Pernai neregėtai išpūtę reklamos biudžetus, šiemet mobiliųjų paslaugų operatoriai juos gerokai mažino. Ar tai reiškia, kad baigėsi jų kova dėl naujų vartotojų, ar mesti didelius pinigus reklamai šiuo metu tiesiog pasirodė neefektyvu?
Liko iki penktadalio biudžeto
Mobiliojo ryšio operatorių reklamos biudžetai per pirmus du šių metų mėnesius, palyginti su 2014-ųjų sausiu–vasariu, sumažėjo 82 proc., taip pat 39 proc. smuko investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių reklamą, pranešė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT. Lyginant 2014 ir 2013 m. pirmų dviejų mėnesių reklamos rezultatus, mobiliojo ryšio operatorių reklamos išlaidos buvo išaugusios net 463 proc.
TNS LT duomenimis, iš reklamdavių reklamos biudžetus šiemet labiausiai mažino "Bitė Lietuva" – 80 proc. Pernai "Bitė" reklamos biudžetus didino 203 proc., lyginant su užpraėjusiais metais.
Nebereikia išsišokti
Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos direktorius Gintaras Šeputis mano, kad pernai, vieniems mobiliojo ryšio rinkos dalyviams panorus išbandyti labai agresyvią rinkodarą, kitiems teko neatsilikti, o šiemet jiems atsitraukus labiau atsipalaiduoti gali visi.
"Konkrečių pavyzdžių negaliu įvardyti, tačiau, situaciją vertinant bendrai, labiau spekuliatyviai, pernai vyko kova dėl vartotojų, vieni stengėsi išlaikyti rinką, o kiti – ją atimti. Šios kovos rezultatas – susigeneravo tokie biudžetai ir išlaidos. O, esant dabartinei situacijai, galima daryti dvi prielaidas: arba vartotojus tenkina operatorius, arba pastarasis nebelabai mato prasmės tęsti kovą. Tai būtų logiška: juk, atlikus tam tikrus veiksmus, padarius investicijas, jos turi kažkokiu būdu atsipirkti. Natūralu, kad kelerius metus iš eilės daryti tą patį reiškia investicijas, kurios vėliau sunkiai atsipirks", – komentavo reklamos specialistas.
G.Šepučio nuomone, būtent konkurencinė kova lėmė, kad pernai mobiliojo ryšio operatorių reklamos biudžetai lyg susitarusių buvo išsipūtę, o šiemet mažėjo. "Kai kažkas rinkoje ima elgtis agresyviai, kiti turi reaguoti. Turi būti gana didelis ir užtikrintas savo pozicija, vartotojų lojalumu, kad nereaguotum į aktyvius, agresyvius rinkos veiksmus. O dabar tie, kurie elgėsi agresyviai ir investavo didelius pinigus, elgiasi kitaip, ir automatiškai konkurentai taip pat nemato prasmės išsišokti", – sakė G.Šeputis.
Komunikaciją labiau personalizavo
"Bitė Lietuva" rinkodaros direktorius Pranas Kuisys, atsakydamas, kodėl praėjusiais metais buvo taip smarkiai didinamas įmonės reklamos biudžetas, sakė, kad 2014 m. "Bitė" pristatė daug naujovių, kurioms reikėjo aktyvios komunikacijos, taigi naujovių gausa reikalavo ir nemažų reklamos biudžetų.
P.Kuisio teigimu, investicijos pasiteisino. "Per vienus metus klientų, besinaudojančių mobiliuoju internetu, skvarba išaugo net 5 proc. Neriboti pokalbiai ir trumposios žinutės Lietuvos rinkoje tapo standartu. "Bitės" planais su nemokamu naršymu socialiniame tinkle "Facebook" pasinaudojo daugiau nei 128 tūkst. klientų", – aktyvios komunikacijos rezultatus vardijo P.Kuisys.
Rinkodaros direktoriaus teigimu, skirtingoms reklamų kampanijoms ir pasiūlymams veikia skirtingi komunikacijos kanalai, o savo komunikacijai įmonė dažniausiai naudoja televiziją ir internetą.
Pasak P.Kuisio, šiemet nuspręsta mažinti reklamos išlaidas, nes įmonė pristato daugiau įvairių paslaugų skirtingiems vartotojų segmentams, todėl mažiau reikia masinės reklamos priemonių, daugiau naudojama tiesioginės komunikacijos kanalų. "Bitė Lietuva" atstovo teigimu, ši tendencija išliks visus 2015 m.
Naujausi komentarai