Galimybė prekybos vietoje apdrausti įsigytą prekę šalyje dar tik atsiranda, o tokios paslaugos teikėjai ieško klientų. Tačiau paklausa šios paslaugos pradininkų kol kas nenuvylė.
Paskatino dažnos nelaimės
Šiuo metu šalyje apdrausti įsigytą prekę gyventojai gali vos trijose parduotuvėse, o šią paslaugą siūlo tik viena draudimo bendrovė. Prekybininkai prekių draudimo paklausa sako esantys patenkinti, tačiau draudimo bendrovė daryti skubotų išvadų nedrįsta. Ji pripažįsta, kad susidomėjimas paslauga paaiškės tik ateityje ir priklausys nuo rinkos brandumo.
Bendrovės „Topo centras“ atstovo žiniasklaidai Eriko Kundrecko teigimu, pasiūlyti prekių draudimo paslaugą tiesiai prekybos centre paskatino dažnas klientų susidūrimas su nelaimėmis, kai dėl patirtos žalos garantinis remontas negalioja.
„Dirbdami buitinės technikos ir elektronikos prekių pardavimo srityje dažnai susidurdavome su klientais, kurie įsigytus prietaisus netyčia sudaužydavo, įmesdavo į vandenį ar kitaip sugadindavo. Taip pažeistiems prietaisams garantinis remontas netaikomas, tad klientams remonto išlaidas tekdavo padengti patiems. Dar prastesnė situacija dėl vagysčių, kai prietaisas prarandamas visam laikui“, – pasakojo E.Kundreckas.
Šiuo metu, siekiant apsaugoti klientus nuo šių nemalonumų, prekių draudimo paslauga siūloma parduotuvėse „Topo centras“, „Euronics“ ir e. parduotuvėje „Azon.lt“.
Prognozuoja atsargiai
Pirkinių draudimą siūlančios bendrovės „Lietuvos draudimas“ Gyventojų draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas sakė, kad paslauga pirkėjams pradėta teikti nuo šių metų pradžios. Anot jo, tai ypač aktualu įsigyjantiems brangesnę buitinę techniką, taip pat perkantiems elektroninius prietaisus, kurie naudojami ne namuose, o keliaujant į komandiruotes ar keliones vežami su savimi.
„Pirkinių draudimas yra nauja paslauga, todėl kol kas pratiname pirkėjus. Dažnam reikia ir papildomo paaiškinimo, kokia tai paslauga ir kodėl ji gali būti naudinga. Pirkinių draudimas kai kuriose užsienio šalyse labai populiarus, o ar prie šio produkto pripras lietuviai – parodys ateitis“, – sakė A.Gimbickas.
Pašnekovo manymu, prekių draudimo populiarumas priklauso ir nuo rinkos išsivystymo lygio. Anot jo, tokių draudimo produktų sklaida labiau būdinga draudimo srityje brandžioms rinkoms, kuriose dalytis turto rizika su draudimo bendrovėmis yra įprasta praktika. Tuomet papildomi draudimai, pavyzdžiui, pirkinių draudimas, yra kitas gyventojų sąmoningumo žingsnis.
Įkainiai skirtingi
E.Kundreckas pasakojo, kad įsigytas prietaisas apdraudžiamas prekybos vietoje – visi dokumentai per 10 minučių užpildomi kasoje. Skirtingų prekių grupėms taikomi skirtingi įkainiai, o paprastai draudimo įmoka yra tam tikras procentas nuo įsigyjamos prekės kainos.
Pašnekovas patikino, kad atsiradus paslaugai klientai ėmė noriai ja naudotis. Anot jo, jiems pasirodė itin patrauklu, kad apdrausti galima ne tik nekilnojamąjį turtą, automobilius, brangenybes, bet ir kasdienius buities prietaisus, kuriems visada gresia daugiau pavojų.
A.Gimbicko teigimu, pirkinių draudimas galioja visus metus ir kainuoja priklausomai nuo pirkinio vertės – nuo kelių dešimčių litų: „Pirkėjai teigiamai įvertina, kad draudimas galioja daugeliu garantijoje nenumatytų atvejų, tokių kaip įtampos šuoliai per perkūniją. Taip pat prekių draudimas galioja įvykus žalai ar vagystei net ir užsienyje, bet kurioje pasaulio šalyje. Grįžus iš keliones ir pateikus reikiamus dokumentus apie įvykį užsienyje draudimo bendrovė atlygins patirtą žalą.“
Pirkėjai gali apdrausti visas buitinės technikos ir elektronikos prekes, svarbu, kad draudimo įmoka siektų ne mažiau kaip 20 litų. Tačiau dažniausiai lietuviai draudžia elektroninę įrangą: fotoaparatus, vaizdo kameras, televizorius ir nešiojamuosius kompiuterius. „Taip pat gyventojai apdraudžia ir brangesnes skalbimo mašinas ir šaldytuvus – šiais atvejais labai aktuali brangių prietaisų apsauga nuo įtampos svyravimo per audras“, – sakė A.Gimbickas.
Bando ir sukčiauti
E.Kundreckas neslėpė, kad pasitaiko ne tik atsisakančių paslaugos, bet ir kuriozinių situacijų, kai paslaugos atsisakęs klientas po valandos kitos sugrįžta ir prašo prietaisą vis dėlto apdrausti. Tačiau tokiu atveju jau būna per vėlu.
„Apdraudžiamos tik naujos, dar iš parduotuvės neiškeliavusios prekės, tad pirkėjai jau įsigydami prietaisą turi apsispręsti, ar norės jį apdrausti“, – sakė jis.
A.Gimbicko teigimu, pirkinių draudimas kompensuoja kliento patirtus nuostolius dėl visų rizikų, išskyrus tuos atvejus, kai sugadinta tyčia, naudota ne pagal paskirtį ar bandoma sukčiauti. Atvejų, kai iš draudimo bandoma pasipelnyti, anot jo, taip pat pasitaiko.
„Visus įtarimus sukčiavimu tiria mūsų specialistai, ir, išsiaiškinus sukčiavimo faktą, asmuo ne tik netenka draudimo išmokos, bet ir yra patraukiamas atsakomybėn“, – patikino pašnekovas.
Naujausi komentarai