Įsigyti būstą su nuolaidų kuponu – jau realybė, tačiau šį pirkimo būdą dalis nekilnojamojo turto (NT) agentūrų vis dar smarkiai puola. Jų manymu, toks metodas pasiteisinti negali, nes gyventojai į būstą investuoja apgalvotai.
Paklausa per maža
Šalyje paplitęs grupinis pirkimas pirmuosius žingsnius žengia ir NT rinkoje. Net jei gyventojai skubotais mažesnių kainų pasiūlymais nesusigundo, grupinis pirkimas NT bendrovėms padeda bent jau kaip reklama.
NT bendrovė „Vilniaus turtas“ šiuo metu siūlo kelis NT objektus, kuriuos galima įsigyti pigiau, jei susidaro atitinkamas skaičius susidomėjusių ir užsiregistravusių dėl specialaus kupono. Tokiu būdu pirkėjai gali nusipirkti NT objektus su 11–27 proc. nuolaida. O akcijos galiojimo laiką rodantis laikrodis pirkėjams palieka apsispręsti nuo 12 iki 24 dienų.
Grupinis pirkimas kitose prekių ir paslaugų rinkose – jau ne naujiena. Tačiau bendrovės „Vilniaus turtas“ komercijos vadovas Antanas Kudarauskas sakė, kad mintis pasiūlyti naujas NT pirkimo galimybes jam kilo dar tuomet, kai grupinio pirkimo šalyje apskritai nebuvo. Esą idėjai tereikėjo laiko subręsti.
„Mintis kilo pastebėjus, kad kartais draugai nori pirkti šalia esančius kotedžus ar butus, o perkant juos keliems žmonėms kartu statybų bendrovės taiko didesnes nuolaidas nei gautų (arba išvis negautų) pavienis pirkėjas. Nusprendžiau, kad tokių žmonių yra daugiau nei tie keli atvejai, su kuriais man teko susidurti per savo karjerą“, – sakė A.Kudarauskas.
Pašnekovas patikino, kad akcija didesnio gyventojų susidomėjimo sulaukė, tačiau tai lūkesčių vis dėlto nepateisino: „Manau, žmonės tiesiog tikisi gerokai didesnių nuolaidų.“
A.Kudarauskas taip pat svarstė, kad nepakankamą pirkėjų susidomėjimą lėmė santykinai nedidelė reklaminė kampanija, todėl nemaža dalis pirkėjų, kuriems pasiūlymai būtų buvę aktualūs, apie juos dar paprasčiausiai nežinojo.
Veikia kaip reklama
Kaip pasakojo svetainių grupinis.lt ir beta.lt savininkas Aldas Kirvaitis, dar pernai gruodžio viduryje grupinių pirkimų būdu svetainėje beta.lt buvo parduodama 100 litų vertės kuponų naujiems butams su 10 tūkst. litų nuolaida įsigyti. Kitaip nei minėta NT bendrovė, pašnekovas sakė sulaukęs didžiulio svetainės lankytojų susidomėjimo. Jo manymu, taip galėjo nutikto dėl to, kad anksčiau Lietuvoje nebuvo vykdoma nieko panašaus.
„Į minėtą akciją žiūrėjome kaip į įdomų eksperimentą, todėl džiugu, kad jis pavyko, – mūsų portalais pasinaudoję NT plėtotojai rezultatais liko patenkinti. Ir čia svarbu ne vien parduotų kuponų skaičius – partneriai mus informavo, kad, prasidėjus akcijoms mūsų portaluose, daugelis potencialių butų pirkėjų kreipėsi į juos tiesiogiai, norėdami apie parduodamus objektus sužinoti daugiau, teiravosi detalių“, – sakė A.Kirvaitis.
Pašnekovas patikino, kad gera reklama neretai yra ne šalutinis grupinio pardavimo rezultatas. Jo teigimu, dalis svetainių partnerių grupinius pardavimus vertina ne kaip prekybos kanalus, o būdą skelbti apie save. Anot A.Kirvaičio, taip apie prekių ženklus ir pačias įmones sužino gerokai daugiau žmonių.
Būstą perka atsargiau
NT bendrovės „Ober-Haus“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Remigijus Pleteras pabrėžė, kad NT nėra batų pora ar kita kasdienio naudojimo prekė. Esą NT jau bandyta įvairiausiais būdais priskirti prie kasdienės paklausos prekių, netgi prekiaujant šiuo turtu internetu. Tačiau pirkėjai naujoms galimybėms esą nepasiduoda, nes įsigydami NT objektus vadovaujasi kitokiais pirkimo principais.
„Būstas dažnai yra viso gyvenimo investicija, todėl NT negalime pavadinti masiniu pirkiniu. Šio turto įsigijimą lemia daugybė veiksnių, todėl sprendimas negali būti impulsyvus, neva pamačiau, kad yra penki kuponai, keturi jų jau nupirkti, todėl suskubau ir įsigijau butą“, – sakė R.Pleteras.
Vis dėlto pašnekovas pripažino, kad grupinis pardavimas yra gera rinkodaros priemonė atkreipti į save dėmesį ir parodyti, kad bendrovė turi gerų pasiūlymų. Tačiau jis taip pat pabrėžė, kad pirkėjas ir pardavėjas, nors pasiūlymai geri, vis vien vadovaujasi savo finansinėmis galimybėmis.
„Pirkėjas NT nupirks už tą kainą, kuri jam pasirodys racionaliausia iš daugybės rinkoje pasiūlytų, o pardavėjas parduos kaina, kokia parduoti gali“, – sakė jis.
Nuolaidos turi ribas
A.Kirvaitis sutiko, kad butus ar namus žmonės perka atsargiau, tačiau nei turto pobūdis, nei pirkėjų įpročiai esą neturi įtakos bendriems kainų sudarymo principams: „Paklausos agregavimo principai, leidžiantys bet kokią prekę ar paslaugą įsigyti pigiau, jei subūrus pirkėjus į grupę užsakomas didesnis jų skaičius, galioja ir naujos statybos NT rinkoje.“
A.Kudarausko teigimu, bendrovės vadybininkai nuolat ieško NT objektų savininkų ir su jais veda derybas dėl naujų ir dar geresnių pasiūlymų. Tačiau, anot jo, statybų įmonės kartais nėra pajėgios dar labiau sumažinti kainas dėl įvairių įsipareigojimų, todėl kol kas didesnių nuolaidų bendrovė pasiūlyti negali: „Statybų bendrovės yra nustačiusios pačią žemiausią kainą, kurios peržengti negali, nes, pavyzdžiui, yra paėmusios kreditą iš banko.“
NT agentūros RE/MAX brokeris Mišelis Galeckas įsitikinęs, kad statybų įmonėms panašios akcijos nėra naudingos. Esą joms nėra skirtumo, ar NT objektas parduodamas atskiram pirkėjui, ar jų grupei.
„Kuo statybų bendrovėms tai naudinga? Jos parduoda butą ir žino, kad jei ne šis, tai kitas žmogus jį nupirks. Nejaugi dėl to, kad gali iš karto parduoti du objektus vietoj vieno, įmonė labiau “susispaus„? Aišku, jei perka du žmonės ir abu moka pinigus iš karto, dar galima svarstyti apie nuolaidas, tačiau dažniausiai pirkėjai ima paskolas ir pan.“, – svarstė M.Galeckas.
Konkurencijos nėra
M.Galecko teigimu, šiuo metu didžiąją šalies NT rinkos dalį sudaro Vilniaus NT objektai, esą šiame mieste jų parduodama daugiausia. Tačiau, anot jo, net sostinėje šiuo metu statomi vos keli nauji namai, todėl nėra nei didelio butų pasirinkimo, nei konkurencijos, kuri statybų bendroves skatintų imtis išskirtinių akcijų, kad parduotų savo NT objektus.
„Norintis įsigyti naują butą naujame statomame name pasirinkimo neturės. Gyventojas, priklausomai nuo poreikio, turės rinktis arba butą Pilaitėje, arba Justiniškių gatvėje, arba Perkūnkiemyje, arba netoli Molėtų, galbūt dar Žirmūnuose. Taigi konkurencijos nėra, dėl to nelabai įsivaizduoju grupinio pirkimo kaip rinkodaros priemonės šiame sektoriuje“, – sakė pašnekovas.
Jei pirkėjas vis dėlto susigundo patraukliais pasiūlymais, jis gali patikrinti, ar agentūra išties siūlo gerą NT kainą, ar taikoma akcija tėra akių dūmimas. Tai padaryti, R.Pletero teigimu, galima kreipiantis į kompetentingą vertintoją ar brokerį, kuris savarankiškai apžiūri NT objektą ir jį įvertina.
Naujausi komentarai