Taip tvirtina prekybininkai, klausę vartotojų, ko jie tikisi ir kiek žada išleisti prieš šias Kalėdas. Tuo metu žuvies gamintojai tikina, kad gruodis – jų šienapjūtės mėnuo. Tuomet parduodama iki ketvirtadalio per metus realizuojamos žuvies produkcijos.
Kiekvienas tikriausiai pagalvoja apie Kūčių ir Kalėdų stalą. Kas ant jo bus, kiek tai kainuos.
Apklausa rodo, kad sunkmetis nugrimzdo į gilią užmarštį. Jau kelintus metus prieš šventes žmonės vis dosnesni ir ne tik savo skrandžiams, bet ir aplinkiniams.
„Daugiau nei 10 proc. visų apklaustųjų nori išleisti daugiau nei pernai. Jei pernai jie sau leido išleisti 30 eurų, šiemet jie norėtų išleisti apie 50 eurų, tai ženklus padidėjimas jų lūkesčių“, – informacija dalijasi „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
„Ateina penktadaliu daugiau pirkėjų ir jie nuperka daugiau, krepšelis padidėja penktadaliu. Yra visokių pirkėjų – yra tokių, kurie neleidžia sau daug, jų pirkinių krepšelis bus mažesnis. Tačiau jau šiuo laikotarpiu tai yra vienintelis laikotarpis, tos pagrindinės metų šventės, kai pirkėjas leidžia sau daugiau – ir krepšelis gausesnis, ir jis yra brangesnis“, – sako „IKI“ atstovė Berta Čaikauskaitė.
Anot prekybininkų, šiemet penktadaliu daugiau žmonių Kalėdas planuoja sutikti su šeima, bendraudami prie šventinio stalo, 75 proc. – su artimaisiais keisis dovanomis. Tiesa, daugiau kaip pusė neslepia, jog šventes leis prie televizoriaus.
8 iš 10 pirkėjų sako, kad, ruošdami Kalėdų stalą, ieškos kokybiškų produktų, tačiau pabrėžia esantys racionalūs – kaina jiems taip pat labai svarbi. Šventinį stalą jie žada papildyti ne tik tradiciniais patiekalais, bet ir atrasti naujų, dar neragautų skonių. Todėl prekybininkai siūlys paragauti, pavyzdžiui, majonezo su šafranu ir trumais, uogienės iš ožerškio uogų ar lašišos, rūkytos buko dūmuose.
„Mes akcentuojame kooperaciją su savo partneriais, kurie nuo balandžio kuria įvairius produktus specialiai mums, tai ir kūčiukai, ir žuvys, ir majonezai, ir kiti produktai. Tikimės, kad klientams patiks ir jų stalas bus įvairesnis“, – apie pasiruošimą šventiniam laikotarpiui pasakoja „Maxima LT“ komercijos direktorius Paulius Dambrauskas.
9 iš 10 pirkėjų švenčių neįsivaizduoja be mišrainės ir mandarinų, silkės, kitų žuvies patiekalų, kūčiukų. Pasak žuvies produktų gamintojų, per gruodį parduodama iki ketvirtadalio visos metų produkcijos. Tiesa, nors lietuviai deklaruoja norintys paragauti žuvies gaminių naujienų, vis dėlto labiau linkę rinktis tradiciškai paruoštą žuvį.
„Galima būtų įvardyti tuos pačius silkės suktinukus, kurie Lietuvoje nėra tokie paklausūs kaip Vakarų Europoje, silkę valgančiose valstybėse kaip Olandija, Danija. Šiuo aspektu atsiliekame. Iš lašišos produktų, lašiša su krapais, su padažu – lietuvių irgi rečiau vartojami. Dar kol kas neatrandama, kas Vakarų Europoje yra gan įprasta, ypač Vokietijoje, Prancūzijoje, kur tai yra tradicinis lašišos gaminys. Kol kas reikėtų Lietuvos vartotojus laikyti tokiais konservatoriškais“, – aiškina „ICECO žuvis“ rinkodaros vadovas Evaldas Kazlauskis.
Gyventojai planuoja šiemet daugiau pinigų skirti dovanoms. Beveik pusė – iki 100 eurų.
Naujausi komentarai