Pereiti į pagrindinį turinį

Kodėl internetinės parduotuvės nenukonkuruos tradicinių?

2016-07-25 09:59
DMN inf.

Dėl augančios internetinės prekybos populiarumo, kai kurie ekspertai linkę prognozuoti liūdną tradicinių parduotuvių galą.

Kodėl internetinės parduotuvės nenukonkuruos tradicinių?
Kodėl internetinės parduotuvės nenukonkuruos tradicinių? / V. Skaraičio/Fotobanko nuotr.

Vis tik gali būti, jog jie klysta. Pastaruoju metu prekybininkai ryžtasi pasitelkti naujus sprendimus, kurie apsipirkimą fizinėje parduotuvėje daro patrauklesnį, nei buvo iki šiol.  Kas keičiasi?

Reaguoja į kintančius lūkesčius

Reklamos planavimo agentūros „Publicum Media“ verslo vystymo vadovas Šarūnas Mikelevičius įsitikinęs, jog šiandienos pirkėjas į prekybos vietą ateina ne vien tam, kad tiesiog įsigytų prekę -juk mūsų dienomis daug ką galima įsigyti internetu.  Jis ateina ieškoti ir atrasti, todėl bus patenkintas, jei jam patiks pats prekės ar paslaugos ieškojimo procesas.

„Dėl šios priežasties šiandien verslininkai konkuruoja ne tik asortimentu, parduotuvių lokacija ar aptarnaujančio personalo paslaugumu, bet ir tuo, kaip vartotojas jaučiasi prekybos vietoje, kokiu būdu gauna jį dominančią informaciją bei kokias emocijas visa tai jam kelia“, – tendencijas aiškina Š. Mikelevičius. Jo teigimu, prekybininkai Vakaruose stengiasi gerinti apsipirkimo procesą naujausiais skaitmeniniais sprendimais, tokiais kaip, interaktyvūs ekranai ar specialios mobiliosios aplikacijos.

Pasaulyje plinta išmanūs sprendimai

Anot Osvaldo Varno, vadovaujančio „Samsung“ pardavimams verslui Lietuvoje, parduotuvių su jose integruotais išmaniais sprendimais era dar tik prasideda, tačiau susidomėjimas jais auga. Viena aktualiausių priemonių šiuo metu – išmanūs ir interaktyvūs ekranai.

„Kai kuriose užsienio šalyse, moderniausiose drabužių parduotuvėse, jau naudojami interaktyvūs ekranai. Juose pirkėjas gali matyti, kaip jo pasirinkta prekė atrodo ant modelio 360 laipsnių kampu. Tikėtina, kad ilgainiui išpopuliarės ir šiuo metu technologijų parodose pristatomi skaidrūs arba veidrodiniai ekranai – žvelgdamas į savo atvaizdą juose, pirkėjas galės „virtualiai“ pasimatuoti ekrane rodomą drabužį“, – pasakoja ekspertas.

Orientuojasi į kiekvieną pirkėją

Kaip teigia O. Varnas, pirmiausia, interaktyvių ekranų parduotuvėse naudą turėtų pajausti pirkėjai, nes šie sprendimai leidžia geriau atsižvelgti į individualias jų preferencijas. „Naujausių technologijų dėka, klientui galima pasiūlyti tik tas prekes, kurios atitinka jo poreikius. Pirkėjui pridėjus savo išmanųjį telefoną prie parduotuvėje esančio ekrano, speciali sistema mato, kur jis eina, todėl šalia žmogaus esančiuose ekranuose pasirodys konkrečiai jam aktualūs pasiūlymai ir individualiai taikomos nuolaidos“, – sako modernių sprendimų verslui specialistas.

Pastangos atsižvelgti į asmeninius kiekvieno žmogaus poreikius didina šansus praplėsti lojalių klientų ratą, o tai, žinoma, pliusas patiems prekybininkams. „Interaktyvūs technologiniai sprendimai leidžia sukurti įspūdį, kad klientas gauna visą įmanomą dėmesį, tačiau jam neperšami su jo preferencijomis nesusiję sprendimai. Taigi, tikėtina, kad į tokią parduotuvę žmogus norės grįžti dar ne kartą“, – teigia O. Varnas.

Modernesnės tampa ir Lietuvos parduotuvės

Naujausi rinkos tyrimo rezultatai rodo, kad inovatyvių sprendimų pastaruoju metu vis dažniau ieško ir Lietuvos prekybininkai. Tai iliustruoja faktas, kad per dvejus paskutinius metus profesionalių monitorių, keičiančių statiškus plakatus parduotuvėse, padaugėjo penkis kartus. „Lietuvos prekybininkai dar tik atranda modernesnio reklamos ir kito informacinio turinio pateikimo privalumus, tačiau tendencijos nuteikia optimistiškai. Atsiranda supratimas, jog norint išlikti pastebimu greitai besikeičiančiame pasaulyje, reikia pasitelkti kūrybišką mąstymą ir naujausias technologijas“, – pastebi O. Varnas.

Tuo tarpu Š. Mikelevičiaus manymu, iki šiol Lietuvos prekybininkai ekranus daugiausiai išnaudoja keletui tikslų. Pirmiausia jie pasitelkiami, kaip išorinės reklamos priemonė vitrinose, tam, kad patrauktų praeivių dėmesį. Antra, kaip įvaizdžio priemonė parduotuvių viduje, demonstruojant įvaizdinius klipus. Trečia, kaip informavimo priemonė.

„Vis dėlto, ilgainiui prognozuojame, jog šiandien Lietuvoje naudojami vienpusės komunikacijos sprendimai vystysis į kur kas labiau interaktyvius sprendimus, kuomet pirkėjai turės galimybę valdyti ekraną prisilietimu ar išmaniuoju telefonu. Tai leis įtraukti klientą, ilgiau jį išlaikyti ir didinti pirkėjo pasitenkinimą ieškojimo ir apsipirkimo proceso metu“, – prognozuoja Š. Mikelevičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų