„Mes atvažiavome iš Šiaulių, gal čia kažko daugiau“, – vylėsi viena moteris.
Vieni planavo ir žinojo, ko į prekybos centrą atėjo, kiti leidosi tarp pasiūlymų virtinės ir pirko, kas patraukė akį.
„Žaisliukų, žaidimą“, – vardijo pirkinius kita moteris.
„Ieškome mergaitei slidinėjimo aprangos. Juvelyrinių dirbinių galima nusipirkti pigiau“, – kalbėjo dar viena pašnekovė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Tendencija lieka aiški, per išpardavimus apsiperka maždaug kas antras gyventojas. Penktadalis susiplanuoja pirkinius iš anksto, 13 proc. apsiperka spontaniškai. Suma skirta išpardavimui didėja. Pernai, lyginant su užpernai, suma išaugo trečdaliu, vidutiniškai vienas apsipirkimas sudaro apie 69 eurus“, – teigė „Swedbank“ finansinio raštingumo srities vadovė Justina Bagdanavičiūtė.
„Matome išaugusius srautus lyginant su pernai juoduoju penktadieniu. Daugiau perka, planuoja pirkinius. Perka išmaniuosius telefonus, žaidimų konsoles, buitinę techniką“, – kalbėjo „Pigu.lt“ atstovas Nerijus Mikalajūnas.
Bent jau šioje prekybos vietoje pirminiai pardavimai didesni 20–30 procentų nei pernai.
„Iš esmės tai yra laikas, kai labai rimtai perkama Kalėdoms“, – teigė N. Mikalajūnas.
Ir pirkimui ruošėsi rimtai, kas pasirūpino laisvadieniais, kas atėjo nuo ryto.
„Vėliau nesinori tam šamšale būti. Ir mašiną pastatyti lengviau“, – tikino pašnekovė.
Pirkimo karštinė – ir internete, o jame ir kainas lengviau stebėti.
Iš esmės tai yra laikas, kai labai rimtai perkama Kalėdoms.
„Iki šios dienos pietų, buvo galima matyti, kai kurie prekybininkai jau buvo pasiekę visos vakar dienos apyvartą. Istoriškai matome, kad per „Juodąjį penktadienį“, lyginant su kitomis lapkričio dienomis, parduodama 30 proc. daugiau“, – kalbėjo SEB banko elektroninės komercijos vadovas Vidmantas Markevičius.
Tarp perliukų yra pinklių – prekybininkai su pirkėjais ne visada elgiasi sąžiningai.
„Elektroninė prekyba, jeigu susidedate pirkinių krepšelį ir matote, kaip kaina kyla. Mes, kolegos, prieš savaitę įsidedame į krepšelį ir matome, kad kaina kyla kasdien ir tą „Juodąjį penktadienį“ jūs jau nebeturite 50 proc., nuolaidos“, – aiškino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovė Goda Aleksaitė.
O kur dar kitos manipuliacijos.
„Pasimauna vartotojai. Vadinamas „laimės ratas“, tai yra spąstai, kai nori jus priversti įsigyti dar vieną ir dar vieną prekę“, – įspėjo G. Aleksaitė.
„Paveikia psichologiškai. Nuolaidos, akcijos, komunikacija ir net psichologinis spaudimas“, – sakė J. Bagdanavičiūtė.
Šalia pirkimų rikiuojasi iniciatyvos jiems pasipriešinti, o ir tyrimai atskleidžia, jog kas dešimtas per išpardavimus prisiperka, ko nereikia.
Svarbu nepamiršti ir tai, jog išpardavimais naudojasi ne tik nuolaidų medžiotojai, bet ir sukčiai.
(be temos)