Verslo atstovai tikina jaunų darbuotojų nesibaiminantys, tačiau bet kokio studijas baigusio studento priimti į darbą nesiruošia. Jų manymu, jaunimas darbdavį turėtų sudominti veržlumu, kurį geriausia patikrinti per pokalbį.
Susipažins su autoritetais
Šią savaitę didžiuosiuose šalies miestuose vyksiančius kontaktų mainus verslo atstovai vertina kaip galimybę rasti būsimų talentingų darbuotojų. Patyrusi jų akis tirs jaunimo iniciatyvą, todėl šis susidurs su užduotimi nesiblaškyti ir aiškiai nurodyti savo veiklos kryptį.
Kalbėdamas apie kontaktų svarbą, renginyje dalyvausiantis bendrovės "Birštono vandenys" valdybos pirmininkas Norbertas Pranckus prisiminimais sugrįžo į savo studentavimo metus. Pašnekovas pasakojo, kad anksčiau apie galimybę apsimainyti vizitinėmis kortelėmis su daug pasiekusiais profesionalais buvo galima tik pasvajoti.
"Pats buvau studentas ir puikiai suprantu, ką reiškia ryšiai ir patirtis. Kontaktų mainai yra galimybė susitikti su realiais verslininkais ir iš jų pasimokyti. Be to, ir pačios bendrovės gali atrasti gabiausius studentus, kurie turi potencialo padaryti karjerą ir realizuoti savo galimybes. Kai pats baigiau universitetą, pasikalbėti su didelės įmonės direktoriumi atrodė neįmanomas dalykas", – pasakojo pašnekovas.
Laužys stereotipus
Kontaktų mainuose dalyviai galės susipažinti su stipriaisiais rinkos žaidėjais ir taip išsklaidyti bent dalį abejonių dėl karjeros galimybių Lietuvoje. Jaunimo demotyvacijos problemą iškėlusi bendrovės "Taurakalnis" rinkodaros direktorė Monika Čereškaitė apgailestavo, kad šalyje į jaunimą investuojama dar per mažai.
"Nors sąlygos šalyje ir užsienyje beveik vienodos, visi veržiasi iš Lietuvos. Galbūt taip yra tiesiog dėl informacijos apie šalies darbdavius ir darbo sąlygas stokos", – svarstė ji.
Bendrovės "Krekenava" personalo direktorė Virginija Ragauskienė neabejojo, kad kontaktų mainuose kandidatai galės susipažinti su įmonėmis ir išgirsti apie jų veiklą iš pirmų lūpų.
Bendrovės "F AND B" direktorius Giedrius Masalskis pabrėžė, kad kontaktų mainuose dalyviams suteikiama galimybė perlipti per lietuviams būdingus bendravimo barjerus. Pašnekovas pripažino, kad jaunimas yra išsilavinęs ir sugeba bemaž lygiavertiškai bendrauti su verslo atstovais. Tačiau taip pat neabejojo, kad tarp jaunimo ir verslo nusidriekusi didelė praraja.
Ieško išskirtinių
G.Masalskio teigimu, investuoti į jauną žmogų verslas dar nelinkęs, nors didžiosios šalies bendrovės aukštosiose mokyklose jau graibsto paskutinių kursų studentus.
Vis dėlto V.Ragauskienė patikino, kad bendrovė jaunų darbuotojų nesibaimina, tačiau ieško ne bet kokių, o entuziastingų žmonių: "Daug norinčių įsidarbinti savo gyvenimo aprašymus siunčia bet kam. Kalbėdamas telefonu su tokiu žmogumi kartais pajunti, kad jis nė nežino, iš kokios įmonės jam skambinama. Tai yra žmonės, kurie neturi atsakomybės jausmo ir nėra susikoncentravę į vieną sritį. Žvelgdami į juos nematome gerų darbuotojų perspektyvos."
Vis dėlto pašnekovė pasimetusio tarp savo tikslų jaunimo pasmerkti neskubėjo. Anot jos, bendraudamas su verslo atstovais jaunas žmogus gali išgryninti savo kryptį. Todėl kontaktų mainai, kur būriuosis daug nusiteikusių pasidalyti savo patirtimi verslininkų, jaunimui esą padės atrasti savo nišą.
"Pabendravę su įmonių atstovais jauni žmonės gali geriau suvokti, ar gyvenime iš tiesų siekia to, apie ką kalba verslininkai. Todėl tokiuose renginiuose kaip kontaktų mainai iš vienos įmonės turėtų dalyvauti ir gamybos, ir vadybos, ir finansų atstovai. Taip studentai galėtų plačiau apžvelgti įmonės veiklą, galbūt užduoti konkretesnių klausimų apie juos dominančią sritį", – sakė V.Ragauskaitė.
Darbdavį žavi iniciatyva
N.Pranckus pasakojo, kad bendrovės veikla plečiasi į užsienį, todėl pastaruoju metu ieškoma naujų žmonių, kurie gebėtų dirbti su užsienio rinkomis, pasižymėtų aktyvumu ir būtų pasiryžę daug keliauti. Jis įsitikinęs, kad geriausių rezultatų pasiekia tie, kurių darbas nesibaigia pasibaigus darbo valandoms.
Dėl šios priežasties, N.Pranckaus teigimu, ypač svarbu, kad darbuotojo mokslai, darbas ir pomėgiai sutaptų. Tokie žmonės, anot jo, žinių semiasi savanoriškai, todėl įgyja pranašumą prieš bendraamžius.
"Jeigu žmogus išmano ne tik tai, kas jam dėstoma, jei jis savarankiškai domisi sritimi, pavyzdžiui, rinkodara, ir žino šimtus užsienio bendrovių rinkodaros pavyzdžių, jo išsilavinimas akivaizdus. Bet jei žmogus išmano tik tai, ką žino visi jo bendrakursiai, įspūdžio darbdaviui jis nepadarys net apsiavęs lakuotus batus", – kalbėjo jis.
Turėtų dirbti kartu
N.Pranckus sakė galintis patvirtinti, kad studentai neretai pasiūlo idėjų, kurios nešauna į galvą net patyrusiems specialistams: "Studentai turi visiškai naują požiūrį, kuris duoda gerų rezultatų, jeigu idėjas profesionaliai adaptuoji."
Remdamasi bendrovės patirtimi, M.Čereškaitė patikino, kad jaunimo ir vyresnio amžiaus darbuotojų bendradarbiavimas gali duoti subalansuotų rezultatų. Jos teigimu, bendrovėje šiuo metu jauni žmonės sudaro maždaug pusę viso kolektyvo. Taip patirtis ir jaunatviškas maksimalizmas esą vienas kitą atsveria ir papildo.
"Manau, kad jauni žmonės turėtų dirbti su vyresniais. Taip vieni duoda labai daug idėjų, o kiti jas materializuoja. Jauni darbuotojai kartais daro klaidų, bet geriau padaryti dešimt klaidų ir priimti penkis teisingus sprendimus, negu nedaryti nieko", – svarstė M.Čereškaitė.
N.Pranckus pabrėžė, kad darbdavių ir jaunimo sąveika turėtų būti tęstinė. Juk studentai nuolat ieško darbo vietos, o darbdaviai – jaunų talentingų darbuotojų. Todėl abipusė kontaktų dalybų nauda esą neabejotina, o panašaus pobūdžio renginiai turėtų išsiplėtoti į tradiciją.
Bendrovės Bagaslaviškio pieninės direktorius Egidijus Gudonavičius neabejojo, kad renginio sėkmę kiekvienas dalyvis įvertins atskirai, nes jo naudą lems parodyta iniciatyva: "Jeigu žmogus noriai bendrauja, tuomet užmegzti kontaktų jam neturėtų būti sunku. Tačiau apie kontaktų mezgimą mes negalime nė šnekėti, jei iš žmogaus reikia traukti kiekvieną žodį."
"Diena Media News" kontaktų mainai
Miestas Vieta Data Laikas
Vilnius Nacionalinė dailės galerija (Konstitucijos pr. 22) kovo 27 d. 18–20 val.
Kaunas "Žalgirio" arenos amfiteatras (Karaliaus Mindaugo pr. 50) kovo 28 d. 18–20 val.
Klaipėda Koncertų salė (Šaulių g. 36) kovo 29 d. 18–20 val.
Daugiau informacijos ir registracija: www.diena.lt/kontaktu-mainai
Organizatoriai: UAB "Diena Media News"
Iniciatoriai: Rokas Beresniovas, Edvinas Minkštimas
Naujausi komentarai