„2022 metais tarp Rusijos žemyninės dalies ir Kaliningrado srities per Lietuvą leidžiama pervežti 3,1 mln. tonų būtinųjų prekių: sausio–lapkričio mėnesiais jų pervežta beveik 1,8 mln. tonų“, – BNS teigė „LTG Cargo“ atstovė Kotryna Dzikaraitė.
Anot jos, per vienuolika mėnesių iš bendro leidžiamo gabenti kiekio pervežta apie 35 proc. anglies ir jos produktų, apie 51 proc. juodųjų metalų, 33 proc. medienos ir jos produktų, 97 proc. cemento, 51 proc. maisto produktų, 62 proc. naftos ir jos produktų bei 74 proc. įvairių kitų prekių.
Pasak „LTG Cargo“ atstovės, į būtinųjų prekių sąrašą įtraukta keli šimtai prekių kodų, o jų kiekiai vertinami, kai gaunamos paraiškos.
Rusija anksčiau skelbė, kad Kaliningrado sritis jau išnaudojo portlandcemenčio, šlako vatos, valcuoto metalo, nearmuoto stiklo, medienos ir statybinių medžiagų kvotas, o artimiausiu metu baigsis dar kelių kategorijų krovinių gabenimo kvotos: natrio bikarbonato, mineralinių trąšų ir stiklinės taros.
Pirmadienį įsigaliojo prieš pusmetį priimtas šeštasis sankcijų Kremliui paketas, kuriuo stabdoma didžioji dalis naftos importo iš Rusijos, išskyrus jos tiekimą vamzdynais, taip suteikiant nuolaidų Vengrijai, neturinčiai priėjimo prie jūros.
Nuo birželio 17-osios per Bendrijos teritoriją draudžiama gabenti rusišką plieną ir kitus juodųjų metalų produktus, liepos 10-ąją įsigaliojo draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį, medienos, stiklo, aliuminio, popieriaus gaminius, gipsą, laivų dalis, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą.
Liepos 13-ąją Europos Komisija leido Rusijai gabenti sankcionuotas prekes į Kaliningradą ir iš jo per Lietuvą tik šio eksklavo poreikiams ir tik geležinkeliais, tačiau krovinių apimtys turi atitikti trejų pastarųjų metų geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį.
Naujausi komentarai