„Žiūrint į kiekvieną (ministerijai pavaldžią – BNS) įmonę, manau, kad (...) naujas ministras nori susipažinti su jos veikla. Vienas dalykas – kalbėtis su vadovais, valdybomis ir panašiai, antras dalykas – truputį skausmingesnis susipažinimas, (...) vidaus auditų atlikimas. Žiūrint į nuotaikas, net neabejoju, kad „Via Lietuvos“ auditą, jau savą vidaus auditą, bet kuriuo atveju, reikės padaryti“, – pirmadienį LRT radijui sakė E. Sabutis.
Lapkričio pradžioje bendrovės „Via Lietuva“ 2021–2023 metų audito išvadas paskelbusi Valstybės kontrolė konstatavo, jog didžioji dalis valstybinės reikšmės kelių statybos sutarčių vėlavo nuo kelių dienų iki trejų metų.
E. Sabutis žadėjo aiškintis pagrindines statybų vėlavimo priežastis.
„Šiandien, (...) kol nesu tas, kuris gali pareikalauti tikslios ir atitinkamos informacijos iš pavaldžių įmonių, įstaigų ir organizacijų, negaliu pasakyti, kad žinau tas priežastis. Tikrai nežinau tikslių priežasčių, bet tikrai į jas gilinsiuosi ir išsiaiškinsiu“, – sakė paskirtasis ministras.
„Nebūsiu tas, kuris kritikuoja aklai, kad kritikuočiau, bet tikrai nebūsiu tas, kuris gina aklai, kad ginčiau“, – pabrėžė jis.
Lapkričio pradžioje bendrovės „Via Lietuva“ 2021–2023 metų audito išvadas paskelbusi Valstybės kontrolė konstatavo, jog didžioji dalis valstybinės reikšmės kelių statybos sutarčių vėlavo nuo kelių dienų iki trejų metų.
Tuo metu „Via Lietuva“ pranešė, kad tęsiant pernai pradėtą įmonės pertvarką ir atsižvelgus į Valstybės koordinavimo centro rekomendacijas įmonės valdyba nutarė steigti nepriklausomą Audito komitetą, kurio pagrindinis tikslas bus finansinės atskaitomybės skaidrumas ir patikimumas.
Audito komitete dirbs trys nariai: nepriklausomi valdybos nariai Tadas Jagminas bei Liudas Liutkevičius, o trečio nario atranka šiuo metu dar vyksta.
„Pastarųjų dienų aktualijos parodė, kad „Via Lietuva“ turi pokyčius tęsti ir kitose srityse – valdant veiklos rizikas, mažinant biurokratinius trikdžius, stiprinant klientų aptarnavimo funkciją. Tokie artimiausi tikslai valdybos pavedimu prieš kelias dienas buvo suformuoti bendrovei“, – pranešime sakė „Via Lietuva“ valdybos pirmininkė Rūta Butautaitė Pivoriūnienė.
Šių metų sausį įmonė patvirtino viešųjų konkursų planą, todėl kelių infrastruktūros darbai pirmą kartą galėjo būti pradėti ir pabaigti laiku. Anksčiau toks planas buvo skelbiamas kovo mėnesį, todėl dalis darbų prasidėdavo tik sezonui įsibėgėjus.
Nuo 2023 metų vasario „Via Lietuvai“ vadovaujantis Marius Švaikauskas anksčiau sakė, kad pernai pasikeitus įmonės vadovybei buvo peržiūrėti veiklos planavimo procesai bei atlikti esminiai pokyčiai.
„Via Lietuva“ prižiūri daugiau nei 21 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1,5 tūkst. tiltų, viadukų, tunelių bei daugiau nei 2 tūkst. kilometrų pėsčiųjų ir dviračių takų.
Naujausi komentarai