Po kilusio skandalo, sprogdinusio socialinius tinklus, sureagavo pats ESO vadovas Pereiti į pagrindinį turinį

Po kilusio skandalo, sprogdinusio socialinius tinklus, sureagavo pats ESO vadovas

2025-08-14 11:29 diena.lt inf.

Trečiadienį socialiniuose tinkluose užvirė tikra pekla. Netilo ir skambučiai „Kauno dienos“ redakcijoje, pasipylė ir elektroniniai nepasitenkinusiųjų laiškai. Gaminantys elektrą vartotojai, gavę laiškus iš „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) apie tai, jog viršijo generuoti leistiną galią, ėmė plūstis dėl tokios neteisybės. Po incidento, vakare, rugpjūčio 13-ąją, sureagavo ir pats ESO vadovas Renaldas Radvila. 

Po kilusio skandalo, sprogdinusio socialinius tinklus, sureagavo pats ESO vadovas
Po kilusio skandalo, sprogdinusio socialinius tinklus, sureagavo pats ESO vadovas / P. Peleckio, Ž. Gedvilos / BNS, LNK, S. Stavickio feisbuko nuotr.

Savo feisbuko paskyroje R. Radvila klausė, ką šiandien padarė ESO. 

„Ogi išsiuntė 82 tūkst. klaidingų laiškų gaminantiems vartotojams apie galios viršijimą. Ne, ne juokais. Ir ne testas. Tikra klaida. Kas atsakingas? Aš. Renaldas Radvila, ESO vadovas. Ne sistema, ne algoritmas, ne „kažkas IT“. Vadovas. Todėl prisiimu atsakomybę“, – rašė ESO vadovas.

Anot R. Radvilos, po IT sisteminių pokyčių automatizuotas klientų informavimo modulis „užsikirto“ – savaitiniai informaciniai laiškai išėjo į pasaulį be žmogaus patikros. 

„Juos gavo gerokai didesnė dalis nei turėjo ir dar su neteisingais duomenimis. Sąskaitų išrašymo procese tokia patikra yra. Čia – nebuvo. Rezultatas: tūkstančiai žmonių gavo įspėjimus, kurie neturi nieko bendro su realia situacija, – apgailestavo R. Radvila. Ir patikino, kad analogiškų pranešimų siuntimas sustabdytas.

Išsamiau galite skaityti asmeninėje R. Radvilos paskyroje:

ESO vadovas paaiškino, kodėl apskritai siunčiami tokie laiškai. „Kad vartotojai žinotų, jei viršija leistiną generuoti galią. Tai numatyta teisės aktuose – ne mūsų išradimas. Bet mūsų atsakomybė – kad informacija būtų tiksli, – rašė R. Radvila. Anot  ESO vadovo, šiuo atveju atsiprašymo nepakanka, todėl kiekvienam gaminančiam vartotojui, pasibaigus aktyviajam saulės sezonui, pažadėjo pasiūlyti nemokamą individualų efektyvumo įvertinimą. 

„Mūsų tikslas – ne tik ištaisyti klaidą, bet ir sukurti vertę. Ačiū tiems, kurie reaguoja, klausia, kritikuoja“, – tokiais žodžiais baigė savo laišką ESO vadovas.

Primename, kad trečiadienį, rugpjūčio 13-ąją, dalis „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) gaminančių elektros vartotojų per klaidą gavo pranešimus dėl viršytos leistinos generuoti galios. Kai socialiniai tinklai  ėmė sproginėti nuo pasipiktinusiųjų vartotojų komentarų, bendrovė išplatino pranešimą, jog automatiniai laiškai buvo išsiųsti dėl sistemoje įvykusios klaidos. Pasak jos, netikslius pranešimus apie viršytą galią gavo net apie 80 tūkst. klientų. Bendrovė tikino koreguojanti procesus, kad daugiau ši klaida nepasikartotų ir kad perspėjimus dėl viršytos galios tikrins specialistai.

Aštrių komentarų negailėjo ir garsūs žmonės

Stanislavas Stavickis-Stano, kaip visada, neliko abejingas ir pasidalijo absurdišku ESO laišku. 

„Parašė man, kad mano 10 kW saulės elektrinė pradėjo generuoti tiek elektros, kaip koks mini branduolinis reaktorius. Na, ką aš. Iškart puoliau skambinti namo, žiūrėti gal kas sudegė, gal dar kokia nelaimė. ESO, kaip visada, ragelio nekelia, nieko nepaaiškina.

Kas ten per chebra dirba... Atrodo, pasodino mano septynių metų Joaną ir liepė visiems vartotojams ką nors gražaus parašyti: „Laba diena, jūsų elektrinė padidėjo penkiasdešimt kartų“.

Man įdomu, ar jie pasiūlys kokią nuolaidą už ateinančią sąskaitą savo vartotojams. Nu tipo, „atsiprašom, pridarėm nesąmonių, štai jums 10 proc. nuolaida. Išskaičiuosim iš direktoriaus algos“, – įraše pasakojo Stano.

Ir feisbukas ūžė nuo pasipiktinusiųjų  vartotojų komentarų. Belieka tikėtis, kad tokių incidentų nepasikartos. O ar vartotojai priims ESO atsiprašymą, paaiškės vėliau.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
P. S.

Patys atrinkinėjo tuos darbuotojus, kurie pridirbo problemų, gaišino vartotojų laiką, kėlė stresą. Žodžių, kad prisiimu kaltę, tokiose situacijose nepakanka. Tvarkytis reikėtų pradėti nuo vykdančių personalo atrankas, dažnai nesuprantama ką atrinkinėja ir kodėl, darbuotojai atrinkinėjami pagal klišes arba asmenines simpatijas. Taip pat reikėtų tvarkytis kontrolės sistemas ir užtikrinti kompensacijų vartotojams mechanizmus, jei paslaugos kelia nepatogumų. Visais šitais (ir kitais) dalykais turi rūpintis ne vartotojai ar skaitytojai, o bendrovių vadovai, kurie už tai gauna užmokestį.
2
0
Romas

Lietuvoje dėl privatizuotos ESO dalies elektroe kainos kelis kartus didesnės negu PVZ. lenkijoje. Balandžiomėn lenkai džiaugėsi kintama kaina: ūkininkai ruošė pašarus už 0,05 Eurcento/KWH, o lietuvoje tuo metu 1 kwh kainavo 0,32 Eur. naktinė kaina Lenkijoje svyruoja nuo 19 val iki 21 val (pradžia) ir kaina nuo 0,05 iki 0,09 eur/kwh . (Gibų km. , Seinų miest. Lenkiijoje) O pas mus nors realiai rinkoje nuo 21 val el. kaina l. ir labai žema, naktinis tarifas prasideda tik 11 val naktį. Va ką padarė prichvatizavimas.
3
0
Visi komentarai (2)

Daugiau naujienų