansko sėkmę iš esmės ir lėmė konteineriai.

Gdansko uostas išaugo nuo 17 mln. tonų 2008 metais iki 40 mln. tonų 2017 metais. Įspūdingas daugiau kaip 110 proc. augimas per dešimtmetį.

Panašūs ir Klaipėdos uosto rezultatai: nuo 17 mln. tonų - 2017 metais iki 43 mln. tonų - 2017 metais.

Jei Klaipėdos uoste augo visų pagrindinių krovinių krova, tai Gdanske ypač šoktelėjo konteinerių krova - nuo 96 tūkst. TEU 2007 metais iki 1,4 mln. TEU - 2017 metais. 2003 metais Gdansko uoste iš viso buvo kraunamas juokingas 22 tūkst. TEU konteinerių kiekis.

Gdansko uosto sėkmę lėmė išorinio uosto statyba Gdansko įlankoje, netoli senojo laivybos kanalo. O labiausiai šiam uostui pasisekė, kad jis tapo didžiausios pasaulyje konteinerių laivybos linijos „Maersk Line“ konteinerių paskirstymo centru Baltijos jūroje.

Į Gdansko uosto konteinerių terminalą gali įplaukti patys didžiausi pasaulyje plaukiojantys konteineriniai laivai.

Pagal konteinerių krovą Gdansko uostas Baltijos jūros regione jau keletą metų yra antras po Rusijos Sankt Peterburgo uosto.

Apie pusė į Gdanską atgabentų konteinerių yra perkraunama į mažesnius laivus ir išgabenama į kitus Baltijos šalių uostus. Jau netgi veikia atskiros Gdansko uosto ir kitų Baltijos šalių linijos, kurios išgabena ir surenka konteinerius, kurie gabenami į Aziją didžiaisiais „Maersk Line“ konteinervežiais.

Turi įtakos Klaipėdos uostui

Spartus Gdansko konteinerinio uosto plėtimasis turi įtakos ir Klaipėdos uosto konteinerių krovai. Ir ne gerąja prasme. Klaipėdos uoste konteinerių terminalą turinti MSC kompanija su „Maersk Line“ yra sukūrusi „2M“ bendros veiklos junginį. Per jį ir MSC didieji konteinervežiai suka į Gdanską, o ne į Klaipėdą. Todėl Klaipėdoje vadinamojo HUB (konteinerių skirstymo centro) plėtra yra pristabdyta.

Gdansko uostas yra svarbus ir pačioje Lenkijoje. Jis priima apie 50 proc. visų Lenkijos uostų krovinių. Antras - Ščecinas-Svinoustjė - apie 27 proc., trečia Gdynė - apie 23 proc.

Per Gdansko uostą keliauja ir apie 80 proc. visų Lenkijos skystų produktų kiekis

Ir ne tik Lenkijos. Gdanskas, Gdynė, Ščecinas-Svinoustjė tampa ir svarbūs Čekijos, Slovakijos, netgi dalies Vengrijos aprūpinimo uostais.

Gdanskas tampa didesni konkurentas Klaipėdos uostui nei galima įsivaizduoti. Per jį dalis krovinių jau keliauja ir į Baltarusiją ir vadinamuoju naujuoju šilko keliu netgi į Kiniją.

Gdansko, kaip ir kitų Lenkijos uostų galimybes, ypač padidino sėkmingas ES lėšų panaudojimas Lenkijoje keliams ir geležinkeliams tiesti. Lenkijoje naujų kelių tinklas per 15 metų išaugo maždaug 2,5 tūkst. kilometrų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų