Siūlo įvesti spūsčių mokestį: kiek tektų mokėti už kilometrą?

Siūlo įvesti spūsčių mokestį: kiek tektų mokėti už kilometrą?

2025-09-03 13:47

Darbą baigiantis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako esąs prieš vadinamąjį spūsčių mokestį.

Siūlo įvesti spūsčių mokestį: kiek tektų mokėti už kilometrą?
Siūlo įvesti spūsčių mokestį: kiek tektų mokėti už kilometrą? / L. Balandžio / BNS nuotr.

Susisiekimo ministerijai derinant su naujuoju Valstybiniu kelių fondu susijusią kelių rinkliavos dydžių nustatymo metodiką, Savivaldybių asociacija perdavė Klaipėdos rajono savivaldybės siūlymą tam tikruose didžiųjų miestų išvažiavimo ir įvažiavimo keliuose piko valandomis pradėti taikyti spūsčių mokestį.

Apie tai pranešė naujienų portalas „TV3“.

Vis tik vėliau trečiadienį Klaipėdos rajono savivaldybė nurodė neteikusi tokio siūlymo ir jam nepritaria.

„Lietuvos savivaldybių asociacija gavo vieno savivaldybės darbuotojo el. laišką su jo asmenine nuomone, kuri nederinta su savivaldybės vadovais. Lietuvos savivaldybių asociacija po pokalbio su meru sutinka, kad tokio laiško negalima vertinti kaip pasiūlymo ir ateityje persižiūrės savo vidines procedūras, kad panašūs atvejai nesikartotų, o visuomenė nebūtų klaidinama“, – teigiama pranešime žiniasklaidai.

„Tą patį Klaipėdos rajono savivaldybės administracijoje padarysime ir mes“, – rašoma jame.

Kaip numatoma šį mokestį reglamentuojančioje Europos Sąjungos direktyvoje, pagrindiniuose miestų keliuose jo dydis galėtų siekti 0,61 euro už kilometrą lengvajam automobiliui.

„Aš asmeniškai tokiems mokesčiams nepritarčiau ir nenorėčiau pritarti“, – žurnalistams Vyriausybėje sakė E. Sabutis.

Vien apkrauti mokesčiais žmones dėl to, kad jie stovi spūstyse ne dėl savo kaltės, man atrodo visiškai neteisinga.

Pasak jo, spūsčių klausimai turėtų būti sprendžiami didinant viešojo transporto prieinamumą arba gerinant susisiekimo infrastruktūrą.

„Vien apkrauti mokesčiais žmones dėl to, kad jie stovi spūstyse ne dėl savo kaltės, man atrodo visiškai neteisinga“, – tvirtino politikas.

Paskirtoji premjerė Inga Ruginienė trečiadienį žurnalistams sakė, kad prieš perkeliant direktyvą norėtų išgirsti detalesnius Europos Komisijos argumentus dėl mokesčio poreikio.

„Įžvelgiu logiką dėl aplinkosauginių reikalavimų ir žaliojo kurso, bet svarstymai ir tam tikri sprendimai bus tik po to, kai bus išgirstos visos detalės“, – teigė I. Ruginienė.

„TV3“ rašė, kad derinant su Kelių fondų susijusias kelių rinkliavas, Susisiekimo ministerija portalui nurodė, jog „spūsčių mokestis galėtų būti taikomas kaip viena iš reguliavimo priemonių, pavyzdžiui, ribojant seniausių ir taršiausių automobilių patekimą į tam tikras miesto gatves piko metu“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
pagal

,,15 min." miestų planą siaurina gatves, kad susidarytų kamščiai, neramumų metų ar karo atveju, negalėtų išvykti iš miesto.... O tam dar atsiranda geras pretekstas naujus mokesčius įvest......kokiai valdžiai tai būdinga ???????
2
0
Antanas.

Realiai tai už tai baudos turi būti vietinėms savivaldybėms, kad kelių struktūrą ne modernizuoja, o dar o ją luošina, kaip kad jau kelinti metai daroma Vilniuje.
2
0
Miestietis

Būtina apmokestinti ir pėsčiuosius, laukiančius sankryžose, degant raudonai šviesoforo šviesai. Tai būtų puikus papilda biudžetui ir tuos pėsčiuosius drausminto, nuo bereikalingo buvimo gatvėje (lauke).
1
0
Visi komentarai (9)

Daugiau naujienų