– Ar galima kažkaip paaiškinti reiškinį, kodėl lietuvių vyrai praranda savo verslumą?
– Iš tikrųjų, per praėjusius metus pastebėjom, kad kritimas buvo nuo 16 iki 6 proc. Tyrimas rodo, kad yra kelios galimos priežastys. Viena iš jų yra motyvacija. Didžioji dalis vyrų yra motyvuoti pradėti savo verslą, nes nori turėti daugiau turto, didesnes pajamas. O kalbant apie moteris, jos dažniau kuria verslą dėl to, kad nori geresnių pokyčių pasaulyje. Kita galima priežastis yra sektoriai, kuriuose vyrai kuria verslus. Mes matome, kad tarp vyrų dominuoja statybos, prekyba, nekilnojamasis turtas. Pastarieji metai parodė, kad šiuose sektoriuose tikrai buvo nemažai iššūkių. Tuo tarpu moterys dažniau renkasi švietimo, paslaugų, sveikatos sektorių. Viena vertus, tikrai džiugu, daug metų kalbėjome, kad nepakanka moterų versle ir staiga Lietuva tampa lydere. Kita vertus, jeigu kalbam apie tolimesnę verslo plėtrą, mes galime turėti iššūkių. Todėl, kad tarp vyrų dominuoja tokie sektoriai, kaip statyba, prekyba, tai tikriausiai šiuose sektoriuose ateityje matysime sulėtėjusią plėtrą.
– Kokios kliūtys moterims pradėti verslą?
– Mes pastebim, kad moterų baimė pradėti verslą yra vis dar ženkliai didesnė nei vyrų. Džiugu, kad per pastaruosius metus ji tikrai sumažėjo nuo 60 iki 40 proc. Kita svarbi dalis – moterys vis dar mažiau pasitiki savimi. Ir, galiausiai, jei mes žiūrėtume į priežastis, dėl kurių moterys nusprendžia, pavyzdžiui, nebetęsti verslo veiklos, matome, kad moterys dažniau pasirenka nebetęsti, nes verslas neatneša tiek pajamų, kiek tikėjosi arba dėl šeimyninių priežasčių. Tuo tarpu vyrai yra labiau linkę rizikuoti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kalbant apie verslo sektorius, kurie dominuoja Lietuvoje, išlieka tie patys keli populiariausi, nėra įkuriama naujų sektorių. Kokių verslo sektorių Lietuvoje trūksta?
– Iš tikrųjų, šiek tiek kėlė nerimą tai, ką parodė šių metų rezultatai, kad vis dar populiariausi mūsų sektoriai yra paslaugų, viešbučių sektoriai, apie 40 proc. sudaro tokie sektoriai kaip statyba, žemės ūkis, miškininkystė. Situacija yra tokia, kad technologijų sektorių tikrai turime nepakankamai. Jeigu žiūrėtume į prognozes dar giliau, matome situaciją, kad tyrimas parodė, jog apie 80 proc. moterų ateityje neplanuoja savo versle naudoti skaitmeninės technologijos ir apie 30 proc. vyrų taip pat neplanuoja. Tai vienas žemiausių rodiklių. Galima teigti, kad mes esame pakankamai pažengę skaitmenizacijos srityje, bet matome, kaip viskas keičiasi.
– Trūksta ir mokyklose mokymo apie verslumą. Kaip tai turėtų keistis?
– Verslumo dalykas, turint omeny, kad tai nėra vien tik verslas, tai yra mąstysena, gyvenimo būdas, kultūros dalis, galbūt galėtų rastis kaip vienas iš privalomų dalykų Lietuvos mokyklose. Ir tai tikrai, manau, pakeistų situaciją, kalbant apie visuomenės verslumą bendrai.
Naujausi komentarai