Dovanotam akliui į dantis nežiūrima, bet naujaisiais Arklio metais, kaip ir kasmet, tie, kurie gavo nemielų dovanų, sausį skuba jas paversti pinigais – grąžina į prekybos centrus arba parduoda internete.
Perka ir vėliau parduoda
„Nereikalingų“ dovanų sąraše – ne tik 12-os puodelių servizai ar medinės arklio galvos. Į rinką sugrąžinamos ir elektroninės, kompiuterijos prekės, buitiniai prietaisai. Štai viename tarptautiniame elektroninių prekių skelbimų portale gazelle.com per dvi savaites po Kalėdų sudaroma daugiau sandorių, nei jų įvyko aktyviausiais 2012 m. mėnesiais. Dviejų savaičių pošventinio laikotarpio sandorių skaičius beveik dvigubai viršija įprastų dviejų savaičių laikotarpio rezultatus.
Lietuvoje po žiemos švenčių taip pat gerokai padaugėja vienadienių kompiuterių, telefonų ir kitų elektronikos prekių pardavėjų.
„Sausį elektroninių prekių skelbimų būna maždaug 10 proc. daugiau nei įprastai“, – skaičiavo bendrovės „Diginet LT“, valdančios portalus skelbiu.lt, kartu.lt ir kitus tinklalapius, vykdomasis direktorius Simonas Orkinas.
Jo teigimu, elektroninių ir kompiuterijos prekių skelbimų portale tiek pat (10 proc.) padaugėja ir prieš pat žiemos šventes.
„O grupinio pirkimo portale kartu.lt įvairių prekių – nuo žibintuvėlių ir ausinių iki FM moduliatorių ir žaislų – pardavimo šuolis skaičiuojamas ne procentais, o keliais kartais“, – komentavo S. Orkinas.
Pardavėjams apsimoka lukterti
„Nors sandorių skaičiaus nematome, darome prielaidą, kad skelbimų skaičius tiesiogiai susijęs ir su galutiniais sandoriais, kuriuos sudaro vartotojai. Jei pardavėjai siūlo prekes, vadinasi, jas ir parduoda, kitaip nesinaudotų mūsų reklamos paslaugomis“, – dėstė „Diginet LT“ vykdomasis direktorius.
Paklaustas, ar tokiu metu, kai daugybė žmonių siūlo perimti jiems neįtikusias dovanas, verta pardavinėti savąsias, S. Orkinas sakė, kad metas toli gražu ne pats tinkamiausias. Kaina, kurią sutiks mokėti pirkėjai, bus mažesnė, negu būtų galima tikėtis praėjus keliems mėnesiams, kai paklausa natūraliai išaugs, o rinka nebus tokia perpildyta.
„Bet nesakyčiau, kad daikto neverta bandyti parduoti, nes pardavimo procesas yra pigus. Sukuri skelbimą, o jei nepavyks parduoti iškart, gali jį atnaujinti kad ir po mėnesio ar dar vėliau“, – aiškino S. Orkinas.
Jis pridūrė, kad ne visais skelimais, atsiradusiais po švenčių, bandoma atsikratyti neįtikusių dovanų. Pardavėjai siūlo pirkti ir dėvėtus daiktus, kuriems pakeisti dovanų gavo naujus. Tad, pavyzdžiui, gavęs naują išmanųjį telefoną, žmogus senojo nebenaudoja ir stengiasi jį parduoti.
„Privačių asmenų skelbimų sausį padaugėja kasmet. Matyt, po švenčių atsiradus daugiau laiko, žmonės prisėda pasvarstyti, ką gavo dovanų ir kur jas panaudos. Stebime tendenciją, kad vartotojai parduoda tai, kas jiems nereikalinga“, – dėstė jis.
Atsikrato indų komplektų
Ne visiems po eglute pavyko rasti mobiliuosius telefonus, planšetinius kompiuterius ar dar kitus prietaisus. Internete į pinigus mainomos ir interjero detalės, ir namų apyvokos daiktai bei vaikų prekės.
„Po švenčių skelbimuose atsiranda nekasdienio vartojimo indų, įvairiausių taurių ir vazų. Matyt, tai daiktai, kuriuos žmonės gauna dovanų, bet nesiruošia naudoti“, – sakė skelbimų portalo parduoduperku.lt vadovas Ignas Petraitis.
Jis pridūrė, kad elektroninių ir ryšio prietaisų skelbimų po švenčių padaugėja, bet tokia tendencija nėra itin ryški, juk būtent šios prekės populiariausios bet kuriuo sezonu.
S. Orkinas įvardijo ir kitą „nereikalingų“ daiktų kategoriją – vaikų prekes ir žaislus. Anot jo, šios dovanos tėvams dar labiau rūpi nei vaikams, todėl jie išparduoda senus, vaikams jau nusibodusius daiktus ir pakeičia juos naujais.
„Kiti daiktai, kuriuos stengiamasi parduoti, galima sakyti, yra populiariausios, tradicinės, dovanos – knygos, elektroninės prekės, namų apyvokos daiktai, buitiniai prietaisai valgiui ruošti, antikvariniai daiktai, interjero dekoro detalės, žvakės“, – skelbimų turinį vardijo S. Orkinas.
Skelbimų portalas planuoja padėti atsikratyti nenaudojamų dovanų, todėl sausį surengs akciją, kuri leis lengviau parduoti daiktus.
„Reklamuodami akciją pritraukiame ne tik pardavėjų, bet ir pirkėjų. Juk kasdien neskelbiame, kad būtent šiuo metu išparduodami daiktai. Dėl reklamos, verta reklamuoti ir bandyti parduoti savo prekę“, – paaiškino „Diginet LT“ vadovas.
Antplūdžio nėra
Sunkiau nepanaudotos ar neįtikusios dovanos grįžta į tradicines parduotuves. „TC prekybos“ atstovė Lina Mažeikienė sakė, kad šiemet nei į „TOPO centro“, nei į „Euronics“ parduotuves negrįžo nė viena prekė.
Tačiau, kaip teigė „Maximos LT“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė, bičiuliai ir artimieji dovanas draugams įteikia kartu su pirkimo čekiu, kad netinkamas jie galėtų grąžinti ir pakeisti naujomis.
„Dovanas gyventojai grąžina arba keičia kitomis pateikdami pirkimo čekį. Jie puikiai žino, kur ir kaip pirkta jiems įteikta dovana, – sakė ji. – Be to, šiemet gyventojai nupirko dar daugiau dovanų čekių, kad artimieji patys išsirinktų reikalingas dovanas.“
Ji pridūrė, kad šventėms praėjus gyventojai į prekybos centrus grąžinti dovanų masiškai neplūsta, bet didžiosios parduotuvės sulaukia vartotojų, prašančių pakeisti drabužius ar avalynę į kito dydžio, grąžina populiarias dovanas – smulkią buitinę techniką, namų apyvokos prekes, vaikų žaislus.
„Analizavome, kodėl žmonės palyginti retai grąžinta gautas dovanas į prekybos centrus. Tačiau po sunkmečio vartotojas tapo racionalus, jis neperka sau to, ko nereikia, todėl išrenka ir praktiškesnes dovanas, kurias vienaip ar kitaip galima panaudoti buityje, neperka niekučių ar prabangių daiktų“, – komentavo R. Saulytė.
Naujausi komentarai