Europoje trūksta 400 tūkst. vilkikų vairuotojų
Vien Lietuvoje trūksta 20 tūkst. vairuotojų, Vokietijoje – 80 tūkst., Prancūzijoje – 40 tūkst., Anglijoje – 100 tūkst., o Lenkijoje trūksta net 124 tūkst. vilkikų vairuotojų. Tokie milžiniški skaičiai logistikos ir transporto sektoriaus atstovus varo į neviltį, o logistikos grandinė stipriai stringa.
Kol vilkikų vairuotojai įvairiausiais būdais yra viliojami užimti laisvas darbo vietas, lietuviai rado išeitį, kaip spręsti šią problemą. Mūsų tautiečiai sukūrė logistikos startuolį – interaktyvų Europos žemėlapį su krovinių gabenimo maršrutais, kuriame yra numatytos vairuotojų apsikeitimo aikštelės.
Vairuotojas po darbo dienos galės grįžti nakvoti į namus, nesijaus pervargęs ir jam neteks gyventi vilkike.
„Mūsų komanda sukūrė interaktyvią vilkikų vairuotojų apsikeitimo platformą. Šioje platformoje sužymėta apie 50 vilkikų vairuotojų apsikeitimo aikštelių, išsidėsčiusių visoje Europoje. Aikšteles skiria maždaug 200–300 km atstumas. Ką tai reiškia? Tą, kad vilkiko vairuotojas, savo darbą pradėjęs Kaune gali nuvažiuoti iki Varšuvoje esančios apsikeitimo aikštelės, ten persėsti į kitą vilkiką ir grįžti atgal į Kauną. Tad vairuotojas po darbo dienos galės grįžti nakvoti į namus, nesijaus pervargęs ir jam neteks gyventi vilkike“, – apie tai, kaip gali pasikeisti vairuotojų darbo sąlygos kalbėjo vienas iš startuolio įkūrėjų A. Stanislovaitis.
Laimi ir vilkikų vairuotojai, ir vilkikų savininkai
Lietuvių sukurtas logistikos startuolis orientuotas tiek į vairuotojų darbo sąlygų gerinimą, tiek į efektyvesnį vilkikų judėjimą, kas itin svarbu vilkikų savininkams. Pasak A. Stanislovaičio, interaktyvios vilkikų vairuotojų apsikeitimo platformos nauda abiem pusėms neabejotina.
„Naudojantis vilkikų vairuotojų apsikeitimo platforma yra užtikrinamas nuolatinis vilkiko judėjimas, o tai reiškia, kad vilkikas per parą važiuos ne 8–9 valandas, o beveik 20 valandų. Kokie to privalumai? Dvigubai greitesnis krovinių pristatymas ir didesnis pervežamų krovinių kiekis tuo pačiu vilkiku“, – sako A. Stanislovaitis.
Dar vienas vairuotojų apsikeitimo platformos pranašumas yra tas, kad vilkikai su kroviniais judės efektyviau, bet vairuotojai neturės dirbti daugiau. Anaiptol, vilkikų vairuotojai turės galimybę patys pasirinkti dienos maršrutą, jų darbo diena truks 8–9 valandas, nereikės nakvoti vilkike, o atlygis už darbą bus gautas iškart po reiso.
„Pagrindinis mūsų sukurtos platformos tikslas – suteikti kuo palankesnes darbo sąlygas vilkikų vairuotojams ir užtikrinti efektyvų vilkikų judėjimą, kuris tenkintų tiek vairuotojus, tiek vilkikų savininkus“, – platformos naudą abiems pusėms pabrėžė jos kūrėjas.
Siekis – pritraukti kuo daugiau vairuotojų
Dėl nepalankių darbo sąlygų vilkiko vairuotojo profesija yra vis rečiau pasirenkama. Statistika rodo, kad šią profesiją 21–29 amžiaus grupėje renkasi vos 8 proc. žmonių, 30–39 amžiaus grupėje – 17 proc., o 40+ amžiaus grupėje – 75 proc. Remiantis šiais duomenimis, vidutinis vilkikų vairuotojų amžius – 48 metai. Jaunų žmonių tapti vilkikų vairuotojais nevilioja net ir solidus atlygis, o vyresnio amžiaus vairuotojai, pavargę nuo įtempto darbo grafiko, vis dažniau nusprendžia išeiti į išankstinę pensiją.
Vilkiko vairuotojo profesija yra nepatraukli, nes dirbant tokį darbą daugelis nemato savo šeimos, neturi pakankamai poilsio.
„Situacija tokia, kad vilkiko vairuotojo profesija daugeliui yra nepatraukli. Tai savaime suprantama, nes dirbant tokį darbą daugelis nemato savo šeimos, neturi pakankamai poilsio. Tačiau mūsų sukurtas startuolis šią situaciją gali pakeisti. Dirbame tam, kad ne tik užtikrintume palankias darbo sąlygas vairuotojams, bet ir kuriame specialias programas, kurios padėtų pritraukti kuo daugiau naujų vairuotojų“, – sako A. Stanislovaitis.
Startuolio kūrėjas pabrėžė, kad komanda ruošia programas, skirtas tiek jauniems, tiek jau „išėjusiems į pensiją“ vairuotojams, tiek moterims bei poroms.
„Pastebime, kad vilkiko vairuotojo darbas tampa vis patrauklesnis moterims ar poroms, todėl siekiame sukurti kuo geresnes darbo sąlygas ir paskatinti pasirinkti vilkiko vairuotojo profesiją. Manome, kad padėties be išeities nėra, o šiuo metu geriausia išeitis, atgaivinsianti logistikos sektorių – naujovės ir pokyčiai, kuriuos svarbu įgyvendinti“.
Startuolio komanda atliko pirmuosius bandymus ir įsitikino, kad interaktyvi vilkikų vairuotojų apsikeitimo platforma puikiai veikia.
„Jau esame išbandę kelis maršrutus, numatytus interaktyvioje vilkikų vairuotojų apsikeitimo platformoje. Džiaugiamės, kad ši platforma pateisino visus lūkesčius ir vairuotojų apsikeitimo principas veikia be priekaištų“, – tikino A. Stanislovaitis.
Kadangi vairuotojų apsikeitimo platforma parodė norimus rezultatus, startuolio komanda šiuo metu ieško IT partnerių, kurie padėtų skaitmenizuoti visą startuolio veiklą ir vilkikų savininkų, kurių bendradarbiavimas leistų įgyvendinti naudingus pokyčius logistikos sektoriuje.
„Šiuo metu intensyviai ieškome IT partnerių. Taip pat kviečiame logistikos kompanijas, norinčias išbandyti vairuotojų apsikeitimo platformą, susiekti su startuolio komanda. Esame tikri, jog pagaliau pribrendome rimtiems ir sėkmingiems pokyčiams logistikos sektoriuje“, – teigė A. Stanislovaitis.
Naujausi komentarai