Pereiti į pagrindinį turinį

Malkų įlankoje rengiamasi perstatyti pirsą

2017-09-12 16:00

Klaipėdoje rengiamasi perstatyti kurį laiką itin intensyviai naudotą pirsą.

Vizija: dabar nedidelius laivus priimantis pirsas bus iš esmės pertvarkomas.
Vizija: dabar nedidelius laivus priimantis pirsas bus iš esmės pertvarkomas. / Vidmanto Matučio nuotr.

Kol Klaipėdos konteinerių terminalas nebuvo įsigijęs konteinerių terminalo Smeltės pusiasalyje, prie uosto 127 ir 128 krantinių, kurios sudaro vieną pirsą, vyko intensyviausiai krova visame Klaipėdos uoste.

Uosto krovą suvokiantys žmonės stebėjosi, kaip Klaipėdos konteinerių terminalas mažame plote sugeba vykdyti ir kasmet didinti konteinerių krovą. Ji buvo vykdoma nedidelėje buvusios Vakarų laivų gamyklos teritorijos dalyje štabeliuojant konteinerius 4-5 aukštais.

Klaipėdos konteinerių terminalas buvo įsispraudęs tarp Lietuvos karinių jūrų pajėgų ir Vakarų laivų gamyklos. Be konteinerių toje dalyje kartais būdavo atgabenami ir išskirtiniai įspūdingų svorių negabaritiniai kroviniai.

Dabar Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi rekonstruoti tą pirsą. Iš esmės bus pertvarkomas pirsas su 127 ir 128 krantinėmis ir šalia jo esančių 127 ir 129 krantinių dalys. 127 krantinėje yra ir specialiai įrengta rampa, kur iš laivų galima iškrauti įvairią ratinę techniką. Per šią rampą yra išriedėjęs ir ne vienas sunkiasvoris krovinys.

Šiuo metu paskelbtas šių krantinių pertvarkymo konkursas. Pirsas iš esmės bus perstatomas. Vietoje dabar esančių į gruntą 7 metrus įkaltų gelžbetonio polių bus kalami metaliniai poliai iš vamzdžio į 23–26 metrų grunto gylį. Numatytas ir pasviras vamzdžių kalimas taip gerokai sutvirtinantis pirso konstrukciją.   

Rekonstrukcija vykdoma siekiant sudaryti sąlygas krantinėse naudoti mobilų kraną LHM 420. Išskirtinės šio krano galimybės ir svoris – apie 371 tona. Todėl krantinės turi būti itin tvirtos.

Taip pat krantinės gerokai pagilės – nuo dabar esančio 7,7–9,1 iki 14 metrų. 127 krantinė pailgės nuo 200 iki 268 metrų, 128 krantinė – nuo 255 iki 330 metrų.

Po rekonstrukcijos prie pirso galės stovėti apie 250 metrų ilgio laivai su 100 tūkst. tonų vandentalpa.

Šių krantinių rekonstrukcija yra visos Malkų įlankos pertvarkymų dalis. Šioje įlankoje planuojama sudaryti sąlygas priimti „Post Panamax“ laivus su 13,5 metrų grimzle. Tam Malkų įlankos kanalas bus išgilintas iki 14,5 metrų, įrengtas didžiulis laivų apsisukimo ratas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų