Pereiti į pagrindinį turinį

Kyla pasaulinio vartojimo banga

2012-04-12 18:01
Kyla pasaulinio vartojimo banga
Kyla pasaulinio vartojimo banga / Shutterstock nuotr.

Nors ekonominiai sunkumai nesibaigia, pasaulinis plataus vartojimo prekių sektorius patyrė šuolį.

Naujausi duomenys liudija, kad didžiausių pasaulio plataus vartojimo prekių gamintojų pardavimas 2010 m. augo 8,4 proc., beveik 10 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Tokius duomenis skelbia naujausias audito, mokesčių ir finansinių bei verslo konsultacijų bendrovės „Deloitte“ ekspertų parengtas pasaulio plataus vartojimo prekių sektoriaus tyrimas ir sudarytas labiausiai augusių bendrovių 250-ukas.

Remiantis šios ataskaitos duomenimis, 250 įmonių jungtinis pardavimas 2010-aisiais siekė daugiau nei 2,8 trln. JAV dolerių. Iš regionų pirmavo Lotynų Amerika, kurios pardavimas augo 22,2 proc., ir Šiaurės Amerika, patyrusi šuolį įvairiose pardavimo srityse ir pasiekusi 11 proc. augimą.

Pasak „Deloitte“ JAV tyrimų departamento Vartotojų sektoriaus direktoriaus Iros Kalisho, 2010-ieji buvo stiprūs metai plataus vartojimo prekių sektoriaus įmonėms, nors rinkose toliau vyravo nepastovumas dėl euro zonos skolų krizės, problemų JAV būstų rinkoje ir ekonominės veiklos sulėtėjimo Kinijoje.

„Pasaulio vartojimas yra teigiamas, tačiau jo spartesnį augimą slopina kylančios kainos. Tad toms bendrovėms, kurių tikslinė auditorija yra didesnės nei vidutinių pajamų rinkos, sąlygos neblogos. O toms įmonėms, kurių tikslinė auditorija – likusi rinkos dalis, galimybė pasiūlyti mažesnes kainas vartotojams yra aiškus konkurencinis pranašumas“, – komentavo I.Kalishas.

Remiantis „Deloitte“ parengta ataskaita, vidutinis 250-uko bendrovių pardavimas pakilo nuo 10,3 mlrd. JAV dolerių 2009-aisiais iki 11,3 mlrd. JAV dolerių 2010-aisiais. Geriausius rodiklius pasiekė labai skirtingi pramonės sektoriai, ypač padangų pramonė. Šiame sektoriuje pastebimas didžiausias pardavimo augimas – net 14,2 proc. Tai yra didelis skirtumas, palyginti su praėjusių metų 5,3 proc. siekusiu šio sektoriaus nuosmukiu. Pasinaudoję automobilių sektoriaus pagyvėjimu, padangų gamintojai užsitikrino vietą tarp lyderių, o aštuonių iš dešimties šio sektoriaus įmonių produkcijos pardavimas augo dvigubai.

Tyrėjai teigia, jog 2012-aisiais plataus vartojimo prekių bendrovės toliau investuos į duomenų analizę tam, kad galėtų stebėti vertės ir pelno pokyčius rinkoje ir už jos ribų, suvokti tendencijas, elgseną ir veikimo modelius, kurie suteiktų naujų įžvalgų, siekiant konkurencinio pranašumo. „Net jei ekonominė aplinka 2012-aisiais bus sudėtinga, ilgo laikotarpio perspektyva išlieka daug žadanti. Ypač tai aktualu kalbant apie augančias rinkas: Indiją, Braziliją, Turkiją, Indoneziją, Andų regioną Pietų Amerikoje bei didžiąją Vidurio Afrikos dalį. Šios rinkos plataus vartojimo prekių gamintojams suteikia sąlygas sparčiai augti ir atveria naujų galimybių“, – akcentavo I.Kalish.


Didžiausios pasaulio vartojimo prekių bendrovės pagal 2010 m. pardavimą


Pavadinimas Kilmės šalis Sektorius Pardavimas (mln. JAV dolerių)

„Samsung“ Pietų Korėja Elektronika 135

„Nestle“ Šveicarija Maistas, gėrimai, tabakas 106

„Panasonic“ Elektronika Japonija 102

„The Procter & Gamble“ Asmens higiena JAV 83

„Sony“ Japonija Elektronika 74

„Apple“ Elektronika JAV 65

„Unilever Group“ Olandija ir Didžioji Britanija Maistas, gerimai, tabakas 59

„PepsiCo“ JAV Maistas, gėrimai, tabakas 58

„Nokia“ Suomija Elektronika 56

„Kraft Foods“ JAV Maistas, gėrimai, tabakas 49

„LG Electronics“ Pietų Korėja Elektronika 49

„Anheuser-Busch InBev“ Belgija Maistas, gėrimai, tabakas 36

„Sharp“ Japonija Elektronika 35

„Coca-Cola“ JAV Maistas, gėrimai, tabakas 35

„Koninklijke Philips“ Olandija Asmens higiena 34

„Bridgestone“ Japonija Padangos 3

JBS Brazilija Maistas, gėrimai, tabakas 31

„Mars“ JAV Maistas, gėrimai, tabakas 30

„Japan Tabacco“ Japonija Maistas, gėrimai, tabakas 29

„Tyson Foods“ JAV Maistas, gėrimai, tabakas 28

„Philip Morris International“ JAV Maistas, gėrimai, tabakas 27

„L'Oréal“ Prancūzija Asmens higiena 26

„Michelin“ Prancūzija Padangos 24

„Imperial Tobacco Group“ Didžioji Britanija Maistas, gėrimai, tabakas 23

„British American Tobacco“ Didžioji Britanija Maistas, gėrimai, tabakas 23

„Danone“ Prancūzija Maistas, gėrimai, tabakas 23

„Lenovo“ Honkongas Elektronika 22

„Heineken“ Olandija Maistas, gėrimai, tabakas 21

„Kirin“ Japonija Maistas, gėrimai, tabakas 21

„Nike“ JAV Tekstilė 21

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų