LRT.lt skaitytoja teiraujasi, kas nutinka siuntai, kai ji pasimeta, nepasiekia gavėjo, bet ir nesugrįžta atgal siuntėjui.
Jei registruotoji pašto siunta nebuvo įteikta gavėjui arba sueina jos saugojimo pašte terminas, siunta yra grąžinama siuntėjui pagal nurodytą adresą, o tarptautinė pašto siunta grąžinama į užsienio šalį, iš kurios atkeliavo. Pašto siuntiniai ir pašto korespondencijos siuntos yra saugomos vieną kalendorinį mėnesį, jeigu sutartyje su siuntėju nenumatyta kitaip.
„Taip pat ir gavėjui nepristatyta paprastoji pašto korespondencijos siunta, jei, pavyzdžiui, dėl klaidingo adreso neįmanoma rasti gavėjo laiškų dėžutės arba tokios nėra ir pasibaigia saugojimo pašte terminas, siunta grąžinama siuntėjui pagal nurodytą jo adresą“, – kalba T. Bašarovas.
Tuomet, kai siuntėjo adresas nėra nurodytas, siuntėjas atsisako siuntos arba neatsiima jos per nustatytą saugojimo pašte terminą, siunta patenka į pašto siuntų saugyklą. Visos siuntos pašto saugykloje yra saugomos pusę metų, vėliau jos perduodamos Valstybinei mokesčių inspekcijai.
„2016 m. pašto siuntų saugykloje buvo apie 2200 paprastųjų pašto korespondencijos siuntų ir apie 5100 registruotųjų siuntų. Primename, kad per metus „Lietuvos paštu“ siunčiama ir gaunama apie 60 mln. pašto siuntų“, – teigia T. Bašarovas.
Pašto saugykloje siuntos laikomos 6 mėn., skaičiuojant nuo siuntos išsiuntimo. Jeigu per šį laiką siuntėjas arba gavėjas pašto siuntos neatsiima, nors jam buvo išsiųstas rašytinis pranešimas, kai siuntėjas žinomas, apie tokias siuntas „Lietuvos paštas“ informuoja Valstybinę mokesčių inspekciją (VMI).
Siuntos, kurios turi komercinę vertę, perduodamos VMI, o siuntos, per apžiūrą pripažintos bevertėmis, sunaikinamos.
Naujausi komentarai