Žiemą, kai kainos pakyla, jos būtų naudojamos Lietuvos vartotojų poreikiams.
Holdingo valdybos narys Dominykas Tučkus sako, kad tai paskatintų dujų infrastruktūros išnaudojimą vasarą, kai apkrova yra mažiausia. Tačiau tam reikia patrauklesnės kainodaros - ją reikėtų keisti abejose šalyse.
„Tai gali būti patrauklu, jei sistemų operatoriai - „Amber Grid“, „Klaipėdos nafta“ ir „Conexus Baltic Grid“ - sutartų, kaip pritaikyti patrauklų tarifą. Jei būtų unikalus produktas sukurtas, tada apsimokėtų talpinti dujas“, - BNS sakė D.Tučkus.
Anot jo, šiuo metu infrastruktūros mokesčiai yra per dideli, kad naudotis Inčukalnio saugykla apsimokėtų.
D.Tučkus tikino, kad taip pat svarbu sulaukti naujų Inčukalnio saugyklos naudojimo taisyklių, nes šiuo metu jos yra nelanksčios, pavyzdžiui, reikalaujama prieš 30 dienų įspėti, kai ketinama išsiimti dujas.
Lietuvos dujų sistemos operatorės „Amber Grid“ Strateginio planavimo ir komunikacijos skyriaus vadovas Danas Janulionis BNS teigė, kad Inčukalnio patrauklumas priklausys nuo naujos Latvijos dujų sistemos operatorės „Conexus Baltic Grid“ taisyklių bei kainodaros.
„Kaip pagerinti sąlygas pasinaudoti dujų sistema ir saugykla Latvijoje, iš esmės kalbame apie dujų tarifus ir dujų tinklo kodeksą Latvijoje. (...) Viešai paskelbtos Europos teisės normas perkeliantys dokumentai, vieša konsultacija, mes šiuo klausimu taip pat teikiame pastabas ir numatoma vasarį susitikimas“, - BNS sakė D.Janulionis.
„Kitas procesas tai yra tarifai, kad būtų ekonominė paskata tas dujas transportuoti. Šiuo metu Latvijos reguliatorius nustato „Conexus Baltic Grid“ tarifus ir tikimės, kad ir ten galėsime teikti pastabas ir palengvinti prieigos sąlygas“, - pridūrė jis.
Anot jo, „Ambet Grid“ tarifai yra lansktesni nei Latvijoje, nes priklauso ir nuo sezono.
„Šitie tarifai reguliuojami europiniu lygmeniu, yra tarifų kodeksas ir sakoma, kad kiekvienoje šalyje turi būti išleidimo-įleidimo taškų sistema. Pas mus tuo atžvilgiu viskas įdiegta ir mes turime trumpalaikius tarifus, kurie skiriasi, priklausomai nuo sezono, tad mūsų sistema yra daug lankstesnė“, - sakė „Amber Grid“ atstovas.
Jis pripažino, kad didžiausia paskata dujų transportavimui į Inčukalnį būtų bendros Baltijos šalių dujų rinkos sukūrimas. Tokiu atveju Lietuvos-Latvijos pasienyje nereikėtų papildomai sumokėti už dujų transportavimą, todėl jis atpigtų.
Trijų Baltijos šalių dujų operatorės pirmadienį sutarė kurti netiesioginį pajėgumų paskirstymo modelį, kuris taps pirmuoju žingsniu, kuriant bendrą Lietuvos, Latvijos ir Estijos dujų rinką. Pagal jį dujų perdavimo pajėgumais tarp Latvijos ir Estijos ir tarp Latvijos ir Lietuvos būtų prekiaujama kartu su dujų prekyba biržoje.
Planuojama, kad bendra rinka pradės veikti nuo 2020 metų. Tikimasi, kad pastačius dujotiekį tarp Estijos ir Suomijos, prie bendros rinkos prisijungs ir Suomija.
2014 metų sausį po ilgų derybų „Litgas“ ir „Latvijas Gaze“ buvo sutarusios dėl iki 200 mln. kubų dujų pasaugojimo Inčukalnyje. Sutartis galioja iki šių metų vasario 10 dienos.
Naujausi komentarai