Pereiti į pagrindinį turinį

Patarimai verslui: kaip efektyviai pristatyti prekes klientui

2015-12-31 12:33
DMN inf.
„Rhenus svoris“ plėtros vadovas Ramūnas Pilvelis
„Rhenus svoris“ plėtros vadovas Ramūnas Pilvelis / Įmonės nuotr.

Prekybininkai, gamintojai, interneto parduotuvės – bemaž kiekvienam verslui tenka gabenti prekes klientams, atsivežti produkciją ar žaliavas. Ypač tai aktualu švenčių laikotarpiu. Kaip efektyviai rūšiuoti, sandėliuoti ir pervežti prekes bei išvengti brangiai kainuojančių klaidų?

Įvertinkite, ar dirbate efektyviai

„Dažnai įmonių darbuotojai būna apkrauti neefektyviais, su logistika susijusiais darbais. Tarkime, iš pradžių įmonėje dirbo vienas darbuotojas, kuris administravo 100 užsakymų. Padidėjus srautams, į darbą buvo priimtas antras darbuotojas, bet jie drauge susidoroja jau ne su 200, o tik su 150 užsakymų per tą patį laiką. Vadovai prie to pripranta ir du darbuotojai jau niekada nepasiekia 200 užsakymo kiekio. Įmonės augimo metu struktūra didėja toliau, kol logistikos sprendimai pasimeta.

Ne paslaptis, kad kiekvienam darbui atlikti reikalingos žinios, patirtis „kas būna, jeigu“. Tos įmonės, kurios patirties neturi, tą patį rezultatą galop pasiekia, bet su didesnėmis išlaidomis. Norint, kad logistikos padalinys dirbtų efektyviau, reikia iš esmės keisti jo struktūrą. Taip pat yra svarbu išnaudoti masto ekonomiją – užpildyti tuščius kilometrus, plotą ir laiką“, – sako logistikos įmonės „Rhenus svoris“ plėtros vadovas Ramūnas Pilvelis.

Ieškokite efektyvesnių logistikos sprendimų

Sandėliuojate, karpote, klijuojate lipdukus, pakuojate, perpakuojate, registruojate, sveriate, sertifikuojate, apmuitinate, ruošiate užsakymus ir juos pristatote? Pasak R. Pilvelio, visa tai galima daryti pačiam arba šias paslaugas pirkti. Svarbiausia yra įvertinti, kada tą daryti verta ir kada ne.

„Kaip tai įvertinti – pateikiu pavyzdį. Viena Lietuvos įmonė, turinti 15 prekybos taškų, atsiveža produkciją jau žinodama, kokios prekės į kokias parduotuves turės būti paskirstytos. Klasikiniu atveju, įmonė turi savo sandėlius, atsiveža 8000 skirtingų prekių su 5000 skirtingų pavadinimų ir jas surūšiuoja sandėlio lentynose. Tuomet iš šių lentynų renka užsakymus kiekvienai parduotuvei atskirai ir išsiunčia.

Gautas prekes galima rūšiuoti ne į sandėlius, o iš karto į 15 parduotuvių „krepšelius“, taip nukertant vieną logistikos grandį. Tai sutaupo dvi dienas darbo ir maždaug 40 proc. išlaidų. Logistikos naudos suskaičiavimas – kokių išlaidų netektumėte dirbdami su paslaugų teikėju iš šalies ir kokios išlaidos atsirastų – visada yra galimas, nepriklausomai nuo įmonės dydžio“, – sako R. Pilvelis.

Analizuokite ir fiksuokite daromas klaidas

Pasak eksperto, klaidos kainuoja ir jų bus, tačiau svarbu žinoti, kiek jų galima toleruoti. Galimų klaidų įvairovė yra plati ir tik nuo patirties priklauso, kaip jų pavyks išvengti. Kad klaidos nesikartotų, reikia analizuoti jų priežastis, surasti atsakingus asmenis ir juos mokyti, keičiant bei tobulinant procesą.

Žmogiškasis faktorius taip pat yra svarbus, nes ir automatizuotas procesas nevyksta be žmogaus. Klaidų gali pasitaikyti suvedant duomenis, pristatant prekes, spausdinant dokumentus ar pakraunant krovinį. Svarbu, kad kiekvienas logistikos proceso etapas būtų atsekamas – kas, kokiu laiku ir ką padarė. Tą užtikrinus, klaidų skaičius tampa valdomas.

Parduokite prekes su pristatymo paslauga

Kiekvienas pirkėjas, kuris įsigytas prekes paima pats, įneša labai daug sumaišties sandėlyje planuojant darbus – destruktūrizuoja procesą ir didina laiko sąnaudas. Išlaidos geriau taupomos tada, kai procesas tampa valdomas. Tokiu atveju, geriau klientams parduoti prekes DAP sąlygomis (su pristatymo paslauga „iki durų“) – tai padeda valdyti ir taupyti kaštus.

Tiksliai planuokite vežimus

Vežimo proceso valdymas taip pat yra svarbus. Ar prekes vešite savo mašina, ar jas pristatys tiekėjas, ar logistikos bendrovė – į sandėlį atvykstančių mašinų grafikas turi būti suplanuotas, kaip ir darbų kiekis sandėlyje.

„Kai laukiate prekių nustatytu laiku, viskas vyksta sklandžiai, o „iš dangaus“ atvykusios mašinos didina logistikos sąnaudas. Dažnai įmonės numoja ranka tvirtindamos, kad mašinų atvykimo proceso neįmanoma sukontroliuoti. Tai tikrai galima padaryti“, – tikina R. Pilvelis.

Segmentuokite pirkimus ir pardavimus

Logistikos specialistas pataria segmentuoti pirkėjus ir kiekvienai grupei taikyti atskirus logistikos sprendimus. „Yra klientų, kurie nuperka daugiau, bet užsako rečiau, o kiti – užsako nedaug, bet dažnai. Suskirstykite užsakymus į skirtingas grupes pagal užsakymų sudėtį ar reikalavimus ir pritaikykite atskirus logistikos sprendimus kiekvienai grupei. Dažniausiai toks segmentavimas ir atskirų sprendimų parinkimas padeda taupyti išlaidas ir gerina pristatymo kokybę“, – sako specialistas.

Derėkitės su vežėjais

Pasak R. Pilvelio, ne mažiau svarbu yra derėtis su vežėjais ar logistikos partneriais, stengiantis išlaikyti gerą kainos ir kokybės santykį.

„Pirmiausia patarčiau atsirinkti kokybiškai paslaugas teikiančius vežėjus ar logistikos bendroves, kuriomis galite pasitikėti, ir tik tada išsiaiškinti geriausią kainą tame pačiame kokybės segmente“, – teigia R. Pilvelis.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų