Pereiti į pagrindinį turinį

Parduotuvėse – pirmieji kalėdiniai žaisliukai: pirkėjų jau dabar netrūksta

2022-10-18 08:07
DMN inf.

Rudeniniai labai dar nenukritę, o ant eglių jau supasi kalėdiniai žaisliukai. „Pirmosios prekės lentynose atsirado prieš savaitę. Netrukus bus prieinama visa kolekcija“, – LNK žurnalistę informavo „IKEA“ atstovė Renata Dantė.

Kai kuriuos toks prekybininkų žingsnis stebina – dar net Visų šventųjų ir Vėlinių nesulaukta, žvakės dar nenupirktos. O čia – kalėdinių dekoracijų blizgesys.

„Tikrai per anksti. Čia grynai komercinis dalykas. Labai per anksti. Nežinau, ką pridurti“, – nuomonę išsakė parduotuvės lankytoja.

„Manau, ne. Dar tik ruošiamės Helovinui“, – šypsojosi kita pašnekovė.

„Galėtų nuo lapkričio, po visų tų švenčių“, – nuomonę apie prekyba kalėdine atributika išsakė moteris.

„Nenustebino, visada taip būna, marketingas veikia. Netgi pakankamai vėlai jie puošiasi“, – sakė kita.

Nors kalėdinių prekių pardavimo pikas – lapkričio pabaigoje, po „juodojo penktadienio“ prekybininkai sako, kad žmonės jau ir dabar perka.

„Parduotuvėse „IKEA“ pirmąsias kalėdines prekes nusiperka vos jos atsiduria lentynose“, – tikino R. Dantė.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše: 

„Taip, jau perka. Kas nori žaisliukų dar rasti, tie perka iš karto. Jie žino, kad po to gali būti problema, nes žaisliukai tirpsta akimirksniu. Kalėdos yra toks dalykas, kad jau atėjus gruodžiui, galima ir neberasti“, – sako „C&D STYLE“ padalinio vadovė Gintarė Kaušinienė.

Dalis prekių – riboto leidimo. Joms pasibaigus, papildymo gali ir nebūti. Tad laimi tie, kas pirmi. O ir finansiškai ne taip skausminga, kai perkama ne paskutinę minutę, o palaipsniui ir apgalvotai. Kai kur tokios prekės iš sandėlių į lentynas bus perkeltos vėliau.

„Dabar turime žvakių prekybą, kuri yra labai populiari prekė šiuo metu. Kalėdos pas mus prasideda iš karto po Vėlinių“, – sakė „Iki“ atstovė Vaida Budrienė.

Pernai būta logistinių trikdžių, kai kurios prekės atvyko pavėluotai. Pamokos išmoktos.

Šiuo metu didžioji prekių Kalėdoms dalis  jau yra atkeliavusi į mūsų sandėlius. 

„Pastaraisiais metais iššūkių netruko. Visi procesai yra paankstinti. Todėl ir šiais metais Kalėdoms pradėjome ruoštis gerokai iš anksto. Ir iš principo užsakymai jau pradėti daryti pavasarį. Šiuo metu didžioji prekių Kalėdoms dalis  jau yra atkeliavusi į mūsų sandėlius“, – sakė „Maximos“ atstovas Tomas Bašarovas. 

„Juokaujame, kad prekybininkai jau atšvenčia Kalėdas vasarą, o Velykas – žiemą. Taip ir yra, nes visas prekes mes užsiperkame vasarą. Ir jau vasaros pabaigoje praktiškai viską turime“, – sakė V. Budrienė.

Kai kas prekes užsako dar anksčiau. „Pasibaigia vienos Kalėdos, iš karto užsakome kitoms. Šiais metais užsakėme tą patį kiekį, kaip visada“, – sakė G. Kaušinienė.

Nors visuomenėje kalbama apie infliaciją ir taupymą, prekybininkai apie mažesnius prekių kiekius nekalba.

Nors visuomenėje kalbama apie infliaciją ir taupymą, prekybininkai apie mažesnius prekių kiekius nekalba. „Prekės atkeliavo ir jų mes užsakinėjome netgi šiek tiek daugiau negu praėjusiais metais“, – sakė R. Dantė.

Nors daugelis tvirtina, kad prekių nepritrūksta, tačiau garantija – ne 100 proc.

„Aukštesnės klasės prekių gali trūkti. Visoje Europoje ir Kinijoje jaučiasi, kad yra šiek tiek viskas sustoję“, – sakė įmonės, kuri užsiima didmenine prekyba visoje Europoje, tiekia prekes didžiausiems prekybos centrams ir internetinėms parduotuvėms vadovas Marius Petroševičius.

Jis situaciją piešia ne tokiomis šviesiomis spalvomis. Sako – šiemet iššūkių yra, ir nemažai.

„Neapibrėžtumas rinkoje, karas, elektros kainos, dolerio kursas – viską mes skaičiuojame. Tie dalykai sukelia rizikas“,  – neslėpė M. Petroševičius.

Klabama ir apie logistikos problemas – vėlavimus iki 40 dienų.

„Konteineriai atpigo, laivai neužsikrauna. Dideli iššūkiai visiems. Konteineriai neplaukia pustuščiai, laivai plaukia tušti. Dėl to prekės ir vėluoja. Kol jie pilnai nepasikrauna, jie tiesiog neplaukia. Jiems tas neapsimoka. Šitą labai jaučiame, dėl to vėluojama“, – problemą įvardino M. Petroševičius.

Prekių transportavimas iš Kinijos atpigo. Ir gana ryškiai.

„Nuo 17 tūkst. iki 5 tūkst. už vieną konteinerį. Mano žiniomis, turėtų dar labiau pigti. Prekių gabenimas į Ameriką labai pinga. Laivybos įmonės susikrovė didelius pelnus per pandemiją. Dabar prisistatė naujų laivų. Tikisi, kad bus dar daugiau visko. O rinkoje vyksta atvirkščiai“, – pasakojo M. Petroševičius.

Anot vadovo, valdant rizikas, einama saugiausiais variantais ir atsisakoma pačių naujausių prekių. Lietuva taip elgiasi ne vienintelė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų