Praėjusiais metais Lietuvos reklamos apimtys, lyginant su 2013 metų duomenimis, paaugo 5,3 proc. 2014 metais reklamos apimtys daugiausiai išaugo lauko statinėje reklamoje, radijo ir TV, kiek mažiau – vidaus ir kino reklamoje. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir verslo konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas reklamos rinkos tyrimas.
„Analizuojant visų praėjusių metų reklamos apimčių duomenis, pastebimi keli svarbūs pokyčiai. Lauko statinė reklama, kuri praėjusiais metais augo daugiausiai, lyginant su 2013 m. rezultatais, pasiekė 18,7 proc. kilimą. Po ilgą laiką trukusio reklamos apimčių kritimo praėjusių metų pavasarį stabilizavosi ir paaugo žurnalų reklamos plotas. Tiesa, susumavus gruodžio mėnesio duomenis, žurnaluose reklamos plotas nežymiai nukrito – 0,7 proc. Nuo 2014 m. rugpjūčio mėnesio augimo tendencijas parodė vidaus TV reklamos apimtys“, – sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Labiausiai gross biudžetus praėjusiais metais didino interneto ir mobiliojo ryšio tiekėjai – net 106 proc. Greitųjų kreditų reklamdavių šuolis gruodžio mėnesį lėmė, kad jų reklamos gross biudžetai, lyginant dviejų metų duomenis, paaugo 58 proc. Paskolų, lizingo paslaugų teikėjų gross investicijos augo 53 proc. Gross investicijos mažėjo lengvųjų keleivinių automobilių (20 proc.), šokoladinių batonėlių (8 proc.) ir mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (3,5 proc.) reklamai.
„Dėl vykdytos intensyvios socialinės reklamos kampanijos paskutinį metų mėnesį labiausiai reklamos investicijas didinusiu reklamdaviu tapo „Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos” (396 proc.), antroje vietoje atsidūrė „Senukai” (112 proc.), toliau rikiuojasi maisto papildų reklamuotojas „Walmark” (97 proc.). Tarp labiausiai mažinančių gross biudžetus reklamdavių – „Mondelez International” (42 proc.), „Unilever” (31 proc.) ir „Mars” (28 proc.)”, – teigė G. Juronienė.
Be lauko reklamos, sparčiausiai pernai metais augo radijo reklama. 2014 m. buvo transliuota 7 mln. 783 tūkst. sekundžių reklamos. Tai buvo 11,2 proc. daugiau nei 2013 m.
Kitas svarbus 2014 m. reklamos kanalas – televizija. Lyginant 2014 ir 2013 metų rezultatus, reklamos kiekiai televizijoje paaugo 6,1 proc. Per 2014 metus buvo ištransliuota 1 mln. 588 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant dvejų metų duomenis, sumažėjo 6,9 proc. Laikraščiuose reklamos plotas smuktelėjo 10,2 proc., žurnaluose – 0,7 proc. Iš viso laikraščiuose per praėjusius metus buvo išspausdinta 11 mln. 447 tūkst., žurnaluose – 6 mln. 727 tūkst. kv.cm. reklamos.
Lauko video ekranuose per 2014 metus buvo transliuota 3 mln. 262 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2013 metais, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 12,4 proc.
Praeitais metais ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 40,6 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2013 m. duomenimis, šis rodiklis sumažėjo 0,9 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant praėjusių ir 2013 metų rezultatus, paaugo 0,7 proc.
Kino reklama, lyginant dviejų metų duomenis, augo 4,4 proc. Per praėjusių metų dvylika mėnesių iš viso buvo parodyta 318 tūkst. reklaminių klipų.
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 99 proc., spauda – 90 proc., radijas – 90 proc., lauko reklama – 90 proc., lauko video reklama – 90 proc., kino reklama – 85 proc., interneto banerinė reklama 80 proc., fillboard reklama – 100 proc., vidaus tv reklama – 80 proc. reklamos rinkos apimties.
Naujausi komentarai