Nuo 2016 metų sausio 1 dienos paprastės privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokų administravimo tvarka: PSD įmokų administravimas bus perduotas vienam administratoriui – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai („Sodrai“), rašoma pranešime spaudai.
Šiuo metu PSD įmokas surenka du administratoriai – „Sodra“ ir Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI). Toks teisinis reguliavimas praktikoje sukelia daug problemų tiek administruojančioms institucijoms, tiek gyventojams, ypač tais atvejais, kai žmonės priklauso kelioms PSD mokėtojų grupėms.
Pasitaiko ir tokių atvejų, kai gyventojai PSD įmokas sumoka ne tam administratoriui. Tuomet pradedamos jų išieškojimo procedūros, žmonės patiria nepatogumų, nors PSD įmokas iš tiesų būna sumokėję. Todėl ateinančiais metais visi PSD įmokų mokėtojai visais atvejais šias įmokas mokės tik „Sodra“.
Dabar VMI administruoja gyventojų, vykdančių individualią veiklą pagal verslo liudijimus, taip pat individualią žemės ūkio veiklą vykdančių žmonių, kurių žemės ūkio valdos ekonominis dydis yra ne didesnis negu 2 ekonominio dydžio vienetai bei savarankiškai įmokas mokančių asmenų PSD įmokas. Atkreipiamas dėmesys, jog visi jie nuo kitų metų turės mokėti PSD įmokas „Sodrai“.
Pasak „Sodros“ atstovo ryšiams su visuomene Martyno Žilionio, nuo 2016 m. sausio 1 d. „Sodra“ bus visiškai pasirengusi administruoti visų draudžiamųjų PSD įmokas. Be to, apie visus pasikeitimus „Sodra“, VMI ir VLK gyventojus informuos papildomai.
VLK Draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro skyriaus vedėjos Natalijos Jelenskienės teigimu, labai svarbu, kad žmonės žinotų ir laiku pasirūpintų savo draudimu, o dėl įmokų mokėjimo teirautųsi „Sodroje“.
VLK nuolat primena, kad tik PSD apdraustiems žmonėms už gydymą gydymo įstaigose, sudariusiose sutartis su ligonių kasomis dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo, mokėti nereikia, nes už tai sumoka ligonių kasos PSDF lėšomis. Nedrausti gyventojai už tai privalo sumokėti patys.
Naujausi komentarai