Vis labiau pavasarėjant, skrydžių oro balionu organizatoriai jau pradeda sezoną. Šiemet į dangų turėtų pakilti dar daugiau oro balionų, todėl aštrėjant konkurencijai jų keleiviai gali tikėtis mažesnių kainų.
Jau pučia balionus
Dėl vėluojančio pavasario šiais metais skrydžių oro balionu organizatoriai turėjo apsišarvuoti kantrybe. Skrydžių sezoną jie pradeda keliomis savaitėmis vėliau nei įprasta.
Oreivystės centro direktorius plėtrai Aurimas Vengrys pasakojo, kad skrydžių oro balionais sezonas Vilniuje atidarytas jau praėjusį šeštadienį, todėl ir šį savaitgalį tikimasi sulaukti vienų iš pirmųjų keleivių oro balionais.
„Paprastai sezoną pradedame pirmomis balandžio dienomis. Dabar oras jau gerėja, ateina ramesnės oro masės, po ilgos žiemos išdžiūvo žemė – visos sąlygos rodo, kad gyventojus galėsime pradėti intensyviai skraidinti jau artimiausiomis dienomis“, – sakė jis.
Šį savaitgalį atverti duris pirmiesiems klientams žada ir Klaipėdos oreivių klubas. Jo vadovė Renata Narbutė pasakojo, kad oficialiai sezonas pradedamas balandžio 1 d., tačiau paprastai tenka laukti, kol stabilizuosis orai.
Kauno oreivių klubas „Antis“ paskelbti sezono pradžios dar nesiskubina. Klubo vadovas Gintautas Mockaitis sakė, kad sezonas vėluoja kartu su pavasariu, todėl pirmuosius klientus tikimasi paskraidinti tik kitą savaitę. Tačiau esą netinkamos oro sąlygos koją gali pakišti ir kitą savaitę.
„Tausojame ir techniką, ir savo nuotaiką – juk skrydis visuomet yra šventė, todėl niekas nenori klampoti po balas“, – sakė G.Mockaitis.
Skraidyti dar neskuba
A.Vengrys pasakojo, kad gyventojai skrydžiais oro balionu domisi jau nuo kovo. Tačiau iš anksto – prieš vieną ar du mėnesius – užsisakyti skrydžio laiką, anot jo, linkę tik užsieniečiai. Šalies gyventojai pramogos planuoti esą pernelyg nesiskubina ir dažniausiai dėl skrydžių kreipiasi likus kelioms dienoms iki norimos skrydžio datos.
„Žmonės dar laukia šiek tiek šiltesnio oro“, – sakė pašnekovas ir pripažino, kad kol kas klientų nedaug.
Anot jo, lietuvių tauta yra inertiška, tad dėl šaltų orų gyventojai skraidyti oro balionais ankstyvuoju sezono metu neretai baiminasi. Tačiau sezono pabaigoje, dar gyvendami vasaros nuotaikomis, nepabūgsta nė neigiamos oro temperatūros.
Anot pašnekovo, skrydžių oro balionu sezonas tęsiasi nuo balandžio iki spalio vidurio, o didžiausių srautų sulaukiama gegužę–rugsėjį.
Tikisi gero sezono
„Lietuvių patarlė sako, kad viščiukus reikia skaičiuoti rudenį. Pavasarį tik ruošiamės, todėl sunku spręsti, koks bus šių metų sezonas. Tačiau tikimės, kad jis bus sėkmingas, o motulė gamta padovanos palankų orą skraidyti“, – sakė A.Vengrys.
Sėkmingo sezono leidžia tikėtis ir kiekvienais metais augantys klientų srautai. A.Vengrio teigimu, pernai skraidančių buvo daugiau nei ankstesniais metais. Tam įtakos esą turi šiek tiek mažėjančios skrydžių kainos ir didėjanti konkurencija.
„Apskritai lietuvių tauta mėgsta aukštį ir ieško būdų, kaip pakilti į dangų, pamatyti mūsų gražią šalį. Tikimės, kad šios tendencijos išsilaikys ir šiais metais“, – sakė jis.
G.Mockaičio teigimu, po sunkmečio žmonės po truputį vis plačiau atveria pinigines brangesnėms pramogoms. Todėl, anot jo, pastaruosius keletą metų skrydžių paklausa tik didėjo.
R.Narbutė taip pat patvirtino, kad skrydžių oro balionu paklausa praėjusiais metais, palyginti su ankstesniais, augo. Tačiau tai pašnekovė labiausiai siejo su didėjančiu klubo žinomumu, kuris ypač priklauso nuo skrydžių dažnumo. Esą danguje kybantis oro balionas gyventojus susidomėti šia paslauga paskatina labiau už bet kokią reklamą.
Pasiūlyti pigiau – iššūkis
A.Vengrio teigimu, anksčiau buvę išskirtine pramoga, šiandien skrydžiai oro balionu vis labiau prieinami. Anot jo, per pastaruosius kelerius metus oro balionų ir pilotų skaičius išaugo, todėl galimybė bent kartą gyvenime pakilti į dangų oro balionu padidėjo.
Kaip sakė pašnekovas, šalyje yra ne mažiau kaip 15 oro balionais skraidinančių klubų, taip pat esama nemažai pavienių pilotų. Visų jų galimybės bei kvalifikacija, tad ir paslaugų kainos, skiriasi. Todėl konkurencija rinkoje esą nemaža ir daugumą paslaugos teikėjų skatina ieškoti būdų dar labiau sumažinti kainą.
„Reaguojame į rinkos poreikius – matome, kad žmonės domisi skrydžiais, tačiau yra jautrūs kainai. Tad mūsų uždavinys – surasti galimybę, kaip pasiūlyti tą pačią paslaugos kokybę už mažesnę kainą. Tai mums yra iššūkis, nes kasmet brangsta privalomasis draudimas, dujos, dyzelinas“, – sakė jis. Anot pašnekovo, kainų svyravimas taip pat priklauso nuo paslaugos teikėjų užimtumo. Todėl įsibėgėjus sezonui skrydžių kainos šiek tiek didės.
A.Vengrys pasakojo, kad skrydžių pikas buvo pastebimas 2006–2007 m., tuomet šios pramogos kaina vienam asmeniui sostinėje siekė 450 litų. 2008 m., prasidėjus krizei, skrydžių kainos krito ir iki pernai jie kainavo maždaug 400 litų. Šiais metais, anot jo, rinka diktuoja dar labiau įtemptas sąlygas, todėl kaina svyruoja nuo 300 litų iki 400 litų, be to, taikomos įvairios akcijos.
Reaguoja į konkurentus
G.Mockaitis taip pat pabrėžė, kad, norint pritraukti vis dar taupančių klientų, tenka taikyti įvairias akcijas ir pasiūlyti pigesnius skrydžius. Šie, anot pašnekovo, šiuo metu Kaune kainuoja apie 300 litų, be to, sezono pradžioje taikoma 10 proc. nuolaida.
Uostamiestyje, kaip pasakojo R.Narbutė, dangus ir vėjas neleidžia klientų skraidinti taip dažnai kaip Vilniuje ar Kaune, kur būdingas žemyninis klimatas. Todėl Klaipėdoje skrydžio kaina, jos teigimu, būna bene didžiausia šalyje – 399 litai.
„Kainos pastaruoju metu nekeitėme. Vilniuje ir Kaune kaina dėl konkurencijos smarkiai krito, bet mes mažinti ją turime labai mažai galimybių. Kol kas Klaipėdoje neturime su kuo konkuruoti, be to, klientų skraidinimas nėra mūsų pagrindinis pragyvenimo šaltinis“, – sakė R.Narbutė.
Atsižvelgia į vėją
A.Vengrys pasakojo, kad populiariausias maršrutas yra skrydis virš Vilniaus, nes tai yra viena iš nedaugelio sostinių Europoje, kur oro balionais skraidyti leidžiama. Taip pat dėl kraštovaizdžio populiarūs skrydžiai virš Trakų, dėl senamiesčio bei Nemuno ir Neries santakos – virš Kauno.
„Jeigu oro sąlygos ir vėjo kryptis leidžia, dažniausiai startuojame Klaipėdoje ir praskrendame virš miesto. Tačiau dėl vyraujančio vėjo iš rytų dažniau skraidome Gargždų apylinkėse, judėdami Klaipėdos link“, – pasakojo klubo Klaipėdoje vadovė R.Narbutė.
Paklaustas, kur klientus skraidina Kauno oreivių klubas, G.Mockaitis atsakė lakoniškai, bet labai aiškiai: „Tik pavėjui.“
Skrydžių oro balionu kainos vienam asmeniui (litais)
Vilnius 300–400
Kaunas 300
Klaipėda 399
Naujausi komentarai