Pirmiausia, ką turėtumėte padaryti atradę norimą pirkinį – įdėmiai perskaityti akcijos sąlygas. Patikrinkite jos laikotarpį, palyginkite kitų pardavėjų siūlymus, atkreipkite dėmesį, ar pasiūlymas galioja fizinėje ar el. parduotuvėje. Įsitikinkite, kad skelbiamoje akcijoje nėra išimčių. Pavyzdžiui, „Nuolaidos iki 70 proc.“ arba „Nuolaidos viskam, išskyrus...“ reiškia, kad pasiūlymas turi papildomų sąlygų.
Jei žadėta nuolaida nebuvo pritaikyta arba pastebėjote klaidinančias akcijos sąlygas, kreipkitės į pardavėją. Tuo atveju, kai pardavėjas registruotas Lietuvoje, apie tai praneškite Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT).
„Jei perkate iš užsienio, apginti vartotojo teises, kai pardavėjas registruotas ne ES, gali būti sudėtinga. VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir verslininkas registruoti Lietuvoje, o Europos vartotojų centras (EVC) teikia nemokamą pagalbą, jei kilo problemų su kitoje ES šalyje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje registruotu pardavėju“, – paaiškino EVC Lietuvoje vadovė dr. Raimonda Balnienė.
Apsisprendus pirkti, prekę svarbu ją apžiūrėti ne tik lankantis fizinėje parduotuvėje, bet ir atsiimant iš kurjerio. Pasirašę, kad gavote nepažeistą prekę jos neišpakavę, rizikuojate prisiimti pasekmes, jei pirkinys turėtų mechaninių pažeidimų. Apie tai plačiau skaitykite VVTAT pranešime šia tema.
Reiktų žinoti, kad pasinaudoti 14 dienų kokybiškos prekės keitimo bei grąžinimo galimybe galite net, jei ją pirkote per išpardavimą.
„Grąžinama prekė turi būti nenaudota ir nepraradusi prekinės išvaizdos, o jūs turite išsaugoti pirkimo dokumentą. Tiesa, yra prekių, kurios negrąžinamos. Tai kokybiška elektrotechnika, mobilieji įrenginiai, kosmetika, žaislai, apatinis trikotažas – visas sąrašas skelbiamas Mažmeninės prekybos taisyklėse.
Beje, perkantiems internetu prekių grąžinimo sąlygos palankesnės“, – atkreipė dėmesį EVC Lietuvoje vadovė dr. Raimonda Balnienė.
Jei nutiko taip, kad įsigytos prekės negavote, bet su pardavėju susisiekti nepavyksta, tais atvejais, kai už pirkinį atsiskaitėte kortele, galite kreiptis į savo banką ir prašyti pinigų susigrąžinimo (angl. charge back) procedūros. Prekių ir paslaugų pirkimas internetu mokant kredito kortele yra vienas saugiausių būdų atsiskaityti. Jei pardavėjas suteikia galimybę atsiskaityti už prekę jos pristatymo metu – rinkitės šį, – tai saugiausias būdas.
Turėkite omenyje ir tai, kad internetinėje erdvėje patiklių pirkėjų gali tykoti sukčiai. Todėl, prieš užsakydami prekę, atidžiai įvertinkite el. parduotuvę. Atkreipkite dėmesį, ar pardavėjas nurodo buveinės adresą, telefono numerį, el. pašto adresą. Jei pardavėjas nenurodo kontaktinių duomenų, kilus ginčui, gali būti sudėtinga jį surasti.
Artėjant didiesiems išpardavimams, EVC Lietuvoje kviečia žaisti žaidimą ir pasitikrinti, ar žinote, kaip saugiai apsipirkti internetu.
Naujausi komentarai