Dažnokai pasitaiko, kai viename ar kitame bute sugenda santechnikos įranga: ima varvėti čiaupai, maišytuvai, klozetai, prakiūrta „gyvatukai“, vamzdžiai. Sruvenantis vanduo greitai permerkia grindis, patenka į kaimynų valdas.
Padeda pažįstami santechnikai
Kaip sakė DNSB „Pamiškė“ valdybos pirmininkė Vilija Adakauskienė, kai prireikia santechnikų pagalbos šios bendrijos administruojamo daugiaaukščio butų savininkams, didesnių problemų nekyla. Avarinius gedimus šalina su šia bendrija bendradarbiaujanti UAB „Kesva“, o kai prireikia smulkesnių gedimo šalinimo specialistų, ji taip pat padeda gyventojams už sutartą mokestį – pakeičia naujais, sandarina maišytuvus, čiaupus, klozetus, įtrūkusius vamzdžius. Tik tada, kai buto šeimininkai sumano pakeisti, tarkime, į gražesnį arba naujesnį centrinio šildymo radiatorių, reikalaujama parengti projektą, kad numatomas pertvarkymas nepažeistų namo šildymo balansinės sistemos.
Už išleistą iš namo sistemos vandenį, kai dėl buto techninės įrangos keitimo arba gedimo tenka nutraukti karšto arba šalto vandens tiekimą, moka jos savininkas, o kilus avarinei situacijai, mokestis išdalijamas proporcingai visiems gyventojams. Tačiau patirtų nuostolių dydžiai priklauso nuo to, kuriame aukšte kilo problema. Ar, sakykime, pirmame aukšte, kai į kanalizaciją išteka daug vandens, ar devintame, kai šis kiekis yra gerokai mažesnis.
Pirmininkė pasidžiaugė draugiškais bendrijos santykiais su UAB „Kesva“, tad šio namo gyventojams dėl santechnikos gedimų netenka dairytis mieste savo paslaugas reklamuojančių firmų adresų ir telefonų numerių.
Anot UAB „Lamberta“ vyriausiojo inžinieriaus Ernesto Platakio, vienas metras įprasto diametro vandens tiekimo vamzdžio kainuoja apie 4-5 litus. Tačiau jo keitimas priklauso nuo darbo sąlygų, atstumo nuo firmos iki paslaugos užsakovo, kitų priežasčių. Analogiškai skiriasi ir kitos santechnikos įrangos remonto darbų kainos.
Tačiau smulkesnių santechninių gedimų atvejais daugiabučių namų vandens tiekimo ir šildymo paslaugas tiekiančios įmonės butų savininkams neteikia pagalbos. Jos atsako tik už šiluminių mazgų ir sistemų techninę būklę.
Nedidelė apklausa parodė, kad daugumoje miesto daugiabučių gyvenamųjų namų šių paslaugų teikėjų tenka ieškoti rinkoje patiems butų savininkams.
Nerasdami kitos išeities, jie čiumpa kurį nors miesto laikraštį, ieško skelbimų, reklamuojančių santechnikų paslaugas, ir kviečia kurį nors meistrą į namus, išsirinktą pagal asmeninę nuojautą.
Kai kam iš jų pavyksta – greitai atvykęs specialistas nebrangiai ir kvalifikuotai likviduoja gedimą. Deja, neretai tenka išgirsti, kad ne visi užsakovai džiaugiasi „laikraštiniais“ pagalbininkais.
Vienas klaipėdietis pasakojo, kad „iš gatvės“ pasikviestas meistras dėl nepakankamų darbo įgūdžių sugadino naujutėlaitį klozetą ir... pabėgo.
Kitas taip susandarino čiaupą, kad iš viso nustojo tekėti vanduo, o šeimininkas apsižiūrėjo tik tada, kai santechnikas jau buvo toli nuo jo namų. Trečiuoju atveju namo gyventojai po skubaus remonto ilgai negalėjo naudotis varvančia kriaukle, kol prisišaukė kitą meistrą.
Kaip pasirinkti specialistą
Klaipėdos „Sanforo“ santechnikos firmos vadovas Leonardas Šarnauskas mano, kad žmonės neretai apsirinka, kai, perskaitę laikraštyje keletą skelbimų, pirmiausiai teiraujasi, kiek kainuos pageidaujamas darbas, ir išsirenka pigiausią variantą, net nesiaiškindami, kokią darbo patirtį turi saldžiabalsis meistras.
Pašnekovo nuomone, šiuo metu Klaipėdoje iš tiesų nelengva rasti kvalifikuotą santechnikos specialistą, nes nemažai gerų specialistų išvyko dirbti į kitas šalis. Jis prisiminė vieną naujausių atvejų, kai jo vadovaujamai firmai pritrūko darbuotojų.
Perskaitę skelbimą laikraštyje, į jį kreipėsi apie dešimt vyrų, save pavadinusių santechnikais. Tačiau firmos savininkas iš jų būrio neišsirinko nė vieno, kuriam būtų galėjęs patikėti atsakingus remonto darbus.
Todėl pašnekovas patarė, kad, sugedus santechnikos įrangai, labiau verta kreiptis į pripažintas, neblogą vardą įgijusias miesto įmones. Jei numatomų darbų apimtys joms ir pasirodys per mažos, galbūt rekomenduos kokį nors pažįstamą, individualiai dirbantį meistrą, kurį bus lengviau surasti bent tada, kai išryškės koks nors brokas.
UAB „Vakarų santechnika“ direktorius Mindaugas Prialgauskas mano, kad visus svarbesnius darbus žmonės turėtų patikėti tik atestuotiems specialistams. Rimtų firmų paslaugos yra brangesnės, bet darbas yra kur kas aukštesnės kokybės.
Naujausi komentarai