Pereiti į pagrindinį turinį

Papildomos pastangos darbe: kiek tai priklauso nuo darbuotojo ir kiek nuo darbdavio?

2019-08-01 10:52
DMN inf.

Kiekvienas darbdavys norėtų savo komandoje matyti darbuotojus, pasiryžusius iš visos širdies stengtis net tuomet, kai nestebi vadovų akys. Tačiau kaip įsitikinti, kuriems darbuotojams visuomet nuoširdžiai rūpės padaryti daugiau, negu būtina? Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ rado sprendimą – darbuotojus vertinti kviečia klientus, kurių geri žodžiai virsta apdovanojimais.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Shutterstock nuotr.

Pastebi smulkias detales

Prekybos tinklo personalo vadovė Margarita Plešakienė teigia, jog skatinant darbuotojų įsitraukimą šiemet sukurta speciali pirkėjų įvertinimo sistema, kurioje klientai gali internetu, mobiliąją programėle ar telefonu palikti atsiliepimą apie įvertinimo vertą „Maximos“ darbuotoją. Kiekvieną mėnesį iš geriausiai įvertintųjų speciali komisija išrenka devynis, labiausiai vertus įvertinimo.

Laukiame tikrų pirkėjų atsiliepimų – būtent jie gali įvertinti mandagiausią, paslaugiausią ar stropiausią mūsų darbuotoją.

„Jau ilgai renkame geriausias mėnesio parduotuves bei darbuotojus, šiemet pradėjome rinkti ir geriausius konditerijos, kulinarijos ir mėsos cechus, skiriame įvairias premijas individualiems darbuotojams ar komandoms. Tačiau supratome, jog to nepakanka – nei statistikos grafos, nei pastabiausi vadovai niekuomet visiškai tiksliai neįvertins klientų patirčių bei tų darbuotojų, dėl kurių klientai nori į mūsų tinklą sugrįžti vėl ir vėl. Todėl laukiame tikrų pirkėjų atsiliepimų – būtent jie gali įvertinti mandagiausią, paslaugiausią ar stropiausią mūsų darbuotoją“, – teigia M. Plešakienė.

Anot jos, jau per pirmuosius tris iniciatyvos mėnesius pastebėta, kad kartais didžiausią įspūdį klientams palieka mažiausios detalės. Tarp klientų atsiliepimų – padėkos už tai, jog darbuotojai padeda perskaityti etiketes sunkiau matantiems, paneša pirkinių maišus, paduoda aukštai esančias prekes ar tiesiog bendrauja nuoširdžiai ir su šypsena.

„Bet kurio mūsų darbo kokybė labai priklauso ne vien nuo patirties ar kompetencijos, bet ir nuo emocinės savijautos – tai galioja visoms specialybėms ir kiekvienam individualiai. Todėl jei darbuotojas rodo iniciatyvą bei jaučiasi gerai, vadinasi, jis ne tik ateina į darbą, bet iš tiesų yra įsitraukęs į kompanijos veiklą. Tuomet jau darbdavio atsakomybė yra rasti kelius, kaip šias komandos dalis laiku pastebėti ir atitinkamai įvertinti“, – svarsto personalo vadovė.

Vertybes atsineša iš namų

Tarp birželio mėnesį apdovanotų 10 tinklo darbuotojų – įvertintieji už draugiškus patarimus, nuramintą bei pasūpuotą vaiką vežimėlyje ir visuomet puikią nuotaiką bei nuoširdų paslaugumą, dėl kurio klientai prisipažįsta vis grįžtantys į parduotuves, kuriose dirba šie darbuotojai. Vienos Kauno parduotuvių salės darbuotojas Povilas, įvertintas už gražų elgesį su vyresnio amžiaus pirkėja, teigia, jog paslaugumas yra jo natūralus bruožas.

„Maximos“ nuotr.

„Mane gražiais žodžiais pagyrė moteris, pamačiusi, kad prieš ją eilėje stovinčiai senjorei sukroviau į maišą prekes. Senyvo amžiaus žmonėms visuomet tai padarau, nes žinau, kad jiems sunkiau. Tėvai mane išauklėjo, kai galiu, visuomet padėti aplinkiniams ir prekes vyresniems pirkėjams susikrauti pagelbėju nuo pat tada, kai prieš ketverius metus įsidarbinau parduotuvėje“, – savo požiūriu dalinasi vyras.

Anot jo, įvertinimas nustebino, kadangi gerą atsiliepimą paliko moteris, stebėjusi situaciją iš šalies – pats Povilas panašiai elgėsi jau daugybę kartų, todėl šios situacijos tuomet nesureikšmino.

„Labai džiaugiuosi, kad buvau įvertintas. Visas mūsų parduotuvės kolektyvas visuomet stengiasi būti draugiškas, todėl smagu būti dėl to pastebėtam. Gyvenime pats visuomet raginu žmones, kurie pastebi gerus kolegų, aptarnaujančio personalo ar tiesiog praeivių poelgius, tai įvertinti ir pagirti, nes taip juk elgiasi ne visi“, –  pagiriamo žodžio svarbą pabrėžia Povilas.

Įvaizdį kuria ir darbuotojai

M. Plešakienė teigia, jog įvertinimas už klientų atsiliepimus – tik dalis platesnės viso prekybos tinklo strategijos, paremtos dažnai girdimu, bet retai iki galo pritaikomu šūkiu „laimingas darbuotojas – laimingas klientas“.

„Be abejo, kiekvienas darbdavys nori jausti, kad jo darbuotojai pasiryžę visuomet atlikti užduotis kaip įmanoma geriau. Tačiau už kokybišką darbą atsilyginti tik žodiniu pagyrimu nepakanka – laimingam darbuotojui svarbu jausti, kad jis organizacijai iš tiesų svarbus ir, kad jo vertybės sutampa su darbdavio. Todėl jau ne vienerius metus rūpinamės, kad darbuotojai išlaikytų gerą darbo ir laisvalaikio balansą, o vien šiemet premijų darbuotojams fondą padidinome iki 6,3 mln. eurų“, – sako M. Plešakienė.

Anot jos, investicijos į darbuotojų motyvaciją – maža kaina už tai, kas iš tiesų yra bene pati svarbiausia įmonės įvaizdžio kūrimo dalis. Juk net verslo psichologai pataria atėjus į susitikimą visų pirma nusišypsoti – esame ir sąmoningai, ir pasąmoningai linkę palankiau žiūrėti į tuos, kurie pirmieji parodo draugiškumą.

„Renkantis parduotuvę prioritetą dažniausiai žmonės teikia racionaliems aspektams: kainai, lokacijai ir kitiems panašiems svertams. Tačiau praktika rodo, kad nei vienas šių pliusų įvaizdžiui nepadės, jei užsukęs pirkėjas jaus darbuotojų priešiškumą. O laimingi, nuoširdūs ir paslaugūs darbuotojai padeda užmegzti su klientu tokį tvirtą emocinį ryšį, kurio negali sukurti jokia reklama“, – įsitikinusi personalo vadovė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų