Perkvalifikuoja nuolatinius darbuotojus
Elektronines parduotuves „Senukai“ ir „1A“ Baltijos šalyse valdančios bendrovės „Kesko Senukai Digital“ personalo vadovė Erika Gaidelienė pasakoja, kad paskelbus karantiną ir apribojus fizinių parduotuvių veiklą kelis kartus išaugo paklausa elektroninėje prekyboje. Prekių atsiėmimo punktuose su išaugusiu krūviu padėjo tvarkytis prie įmonės prisijungę klientų aptarnavimo specialistai, o klientų aptarnavimo centre – papildomai pasamdyti klientų aptarnavimo vadybininkai.
„Taip pat stiprinome ir sandėlių darbuotojų komandą. Daugiausia ieškojome prekių atrinkėjų-pakuotojų bei prekių komplektuotojų-pakuotojų“, – teigia personalo specialistė.
Jos teigimu, per pastaruosius pandemijos metus dėl padidėjusio darbo krūvio buvo ne tik samdomi nauji, bet ir aktyviai perkvalifikuojami nuolatiniai darbuotojai įmonių grupėje.
„Pandemija lėmė, kad darbo rinkos situacija dabar nėra paprasta, tačiau tai suteikia ir naujų galimybių. Daug investuojame į darbuotojų perkvalifikavimą, jiems suteikdami galimybę išbandyti jėgas naujoje srityje, stiprinti savo kompetencijas“, – patirtimi dalinasi Irma Stankovskytė-Talalajevskienė, „Kesko Senukai Lithuania“ personalo ir klientų patirties vadovė.
Karantino metu fizinėms prekybos vietoms užvėrus duris bei sustabdžius veiklą, visiems norintiems dirbti fizinių parduotuvių „Senukai“ darbuotojams buvo sudarytos galimybės ir suorganizuoti reikiami apmokymai padėti elektroninės prekybos kolegoms. Dėl kelis kartus išaugusio užsakymų kiekio didžiausia pagalba buvo reikalinga atrinkti ir supakuoti užsakytas prekes.
Pasak I. Stankovskytės-Talalajevskienės, fizinių parduotuvių darbuotojai, laikinai pagelbėję kolegoms iš elektroninės parduotuvės, gavo progą geriau suprasti klientų poreikius bei papildyti savo žinių bagažą. Tokia galimybe pasinaudojo buhalteriai, kategorijų vadybininkai, dalis fizinių parduotuvių konsultantų.
El. prekybos profesionalų ieško Baltijos šalyse
Elektroninės prekybos įmonei ir toliau augant, prie komandos prisijungti šiuo metu kviečiami prekių grupių vadovai, vidutinio ir aukštesnio lygio programuotojai, marketingo specialistai – nuo tiesioginės rinkodaros iki PPC reklamų ekspertų.
„Pandemijos metu pastebėjome aukštos kvalifikacijos el. prekybos specialistų trūkumą, todėl talentų ėmėme aktyviau žvalgytis ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos šalyse – Latvijoje ir Estijoje. Šioms pozicijoms ieškome kandidatų, kurie turėtų ne tik profesinių žinių bagažą, bet ir norėtų nuolat tobulėti, domėtųsi naujovėmis bei inovatyviais sprendimais rinkodaros srityje“, – sako E. Gaidelienė.
Anot personalo ekspertės, didžioji dalis į darbo pokalbius ateinančių kandidatų vertina karjeros galimybes daugiakanalės prekybos įmonėje, kuri veikia tarptautiniu mastu – visose trijose Baltijos šalyse.
„Talentingiems specialistams svarbu nuolat tobulėti, išbandyti save tvarkantis su skirtingomis atsakomybėmis bei iššūkiais ir įgyti kuo platesnę patirtį. Gabūs darbuotojai turi plačias galimybes savo
karjeros laiptais kilti visoje mūsų įmonių grupėje, plėsti kompetencijas ir už šalies ribų – dirbdami Latvijoje arba Estijoje“, – teigia E. Gaidelienė.
I. Stankovskytės-Talalajevskienės teigimu, tokiose mažose darbo rinkose kaip Lietuvos, atsakingiems ir perspektyviems darbuotojams svarbu sudaryti galimybes augti bei tapti kuo įvairesnių, paklausą darbo rinkoje turinčių sričių ekspertais.
„Pandemija išmokė ne tik susidoroti su didesniu darbo krūviu dirbant efektyviau, bet ir dėl neplanuotų aplinkybių, atsistoti į kito kolegos batus. Išbandymų rezultatai džiugina – perkvalifikuotas ir sėkmingai dirbantis personalas. Juk tokios kompetencijos, kaip universalumas ir lankstumas, net ir pasibaigus pandemijai bus ypač vertinamos darbdavių“, – apibendrina personalo valdymo ekspertė.
Naujausi komentarai