Šviesos kultūros šiltnamiai
Didžiausias Baltijos šalyse šiltnamių kompleksas „Kietaviškių gausa“ šiandien oficialiame atidarymo renginyje svečius pakvietė pasižvalgyti po naujuosius šiltnamius ir savo akimis pamatyti, kaip juose auginamos lietuviškos daržovės bei patiems jų paragauti. Į pastaruosius dvejus metus trukusį bendrovės modernizacijos projektą buvo investuota apie 15 mln. eurų. Projekto, kurį rėmė Europos žemės ūkio fondas metu, bendras šiltnamių plotas padidėjo net 25 proc. iki 20 ha. Dalyje naujųjų šiltnamių pirmą kartą Lietuvoje buvo įdiegta šviesos kultūra – moderni apšvietimo ir mikroklimato palaikymo sistema, sudaranti sąlygas daržoves auginti nepriklausomai nuo metų laiko ar gamtos oro sąlygų.
„Šviesos kultūros šiltnamiuose įmontuotos 1000 vatų galingumo lempos, šviečiančios 18–19 valandų per parą. Naujieji šiltnamiai suprojektuoti atsižvelgiant į augalų, aplinkosaugos ir darbo ergonomikos poreikius, o daržovių auginimo procesas yra kompiuterizuotas. Tai reiškia, kad augalų mikroklimatas, laistymas, vėdinimas, šildymas yra stebimi ir valdomi automatiniu būdu“, – ekskursijos po šiltnamius metu pasakojo „Kietaviškių gausos“ direktorius Mindaugas Pupienis.
Išskirtinis partnerystės projektas
Beveik trečdaIis modernizuotų šiltnamių ploto paskirta partnerystei su didžiausiu prekybos tinklu Lietuvoje „Maxima“. Praėjusiais metais startavusio bendro projekto tikslas – užauginti Lietuvoje tokias pirkėjų pamėgtas pomidorų rūšis, kurias iki šiol tekdavo importuoti iš Ispanijos ar kitų šalių, mat dėl klimato sąlygų jų mūsų šalyje tiesiog nebuvo įmanoma užauginti. Kartu su „Maximos“ pirkimų specialistais buvo atrinktos 11 pomidorų rūšių, kurios auginamos būtent šio tinklo pirkėjams paskirtuose šiltnamių plotuose. Pirmasis jų derlius šio prekybos tinklo lentynas pasiekė jau prieš Velykas.
„Savo pirkėjams norime pasiūlyti didžiausią lietuviškų daržovių asortimentą ištisus metus. Iki šiol tokios galimybės buvo ribotos dėl klimato sąlygų Lietuvoje. Dabar, atrinkę pirkėjų mėgstamiausias daržovių rūšis bei bendradarbiaudami su moderniausiais šiltnamiais Lietuvoje, galėsime tai padaryti“, – teigia Vilma Drulienė, bendrovės „Maxima LT“ pirkimų departamento direktorė.
Pasak jos, absoliuti dauguma „Maximos“ pirkėjų deklaruoja, kad pirmenybę teikia būtent lietuviškoms daržovėms. Vietinė kilmė balandį apklaustiems vartotojams reiškia natūralumą (43 proc.), gerą skonį (35 proc.) ir užtikrintą kokybę (27 proc.).
Atnaujintas prekės ženklas
Drauge su kovo mėnesį pabaigtu šiltnamių modernizacijos projektu, įmonė žengė kitą didelį žingsnį ir po daugiau nei dešimtmečio atnaujino prekės ženklą. „Kietaviškių gausos“ verslo plėtros vadovas Karolis Montvila teigia, kad naujuoju šūkiu – „Natūraliai šviežios daržovės“ – bendrovė įsipareigoja rūpintis, jog gyventojai Lietuvoje galėtų valgyti šviežias daržoves bet kuriuo metų laiku.
Naujausi komentarai