Pereiti į pagrindinį turinį

S. Gentvilas: neturėtume mažinti degalų kainų Lietuvos ūkininkų sąskaita

2022-03-09 12:15

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas nesutinka su degalinių verslo atstovų raginimais švelninti degalų kainų šuolį, numatant mažesnę biokuro dalį, kurią būtina įmaišyti į degalus. Ministras pabrėžia, kad sumažinus ją iki minimumo, pajamų netektų Lietuvos ūkininkai, o daugiau pinigų būtų siunčiama „diktatorių finansavimui“.

Simonas Gentvilas
Simonas Gentvilas / M. Morkevičiaus / ELTOS nuotr.

„Biodalis, kurią maišome į Lietuvos dyzeliną, benziną, yra Lietuvos ūkininkų pajamos, nes jie augina grūdus, rapsus ir šitos pajamos grįžta į Lietuvos ūkininkų biudžetus už jų auginamą produkciją (...) Tai yra pajamos mūsų Lietuvos ūkininkams“, – trečiadienį Vyriausybėje žurnalistams sakė S. Gentvilas.

„Kai degalinės siūlo atsisakyti pajamų, mes atimtume šitas pajamas iš Lietuvos ūkininkų“, – pažymėjo ministras, dar pridūręs, kad tai yra „vieno cento klausimas“ ir degalų kainų praktiškai nesumažintų.

Savo ruožtu degalinių atstovų teigimu, sumažinus dabar Lietuvoje taikomą maksimalią Europos Sąjungos patvirtintą į degalus įmaišomo biokuro dalį iki minimalaus lygio, degalai atpigtų 10–12 ct.

S. Gentvilas akcentavo, kad sumažinus privalomąją biokuro, tokio kaip bioetanolis ar biodyzelinas, dedamąją maišant degalus, daugiau pinigų tektų mokėti naftą eksportuojančioms valstybėms, kurios, pasak S. Gentvilo, daugiausia yra diktatūriniai režimai.

„Šešios iš dešimties didžiausių pasaulio naftos ir dujų eksportuotojų yra diktatūros, tarp jų ir Rusija. Kiekvienas naftos lašas, kuris yra perkamas demokratinių valstybių, yra tų diktatorių finansavimas“, – pastebėjo S. Gentvilas.

ELTA primena, kad kovo pradžioje energetikos ministras kreipėsi į Lietuvos degalinių operatorius dėl degalų pabrangimo degalinėse, sutapusio su Rusijos invazijos į Ukrainą pradžia, ir paprašė paaiškinti susidariusią situaciją degalų rinkoje. Nuo vasario 24 d. Lietuvos degalinėse kuro kaina ūgtelėjo kai kur beveik dešimtadaliu, nors, ministerijos vertinimu, objektyvių priežasčių tokiam augimui šiuo metu nėra.

Rašte ministerija nurodo svarstanti galimas teisines priemones didinti skaidrumą degalų rinkoje ir informacijos prieinamumą apie turimas komercines degalų atsargas, skaidrinant didmeninės ir mažmeninės degalų rinkos kainodarą.

Kaip LRT Radijui trečiadienį sakė Lietuviškų degalinių sąjungos tarybos pirmininkas Karolis Stasiukynas, siekiant sumažinti kainas, ministerija galėtų sumažinti produkcijai taikomus reikalavimus, numatant mažesnę biokuro dalį, kurią būtina įmaišyti į dyzeliną. Jis atkreipė dėmesį ir į mokesčių mažinimo galimybes.

„Lietuvoje Vyriausybė gali paprasčiausiai sumažinti biodalies maišymą, kuris yra maksimalus, bent jau iki minimalaus reikalingo ES. Iš karto mes bent jau 0,10-,0,12 euro tą kainą sumažintume. Taip pat reiktų mažinti akcizą iki minimumo, taip, kaip daro lenkai. Mes sugebėtume amortizuoti žmonėms, tiek įmonėms ir sutaupyti 15-20 centų. Žiūrėti, kas bus pasaulinėje naftos kainoje, tai mes tik žiūrėtojai esam. Norėčiau, kad mes kažką ir darytume“, – tikino Lietuviškų degalinių sąjungos atstovas.

Didžiausią įtaką degalų kainoms kelia rekordiškai brangstanti nafta. „Brent“ tipo nafta šįryt brangsta ketvirtą prekybos sesiją iš eilės (8.30 val. Lietuvos laiku +2,42 proc., iki 131,08 JAV dolerių už barelį). JAV uždraudė rusiškos naftos ir dujų, Jungtinė Karalystė – tik naftos importą. Baltųjų rūmų administracijos pareigūnai netrukus turėtų susitikti su didžiųjų energetikos bendrovių vadovais ir aptarti veiksmus, kaip galima būtų padidinti gavybą, siekiant sumažinti kainų šuolį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų