Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) siekis iš Latvijos skrydžių bendrovės „Air Baltic“ prisiteisti daugiau kaip 1 tūkst. litų kompensaciją tampa precedentu Europos Sąjungos (ES) mastu išaiškinti, ar oro uoste įstrigusių keleivių darbdavys gali reikalauti žalos atlyginimo.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas antradienį nutarė kreiptis į ES Teisingumo Teismą ir prašyti priimti prejudicinį sprendimą dėl Monrealio konvencijos nuostatų taikymo.
LAT ES teismo prašo išaiškinti, ar pagal Monrealio konvenciją oro vežėjas (...) atsako už žalą, kilusią dėl skrydžio vėlavimo, dėl kurio darbdavys patyrė papildomų išlaidų.
Teismas nustatė, kad STT ir „Air Baltic“ ginčo aplinkybės neatitinka Teisingumo Teismo sprendimuose analizuotų Monrealio konvencijos teisės normų aiškinimo.
Pasak STT, dėl „Air Baltic“ kaltės du institucijos darbuotojai komandiruotėje 2011 metų pradžioje praleido beveik 15 valandų daugiau, todėl tarnyba turėjo jiems papildomai sumokėti 1168 litus. Pareigūnai, pavėluotai iš Rygos atvykę į Maskvos Šeremetjevo oro uostą, planavo persėsti į kitą lėktuvą, tačiau šis dėl bendrų oro taisyklių jų nepalaukė, o „Air Baltic“ jiems nesuteikė viešbučio.
LAT suabejojo, ar tikrai STT kaip juridinis asmuo pagal Monrealio konvenciją neturi teisės reikalauti atlyginti nuostolius.
Kol dėl šio ginčo pasisakys ES Teisingumo Teismas, STT ir „Air Baltic“ ginčo nagrinėjimas yra sustabdytas.
Naujausi komentarai