Terminas baigėsi prieš mėnesį
Klaipėdietė Jekaterina birželio 24 d. apsipirkinėjo prekybos centre „Grandus“ esančioje parduotuvėje „Norfa“. Moteris įsigijo baltarusiškų zefyrų pakuotę „Oduvančik“.
Saldumynai, pasirodo, buvo pasenę, o moteris su mažu vaiku sunegalavo.
„Su vaiku namuose suvalgėme pirktus zefyrus ir iš karto ėmė mausti pilvą, apsinuodijome. Mano sūnus nekalba, tai pradėjo rodyti į pilvuką, kad labai skauda. Teko gerti vaistus, tik per plauką neprireikė medikų pagalbos. Įsivaizduojate, zefyrų galiojimo laikas buvo pasibaigęs jau daugiau nei prieš mėnesį laiko – gegužės 18 d. Natūralu, kad nežiūrime ir netikriname kiekvienos prekės galiojimo laiko“, – pasakojo moteris.
Iniciatyvos ėmėsi valytoja
Kitą dieną, kai pagerėjo sveikata, klaipėdietė nuvažiavo į tą pačią parduotuvę „Norfa“ ir sulaukė darbuotojų akibrokšto.
Man pasakė, kad nepirkčiau prekių, kurios yra pasibaigusio galiojimo.
„Po dienos su vaiku ir mama nuvykome į parduotuvę ir ką jūs galvojate? Tų saldumynų buvo prikrauta visa lentyna, jie buvo toliau pardavinėjami. Akcija jau buvo pasibaigusi, nes tęsėsi nuo birželio 19 iki 21 d. Kadangi buvo maždaug 18.30 val., tai salėje neradau nė vieno darbuotojo. Nuėjau į mėsos skyrių, paaiškinau situaciją, kad apsinuodijau, o zefyrai vis dar yra prekyboje. Ten dirbusi nepatenkinta moteris atrėžė, kad nieko nebus, nes visi darbuotojai jau išėjo namo. Po kelių minučių iš apyvartos zefyrus suskubo išimti valytoja, kuri man pasakė, kad nepirkčiau prekių, kurios yra pasibaigusio galiojimo. Įsivaizduojate? Pasijaučiau pati kalta, kad jų parduotuvėje renkuosi prekes“, – įspūdžiais dalijosi Jekaterina.
Pasiūlė grąžinti pinigus
Moteris kreipėsi ir į parduotuvės administraciją, tačiau ši pasiūlė tik grąžinti sumokėtus pinigus.
„Man pasakė, kad pateikčiau pirkimo čekį, tada parduotuvė galės kompensuoti tuos 2.9 euro. O mano vaiko sveikata niekam nerūpi? Bent būtų pasiūlę kokią nuolaidą vaikiškiems žaislams ar atsiprašę ir pripažinę savo klaidą. Man brangiau kainuoja nuvažiuoti automobiliu iki tos „Norfos“, nei atgauti sumokėtus pinigus. Manau, kad visi žmonės turėtų būti labai atidūs, kai perka šioje parduotuvėje, o ypač pensininkai. Tos kainos ir galiojimo datos surašytos labai mažu šriftu“, – pasipiktinusi teigė moteris.
Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininkas Antanas Bauža pasakojo, kad pirkėjas pirmiausiai turi kreiptis į prekybos vietą, kurioje pirko gaminį, o paskui ir į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą: „Tokiu atveju pardavėjas privalo grąžinti žmogui sumokėtus pinigus, jei šis pateikia išsaugotą pirkimo čekį. O mūsų tarnyba visada atlieka patikrinimus prekybos centruose ir priima sprendimus dėl pateiktų skundų. Jei kontrolieriai randa pažeidimų, tada taikome rinkos ribojimo priemones, stabdome produkto prekybą ir, priklausomai nuo tikrinimo rezultatų, skiriame baudas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą. Toks atvejis, kai iš prekybos nebuvo pašalinti pasibaigusio galiojimo zefyrai ar saldainiai, šiais metais užfiksuotas pirmą kartą.“
Tarnyba atliko patikrinimą
Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba atliko patikrinimą parduotuvėje „Norfa“ ir pateikė išvadas:
„Informuojame, kad, gavus Jūsų pranešimą dėl vartotojos skundo apie zefyrus su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu, 2018 m. liepos 3 d. buvo atliktas patikrinimas UAB „Norfos mažmena“ prekybos centre, Taikos pr. 66A, Klaipėda. Remiantis tikrinimo metu surinkta informacija (prekybos centro direktoriaus paaiškinimas, prekių nurašymo aktas) nustatyta, kad 2018 m. birželio 25 d. prekiauta zefyrais „Oduvanchik“, kurių tinkamumo vartoti terminas pasibaigęs 2018 m. gegužės 18 d. Apie zefyrus pirkėja pranešė salės darbuotojai ir pareikalavo materialinės kompensacijos. Pirkėjos buvo atsiprašyta, tačiau kompensacija neskirta, kadangi nebuvo pateiktas prekės pirkimo kvitas.
Tikrinimo metu nustačius faktą, kad buvo prekiaujama produktais su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu, prekybos centro atsakingiems asmenims nurodyta atvykti į Klaipėdos valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (VMVT) priemonių taikymui.
Prekių kokybės, tinkamumo vartoti terminų, higienos ar kitus pažeidimus pastebėję pirkėjai gali kreiptis į prekybos ar viešojo maitinimo įmonių vadovus, atsakingus asmenis arba į Klaipėdos VMVT.“
Komentaras
Darius Ryliškis, prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai
Mano žiniomis, po pirkėjos pastebėjimo ir įspėjimo, parduotuvės darbuotojai nedelsiant ėmėsi priemonių ir pašalino iš lentynų netinkamas prekes. Atsiprašome pirkėjos už sukeltus nepatogumus. Tokios klaidos pasitaiko dėl žmogiškojo faktoriaus. Bendrovės administracija įpareigojo prekybos centro vadovybę imtis priemonių, kad ateityje tokie atvejai nepasikartotų.
Galioja bendra taisyklė: pirkėjui įsigijus nekokybišką prekę, jis gali kreiptis į parduotuvės vadovybę ir jam bus grąžinti pinigai, arba prekė pakeista į kokybišką. Atskirais atvejais, jei pirkėjas patiria nuostolių, jie yra atlyginami.
Naujausi komentarai